Permalänk
Medlem

7950 Grey Screen

Hallåj, har på senare tid fått problem med mitt grafikkort (antar jag). Får helt random grey screens, spelar ingen roll om jag är under load eller i idle. Sitter jag på skype så kan jag fortfarande höra och prata med de i samtalet. Har kollat så att grafikkortet sitter som det ska och temperaturerna går aldrig över 50 grader i load. Det som sitter i burken är:

Sapphire Radeon HD 7950 3GB
i5-3450
Msi B75MA-P45
8GB DDR3 RAM
Windows 8 64-bit
500W Nätagg

Permalänk

Fick senast idag en gråskärm efter att ha klockat mitt 7950 lite för mycket utan att ge det tillräckligt med ström. Hörde fortfarande spelet i bakgrunden men kunde inget göra annat än starta om datorn och pilla lite mer i afterburner.
Har du klockat något?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Spoocher:

Testa att öka spänningen en liten bit och se om det hjälper. Jag hade också samma problem när jag överklockade mitt 7950 utan att höja spänningen. Min ena skärm fick gråa ränder (den jag körde testet på) samtidigt som min andra skärm fungerade prima.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spoocher:

Hallåj, har på senare tid fått problem med mitt grafikkort (antar jag). Får helt random grey screens, spelar ingen roll om jag är under load eller i idle. Sitter jag på skype så kan jag fortfarande höra och prata med de i samtalet. Har kollat så att grafikkortet sitter som det ska och temperaturerna går aldrig över 50 grader i load. Det som sitter i burken är:

Sapphire Radeon HD 7950 3GB
i5-3450
Msi B75MA-P45
8GB DDR3 RAM
Windows 8 64-bit
500W Nätagg

Vad är det för nätaggregat?
Tänker då på tillverkare och modell, eftersom du redan specat watt-talet.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Hur ökar jag spänningen?:)

Det här är mitt nätagg: http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom...

Permalänk
Medlem

Har fortfarande problemet, men bara när jag använder 1 monitor. Har aldrig fått greyscreen när jag använder 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spoocher:

Har fortfarande problemet, men bara när jag använder 1 monitor. Har aldrig fått greyscreen när jag använder 2.

Kjell hårdtestar ju sina nätagg så det lär inte vara problemet såvida du inte fått ett måndagsexemplar kolla så att alla kablar är i osv och uppdatera drivers annars bör du gå och byta nätagget

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