Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Jag beställde min Lumia 920 den 2:a november från Halebop, då stod det att första leveransen kommer i mitten av november. Men nu har de ändrat så att det istället står ''Första leverans 29 november''. Är det för att de inte fick in några telefoner alls, eller ändrade de för att förebeställningarna tog slut? Och om min leverans blivit uppskjuten till det här datumet, får man då ett mail eller liknande? O m jag inte fått det borde jag vänta mig att få den väldigt snart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcSwe:

Jag beställde min Lumia 920 den 2:a november från Halebop, då stod det att första leveransen kommer i mitten av november. Men nu har de ändrat så att det istället står ''Första leverans 29 november''. Är det för att de inte fick in några telefoner alls, eller ändrade de för att förebeställningarna tog slut? Och om min leverans blivit uppskjuten till det här datumet, får man då ett mail eller liknande? O m jag inte fått det borde jag vänta mig att få den väldigt snart?

Det är uppskjutet för att telefonerna rasar in i Sverige den 29:e november.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcSwe:

Jag beställde min Lumia 920 den 2:a november från Halebop, då stod det att första leveransen kommer i mitten av november. Men nu har de ändrat så att det istället står ''Första leverans 29 november''. Är det för att de inte fick in några telefoner alls, eller ändrade de för att förebeställningarna tog slut? Och om min leverans blivit uppskjuten till det här datumet, får man då ett mail eller liknande? O m jag inte fått det borde jag vänta mig att få den väldigt snart?

Jag hade också beställt från Halebop med leverans mitten November. Dom meddelar ingenting alls om leverans eller leveransförsening, klart dom vetat att det ska bli 29 länge. Dom struntar bara i att meddela sina kunder. Uppdatera en webbsida är jättesvårt för Halebop. Kuntjänsten är omöjlig att få fatt på. Man kan sitta och vänta på chatt om man är road. Dom svarar på mail inom 48 timmar och hänvisar till att " pga iPhone 5 har vi längre väntetider, ingenting som vi kunnat förutse".

Jag har avbeställt pga dålig service och pga att dom håller på och trixar med innehållet i abonnemangen hela tiden. Det verkar finnas olika alternativ beroende på dagsformen, ibland kan man välja 0,5GB data, ibland även 3GB och 10GB, fast det beror på dagsformen. Om man inte vill ha det dyra "Rubbet" abonnemanget får man inte 4G. Jag avvaktar tills operatörerna verkligen vill sälja 4G-abonemangen.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Inte alls skulle dock vara en underdrift, visst händer det att appar crashar ibland, det kommer man inte ifrån på någon smartphoneplattform.
Men det har väl hänt runt 5 gånger sedan juni, och hela telefonen har nog aldrig hängt sig.

Men någon ostabilitet i klass med Windows 9x är det inte tal om

bara en liten underdrift

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hullsc:

Helt otroligt! De fixar alla problem redan innan vi ens fått dem i brevlådan! Detta är ju ren science fiction! Jag är så glad att jag beställde en Nokia Lumia 920!
Hoppas Microsoft löser detta på ett bra sätt.

Seriösa företag hade förstås löst problemen innan de ens lanserades, men är man nyfrälst så är man...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Pratade med tele2 och jag kommer att få min röda som jag beställde den 28 oktober med nästa leverans som kommer om en vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Seriösa företag hade förstås löst problemen innan de ens lanserades, men är man nyfrälst så är man...

Fast vissa problem är väldigt svåra att hitta när det ofta inte beror alla telefoner och därför behöver en väldigt stor styrka för att ens se att ett problem finns.

Permalänk
Skrivet av mfm:

Seriösa företag hade förstås löst problemen innan de ens lanserades, men är man nyfrälst så är man...

Trist, då finns det inga seriösa företag alls i branschen.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Seriösa företag hade förstås löst problemen innan de ens lanserades, men är man nyfrälst så är man...

Precis som Appels karttjänst som inte hittade London?
Äh, sånt här är vanligt att man måste fixa nuförtiden. Tack o lov är det bara mjukvara.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Skrivet av Big_R:

Jag hade också beställt från Halebop med leverans mitten November. Dom meddelar ingenting alls om leverans eller leveransförsening, klart dom vetat att det ska bli 29 länge. Dom struntar bara i att meddela sina kunder. Uppdatera en webbsida är jättesvårt för Halebop. Kuntjänsten är omöjlig att få fatt på. Man kan sitta och vänta på chatt om man är road. Dom svarar på mail inom 48 timmar och hänvisar till att " pga iPhone 5 har vi längre väntetider, ingenting som vi kunnat förutse".

