Permalänk

Ny mobil till 85 åring.

Tjena! Ska köpa ny mobil åt farsans faster. Hon är 85år och synen är inte på topp. Just nu har hon någon gammal nokia "tegelsten". Den har oerhört små knappar och liten display. Detta gör hennes telefon användande svårt. Så jag undrar vilket mobil man ska kolla på som ska vara så simpel men funktionell som möjlgigt. Den ska som sagt vara till en 85 åring. Det ända som ska göras är väl att ringa. Stor knappar osv är ju en fördel. Pengar är inget problem men gärna så billigt som möjligt

Tacksam för snabba svar.

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PcCrazyMods:

Tjena! Ska köpa ny mobil åt farsans faster. Hon är 85år och synen är inte på topp. Just nu har hon någon gammal nokia "tegelsten". Den har oerhört små knappar och liten display. Detta gör hennes telefon användande svårt. Så jag undrar vilket mobil man ska kolla på som ska vara så simpel men funktionell som möjlgigt. Den ska som sagt vara till en 85 åring. Det ända som ska göras är väl att ringa. Stor knappar osv är ju en fördel. Pengar är inget problem men gärna så billigt som möjligt

Tacksam för snabba svar.

http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/seniormobil

rekommenderar den vikbara då det är bara att öppna den när det ringer

Permalänk

Den skulle hon absolut klara sig med. Men det finns inget... Modernare?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PcCrazyMods:

är man 85 så tror jag inte man bryr sig om hur mobilen ser ut

Permalänk

Hon gör inte.. min far gör dock det. Han vill köpa nåt mer modernt men ändå fungerar bra.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av combatzone:

är man 85 så tror jag inte man bryr sig om hur mobilen ser ut

iphone är också bra till de som inte kan hantera "problem"

Permalänk
Medlem

Kolla in ett märke som heter Doro, min 77-åriga morfar som inte ser bra bytte till en sådan för ett tag sedan och har inte klagat på den alls. Stora knappar, displayen han har är inte jättestor men det finns säkert någon annan modell. Den är dock inte modern alls, det är ringa och smsa för hela slanten men jag tror att det är den bästa lösningen.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Inte iPhone, den kommer snart att vara en Crackphone.

Permalänk
Medlem

Doro gör ju en del seniorvänliga mobiler. Ingen SMS-funktion eller sådant onödigt och stora tydliga knappar.

Kolla in dem.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk

Okej det blir en Doro. Vet ni vilket som är det bästa billigaste abonnemanget? Det ska bara användas till att ringa. Hon ringer mycket då det oftast är det hon gör under dagarna..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När jag jobbade på Telia så var det nog den här modellen som gick hem bäst bland äldre. Den ser OK ut och äldre gillar konceptet med att slippa knapplås och att svara genom att öppna telefonen.

Sen att den har kamera (och en jäkligt tydlig kameraknapp) samt display som visar vem som ringer på utsidan är bara ett plus.

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk
Skrivet av PcCrazyMods:

Okej det blir en Doro. Vet ni vilket som är det bästa billigaste abonnemanget? Det ska bara användas till att ringa. Hon ringer mycket då det oftast är det hon gör under dagarna..

Vilka ringer hon till? Fasta telefoner? Vad har de för abonnemang? Jag har hört att Telia är populärt hos äldre. Tele2 Snackis är 19 öre minuten till alla nät. Annars har de varsin 49kronare med 0 till samma nät.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Hon ringer till fasta telefoner med telia. Hon ringer till mobiler med telia och tele2.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PcCrazyMods:

http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/seniormobil/d...
Tycker jag ser relativt modern ut. Jag menar. Ska hon inte ha någon som liknar den så är väl touchscreen nästa val.