Permalänk

MoP Värt att köpa?

Jag frågan är ju om det är värt att köpa?. Betan har ju inte direkt imponerat och grafikmässigt är det en katastrof även på Ultra. TIll Tbc kom ju i alla fall en grafikuppdatering som var väl i tiden.

Sedan känns det som det finns alldeles för lite och göra eller typ samma hela tiden, nöta endgame.
GW2 får duga nu fram tills dess i alla fall om inte i fortsättningen också.

Permalänk

Du får bestämma själv om det är värt eller inte.

I MoP kommer ju nya raids som du kan köra, du kommer kunna testa en ny class och ras. Samt pet battle

I slutändan så tror jag att man ändå köper spelet om man har spelat ett tag. För mig blir det en drog.

Mitt svar var väl inte nåt riktigt svar på frågan men du kan ju fundera på sakerna jag lyfte fram.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K / MSI Gtx 660ti oc / MSI Z77 G43 / Samsung 830 128gb / Seagate 1Tb 7200rpm 64mb / Corsair vengeance low profile blue 2x4gb / Fractal design R4 / FD newton r3 600w 80+ platinum

Permalänk
Medlem

Får instämma, kolla in denna länk, claima 7 dagars gametime så får du testa 5.0.x iaf

http://eu.battle.net/wow/en/blog/5832064/Former_Player_Try_th...

MoP har jag redan köpt, kunde inte spela så länge in på cata, ska bli skoj att få köra ex. Scarlet och Scholo i Heroic.

Revampen var bra, iaf i Scarlet Halls.

Ser fram emot MoP, mer än vad jag gjorde till Cata.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Avstängd

Jag gissar på att själva expansionen kan bli rolig i början när allt är nytt men förmodligen tröttnar man snabbt.
Tror pve kommer vara ganska likt cata samt pvp kommer att dö ut ännu mer då det inte finns så stor ekonomisk vinst i att satsa på att försöka få pvp bra i wow.

Permalänk
Medlem

Ska nog testa det själv iallafall. Sen om jag kommer att fortsätta spela wow i framtiden får vi se. Är inte direkt så taggad inför MoP så det måste nog överraska mig om jag fortfarande kommer att spela wow om ett år.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk

Blir lätt testa MoP, då man prövat Gw2 och inte fastnat. Enda man gör i Gw2 var ju leta vistas (explora). Kul spel....

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Blir lätt testa MoP, då man prövat Gw2 och inte fastnat. Enda man gör i Gw2 var ju leta vistas (explora). Kul spel....

Roligare än att grinda i flera timmar och göra samma sak 30 till 100 gånger om

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem

Kommer ju en del nya saker t.ex Scenarios, 3 man "dungeon" där man ska göra olika steg för att klara det, det spelar ingen roll om man är 3x dps eller 1 dps 1 healer 1 tank etc. går snabbt att få kö och man gör de mest för valor point cap.

Challenge mode, som heroic dungeon fast lite svårare och du kan inte outgeara instancen. din gear kommer att minska i itemlevel när du går in till 473? eller vad det nu är. Detta get ingen loot eller valor point, utan det är meningen som en tävling där man tävlar mot andra från server, battle group och eu. Det går ut på att göra det så snabbt som möjligt och sjukt tidspressat.
Detta är väl de jag kommer va mest intresserad av förutom alla nya raids.

Pet battles, som Duels fast med pets du kan plocka upp och träna som din egen pokemon. har inte testat det och vet inte ärligt vad jag tycker om de..

så för min del känns det som där kommer vara nya saker att göra ett tag även utanför raids innan man tröttnar på det. Har inte så mycket koll på den nya pvpn.

Permalänk

Har du inga vänner att spela med så skulle jag inte rekommendera att spela WoW över huvud taget.

Spelet i sig är stagnerat och urmjölkat.

Får du ihop 10 kompisar och raidar så är det något helt annat.

Permalänk
Skrivet av Bekric:

Roligare än att grinda i flera timmar och göra samma sak 30 till 100 gånger om

G

DU menar att man inte behöver grinda i Gw2?? Rofl...

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Bekric:

Roligare än att grinda i flera timmar och göra samma sak 30 till 100 gånger om

Man behöver inte grinda ett skit i WoW om du inte räknar PvP BGs som "Grinding".

Man behöver inte göra ett enda quest från 85-90 om du inte vill, dock kommer det gå segare men du kan ju endå inte raida 10 man eller LFR fören 10 dagar efter release.

Jag testade GW2 och bara för att jag spelat wow så OTROLIGT mycket så dog GW2 för mig direkt när jag testa spelet pga av movment och camera sakerna och hur hitbox i spelet funkar etc.

Men det är jag de.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Wow är ju alltid som mest episkt vid lanseringarna av nya expansioner.
Räkna med att köra ett par månader sen om det dör ut så är det bara att köra något annat.