Jag har avbeställt pga dålig service och pga att dom håller på och trixar med innehållet i abonnemangen hela tiden. Det verkar finnas olika alternativ beroende på dagsformen, ibland kan man välja 0,5GB data, ibland även 3GB och 10GB, fast det beror på dagsformen. Om man inte vill ha det dyra "Rubbet" abonnemanget får man inte 4G. Jag avvaktar tills operatörerna verkligen vill sälja 4G-abonemangen.

Här håller jag inte alls med dig. Jag har kommit fram riktigt snabbt till supporten och det är ju bra mycket bättre att sitta och slösurfa medan man väntar på en chatt jämfört med att sitta med en telefon i handen i tio minuter.
Chattade med supporten idag och jag har 4gb data på mitt abonnemang som beställdes den 26 oktober, så de har iaf inte ändrat redan beställda abonnemang. De sa även att telefonerna ska komma in nästa vecka som planerat. Sluta gnäll säger jag

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Skrivet av NoArmsButCookies:

Chattade med supporten idag och jag har 4gb data på mitt abonnemang som beställdes den 26 oktober,

Det låter bra. Förstår inte varför dom ändrade gb egentligen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Fast vissa problem är väldigt svåra att hitta när det ofta inte beror alla telefoner och därför behöver en väldigt stor styrka för att ens se att ett problem finns.

Att Windows Phone 8 har så stora problem med stabiliteten att det skrivs artiklar om att Lumia 920 och HTC 8X spontar-rebootar i tid och otid är knappast något att vara glad för. Andra telefoner och operativsystem har inte så stora problem och har aldrig haft heller.

Skrivet av n_sandstrom:

Trist, då finns det inga seriösa företag alls i branschen.

För det var ju stora problem med stabilitet och kraschande telefoner när nyaste Android eller iOS släpptes? Nej, just det...

Tydligen är det bättre att stoppa huvudet i sanden och skriva ikapp om hur "Android-mobiler och appar kraschar hela tiden" och andra helt verklighetsfrånvända påståenden.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Det är den 15:e November som gäller.

4gb surf
15 Nov
3gb surf

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Att Windows Phone 8 har så stora problem med stabiliteten att det skrivs artiklar om att Lumia 920 och HTC 8X spontar-rebootar i tid och otid är knappast något att vara glad för. Andra telefoner och operativsystem har inte så stora problem och har aldrig haft heller.

Min Iphone 3GS säger annorlunda gällande stablitet med operativsystemet...

Alla har dessa problem, punk.

Permalänk

Min f.d iphone 4 kraschade och betedde sig konstigt ibland också, min flickväns sgs 2 kraschar ibland med. Det blir ju så när telefonerna blir mer avancerade. Detta är ju knappast ett exklusivt problem för wp 8 även om det kanske förekommer i större utsträckning nu i början jämfört med iOS etc. Kommer nog bli bra tror jag

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaffe Bulle 20kr:

Enligt Tele2:s kundtjänst ska de leverera de första telefonerna den här veckan!
Så de som beställde tidigt och inte hört något om framskjutet datum kanske kan hoppas på att få sin väldigt snart!

Noterade att Cyberphoto satt leverans till v47 nu. Kanske det börjat trilla in lite paket i förväg runtomkring.

Permalänk
Skrivet av mfm:

Att Windows Phone 8 har så stora problem med stabiliteten att det skrivs artiklar om att Lumia 920 och HTC 8X spontar-rebootar i tid och otid är knappast något att vara glad för. Andra telefoner och operativsystem har inte så stora problem och har aldrig haft heller.

För det var ju stora problem med stabilitet och kraschande telefoner när nyaste Android eller iOS släpptes? Nej, just det...

Tydligen är det bättre att stoppa huvudet i sanden och skriva ikapp om hur "Android-mobiler och appar kraschar hela tiden" och andra helt verklighetsfrånvända påståenden.

Med tanke på att jag inte hört det nämnas fören i denna tråd nu idag så kan problemen inte vara så spridda.

Det går att hitta Användare som haft problem med samtliga plattformar.
Angående nyaste Android kan jag inte uttala mig, men jag väntar fortfarande på att min 1½ år gamla ska bli stabil.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Med tanke på att jag inte hört det nämnas fören i denna tråd nu idag så kan problemen inte vara så spridda.

Det går att hitta Användare som haft problem med samtliga plattformar.
Angående nyaste Android kan jag inte uttala mig, men jag väntar fortfarande på att min 1½ år gamla ska bli stabil.

Generellt sätt så är det alltid så med både ny SW och HW oavsett tillverkare att de som har problem är de som skriker högst på forum och annat. Produkten är i stort sett helt värdelös. Vilken den såklart kan vara för just denna användare, men för stora massan är det oftast inga problem alls.

Permalänk
Skrivet av gele77:

Generellt sätt så är det alltid så med både ny SW och HW oavsett tillverkare att de som har problem är de som skriker högst på forum och annat. Produkten är i stort sett helt värdelös. Vilken den såklart kan vara för just denna användare, men för stora massan är det oftast inga problem alls.

