Windows 8 + inbyggd reklam.

Permalänk
Medlem

Windows 8 + inbyggd reklam.

Hejsan!
Sitter med entrerprise 90dagars evaluation. Samt kört w8 sen första releasebetan.

Och nu börjar olika recensenter påpeka reklam i appar, och jag har letat och fattar inte riktigt HUR dessa appar syns.
länk

Är det likställt iOS & Android med en banner?
Eller är det en film som poppar upp? Vissa hävdar att reklamen är även i MS egna förinstallerade appar?

Är detta något som NI har reagerat på?

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Medlem

Jag har inga ads i W8 så nej.

Permalänk
Medlem

Enligt artikeln du länkade är det ju motsvarande den typ av reklam som finns i Android/iOS-appar.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Varför är det reklam i program jag "kommer" betala för?
Kan man ta bort reklamen i MS egna appar?

Kanske har misstolkat allt, men det får ni ha överseende för.

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk

Det är reklam i några demo-metro-appar som något under-team till ms har släppt?
Är ju inte direkt som att det överstyr allt i modern ui vilket dom verkar tro. I alla fall inte så det slagit igenom på det som jag kört.

Känns lite vargen kommer.

Dom apparna ska väl också vara lite demo och inspirera andra att göra appar och att göra grattis-appar lockar väl om man kan se hur man kan göra med reklam.

Ser fortfarande inget som är betalda program i det han nämner utan medskickade gratis-program som är lite kom igång-funktionalitet i.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Avstängd

Jag avskyr reklam men det här var ganska bra skrivet:

http://www.zdnet.com/how-outraged-should-you-be-about-ads-in-...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...