Söker namn på ett gammalt spel.

Permalänk
Medlem

Söker namn på ett gammalt spel.

Hej, idag satt jag och tänkte på gamla spelminnen, och kom på just ett spel som jag verkligen spelade mycket när jag var mindre, det spelades på en imac

under os9 (tror jag, kan ha varit osx tiger, eller annan tidig osx version), iallafall spelet gick ut på att man skulle rädda människor från aliens, efter ett tag tror jag även att man fick skjuta både tomater och lökar. Värt att nämna är att jag tror att det fanns en massa andra nivåer, som jag ungefär 9-10 år vid den tiden inte lyckade ta mig till.

Miljön i spelet var någon slags bondgård, därav dem muterade tomaterna och lökarna. Människorna som kidnappades var bönder.

Så, känner du igen det här, skriv gärna i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sassa46:

Hej, idag satt jag och tänkte på gamla spelminnen, och kom på just ett spel som jag verkligen spelade mycket när jag var mindre, det spelades på en imac http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c0/IMac_Bondi...
under os9 (tror jag, kan ha varit osx tiger, eller annan tidig osx version), iallafall spelet gick ut på att man skulle rädda människor från aliens, efter ett tag tror jag även att man fick skjuta både tomater och lökar. Värt att nämna är att jag tror att det fanns en massa andra nivåer, som jag ungefär 9-10 år vid den tiden inte lyckade ta mig till.

Miljön i spelet var någon slags bondgård, därav dem muterade tomaterna och lökarna. Människorna som kidnappades var bönder.

Så, känner du igen det här, skriv gärna i tråden.

Redneck Rampage? Har själv inte spelat det, så jag vet inte vilka sorts fiender man möter. Men det passar in ganska bra på beskrivningen, och det finns till Mac datorer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Redneck_Rampage

Permalänk
Medlem

Kan det vara Otto Matic?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

haha, sjukaste spelet på länge!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Ja, det måste det vara! Tackar, nu ska det spelas!