Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Avstängd

barndoms spel

hej vill försöka hitta ett barndoms spel vet inte mycket om det vet bara att det är ett point/click spel som jag kommer ihåg det med en tror lila bil som antingen heter brumm brumm eller så var det det min pappa kallade den

kommer iallafall ihåg att det var en sorts robot bil på något sätt i botten av skärmen/spelet så var det som jag kommer ihåg det instrumentbrädan tiill bilen tror det var ett dos spel jag vet inte

tror den också hade ögon

var väldigt längesen men har alltid kommit ihåg spelet vill ha en nostalgi tripp

sen var det också ett annat spel om ett barn som var tror uppfinnare som blev strandad spelet gick då ut på iallafall det jag kommer ihåg av det att springa på berg och undvika någon sort av svart fågel eller svart djur han hade en hjälm av något slag

Permalänk
Medlem

Vet vad du menar med Ex.2 men Leker du med robotbilar? tror du att du ska kunna sälja spelet och tjäna tusen spränn till ett spelmusém om 10 år?

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk

Din första beskrivning säger mig inte så mycket tyvärr, men det andra spelet påminner lite som Heart of Darkness

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derivator:

Din första beskrivning säger mig inte så mycket tyvärr, men det andra spelet påminner lite som Heart of Darkness

http://www.videojuegosyconsolas.com/wp-content/uploads/2012/0...

japp det är iallafall ett av spelen känner igen det verkligen

Permalänk
Medlem

Det första låter som något av Putt-putt-spelen.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schnitz:

Det första låter som något av Putt-putt-spelen.

wow det ordet påminnde om mycket ska testa att googla men det var nog putt putt och inte brumm brumm

konstigt nog så kommer jag ihåg grafiken bättre och mindre barnslig så den biten är lite förvirrande

Permalänk

Mulle Meck för hela slanten!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Constant3831:

Mulle Meck för hela slanten!

brukade spela mulle mech bygger fbilar flygplan och båtar minnen det