Nej, dom som skriker högst är användare som mfm, som ogillar produkten och aldrig petat på den, men passar på såfort det kommer negativa skrivelser

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Nej, dom som skriker högst är användare som mfm, som ogillar produkten och aldrig petat på den, men passar på såfort det kommer negativa skrivelser

"aldrig petat på den" gäller även för 99% av alla på Sweclockers som hypar Lumia 920 och höjer den till skyarna.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big_R:

Jag hade också beställt från Halebop med leverans mitten November. Dom meddelar ingenting alls om leverans eller leveransförsening, klart dom vetat att det ska bli 29 länge. Dom struntar bara i att meddela sina kunder. Uppdatera en webbsida är jättesvårt för Halebop. Kuntjänsten är omöjlig att få fatt på. Man kan sitta och vänta på chatt om man är road. Dom svarar på mail inom 48 timmar och hänvisar till att " pga iPhone 5 har vi längre väntetider, ingenting som vi kunnat förutse".

Jag har avbeställt pga dålig service och pga att dom håller på och trixar med innehållet i abonnemangen hela tiden. Det verkar finnas olika alternativ beroende på dagsformen, ibland kan man välja 0,5GB data, ibland även 3GB och 10GB, fast det beror på dagsformen. Om man inte vill ha det dyra "Rubbet" abonnemanget får man inte 4G. Jag avvaktar tills operatörerna verkligen vill sälja 4G-abonemangen.

Telia har rimliga abonnemang med 4G som inte kostar skjortan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Pratade med tele2 och jag kommer att få min röda som jag beställde den 28 oktober med nästa leverans som kommer om en vecka.

Dom vet alltså nu vem som får saker och ting och när? Sweet, dags att höra av mig och se om min gula dyker upp inom en snar framtid

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

Skönt att höra, crashar ju inte alls då. Androidtelefoner crashar ju hela tiden jämfört med WP7.5.

Nej Android har normalt inte problem med några crasher alls. Custom roms kan dock crasha så klart.

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Nej Android har normalt inte problem med några crasher alls. Custom roms kan dock crasha så klart.

Vilket menar du? Android, Android, Android, eller Android?
Det finns ju tyvärr lika många versioner av officiell Android som det finns telefonmodeller, så att telefon X är stabil betyder inte att telefon Y är det.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Seriösa företag hade förstås löst problemen innan de ens lanserades, men är man nyfrälst så är man...

Apple hade inte en fungerande karta, Göteborg fanns inte osv.... Kartan i WP8 har fått riktigt bra kritik, snabb och smidiga laddningar delvis i klass med Google maps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Vilket menar du? Android, Android, Android, eller Android?
Det finns ju tyvärr lika många versioner av officiell Android som det finns telefonmodeller, så att telefon X är stabil betyder inte att telefon Y är det.

Därför är mitt svar korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Hoppas bara inte att WP8 är det nya Windows Vista.

Gjorde min beställning från Halebop den 16:e Oktober så det känns som att man borde vara en av det första där som får telefonen.
När gjorde ni eran beställning på Halebop?

Jag beställde min den 12'e oktober och jag vet efter samtal med dom att jag har plats nummer 6 i kön.

Permalänk
Skrivet av mfm:

Seriösa företag hade förstås löst problemen innan de ens lanserades, men är man nyfrälst så är man...

Då är inte någon mobiltillverare seriös... Som t ex apple borde vänta 2-3månader innan dom släpper sina mobiler....

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Här håller jag inte alls med dig. Jag har kommit fram riktigt snabbt till supporten och det är ju bra mycket bättre att sitta och slösurfa medan man väntar på en chatt jämfört med att sitta med en telefon i handen i tio minuter.
Chattade med supporten idag och jag har 4gb data på mitt abonnemang som beställdes den 26 oktober, så de har iaf inte ändrat redan beställda abonnemang. De sa även att telefonerna ska komma in nästa vecka som planerat. Sluta gnäll säger jag

När jag får tid att sitta och slösurfa i väntan på svar ska jag sluta gnälla. Nä, skämt åsido. Halebops kundservice har tyvärr blivit sämre, ivarje fall alla ärenden jag har haft sedan sommaren.

Skrivet av Zyriak:

Telia har rimliga abonnemang med 4G som inte kostar skjortan.

Ja, ser faktiskt bättre ut för en som inte ringer så mycket än Halebop! Klart man ska ha 4G om man köper en Lumia 920

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Skrivet av dahldahl:

Jag beställde min den 12'e oktober och jag vet efter samtal med dom att jag har plats nummer 6 i kön.

Intressant...
Var det plats 6 totalt eller för din färg?