Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Avstängd

Hej! Det är så att en telefon som inköptes ca 21-22 December har gått sönder. Av märket Padfone 2 64 gb. Uttaget där man laddar glappar och laddaren har blivit defekt, dvs någonting har orsakat så något gått snett och nu är laddaren dessutom sönder till följd av det. Hur hanterar man sånna ärenden?

Kan inte röra mobilen när jag laddar, och det är ju lite synd! Speciellt när man har den som trådlöst nätverksadapter till datorn

Kortfattat: Sladduttaget är sönder och jag vet ej vad som orsakat det. Men man ser att den är fysiskt sönder.

Mvh Oliwer

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

Hej! Det är så att en telefon som inköptes ca 21-22 December har gått sönder. Av märket Padfone 2 64 gb. Uttaget där man laddar glappar och laddaren har blivit defekt, dvs någonting har orsakat så något gått snett och nu är laddaren dessutom sönder till följd av det. Hur hanterar man sånna ärenden?

Kan inte röra mobilen när jag laddar, och det är ju lite synd! Speciellt när man har den som trådlöst nätverksadapter till datorn

Kortfattat: Sladduttaget är sönder och jag vet ej vad som orsakat det. Men man ser att den är fysiskt sönder.

Mvh Oliwer

Denna tråd är ju inte till för enstaka supportärenden. Så bäst och snabbast svar får du nog om du ringer in till den tekniska supporten.

Och en glappkontakt brukar ju oftast bero på att sladden suttit spänd eller fått sig en törn när den suttit ansluten.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

Mvh Oliwer

Hej!

Tråkigt att er telefon har gått sönder. Precis som @FaniSkogen skriver så är det bäst att ni kontaktar våran kundservice. Telefonnummer till dom är 08-553 44 800. Deras mail är kundservice@dustinhome.se

De kommer hjälpa dig vidare. Hoppas att det löser sig på ett smidigt sätt.
Ha en bra dag.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem

Hallå Dustin,

Jag funderar lite på hur det är med prisskillnader mellan sverige och norge på eran hemsida. Jag planerar inköp av ett par Purity Pro HD hörlurar och en trådlös laddare till min NL 920. Hörlurarna är cirka 200 kr billigare i sverige om man räknar om valutakursen och laddaren blir också billigare i sverige. Min varukorg blir ungefär 500 kr dyrare i norge än i sverige och då är det bara tre produkter.

Jag nämnde detta på eran webbchat och nån dag senare hade priset på hörlurarna sjunkit 200 kr.. för att sen gå upp 200 kr igen 4-5 dagar senare.

Är det den vanliga anledningen att norrmän är mer köpstarka än svenskar eller?

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Skrivet av twinlight:

Hallå Dustin,

Jag funderar lite på hur det är med prisskillnader mellan sverige och norge på eran hemsida. Jag planerar inköp av ett par Purity Pro HD hörlurar och en trådlös laddare till min NL 920. Hörlurarna är cirka 200 kr billigare i sverige om man räknar om valutakursen och laddaren blir också billigare i sverige. Min varukorg blir ungefär 500 kr dyrare i norge än i sverige och då är det bara tre produkter.

Jag nämnde detta på eran webbchat och nån dag senare hade priset på hörlurarna sjunkit 200 kr.. för att sen gå upp 200 kr igen 4-5 dagar senare.

Rätt åt dem då deras steam spel är billigare än våra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dustin Home

Hur fungerar en reklamation hos er om man har en Samsungtelefon och har valt att vända sig direkt till Samsung för service vid 3 tillfällen för samma fel istället för Regenersis/Anovo som annars är den servicepartner ni hänvisar till?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Skrivet av twinlight:

Hallå Dustin,

Hej!
Det har jag tyvärr inte någon aning om. Det jag kan tänka mig är att det har med valutakurser att göra. Men jag kan inte se de norska inpriserna tyvärr.
Så det är gissning.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av FireFox:

Hur fungerar en reklamation hos er om man har en Samsungtelefon och har valt att vända sig direkt till Samsung för service vid 3 tillfällen för samma fel istället för Regenersis/Anovo som annars är den servicepartner ni hänvisar till?

Tja

Jag rekommenderar att ni drar iväg ett mail till kundservice@dustinhome.se eller ringer dom på 08-553 44 800 och hör med dom.
Jag har tyvärr inte någon koll på hur deras rutiner är.

Men om jag ska gissa så kan jag inte tänka mig att det skulle vara några problem. Så länge ni har varit i kontakt med en certifierad verkstad.
Men som sagt, jag gissar. Hör med kundservice.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mental:

2 saker, kan man på något sätt få hemsidan i helskärm? Visst är det jättefint med julgranskulor, men att inte kunna jämföra mer än 3 produkter samtidigt är lite uselt. Går det att göra sidan lite mer dynamisk?

http://i.imgur.com/NUQht.jpg

Sedan när jag jagar laptop så vill jag kunna filtrera på om datorn är dockningsbar eller inte.

Jag tar och citerar mig själv, då dustin har vart lite frånvarande och det är lätt att missa inlägg så långt bak
Mest feedback snarare än frågor, men alltid bra att se att det går fram.

Permalänk
Skrivet av Mental:

Jag tar och citerar mig själv, då dustin har vart lite frånvarande och det är lätt att missa inlägg så långt bak
Mest feedback snarare än frågor, men alltid bra att se att det går fram.

Hej!

Ja missade din post! Vi har som sagt varit usla på att hänga här. Som det ser ut nu kommer det inte att gå att ändra storleken på sidan och få den i helskärmsläge. 3st datorer ska du dock klara. Men jag tar med mig din feedback till våran webmaster, så får vi se om det går att ordna.

Ha en grym helg

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!
Det har jag tyvärr inte någon aning om. Det jag kan tänka mig är att det har med valutakurser att göra. Men jag kan inte se de norska inpriserna tyvärr.
Så det är gissning.

Det är inte så stora prisskillnader på andra produkter vad jag kan se. Nån tia här, en femtiolapp där, förutom på typ dyrare produkter som tv-apparater där det drar iväg med 600-800 kr dyrare i norge.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Ni har inga planer på att ta in Razer Goliathus mattorna? (Förutom extended) Och den riktiga med sömmar, inte fragged.
Verkar ha försvunnit överallt tyvär.

http://www.razerzone.com/gaming-mous...ontrol-edition

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Ni har inga planer på att ta in Razer Goliathus mattorna? (Förutom extended) Och den riktiga med sömmar, inte fragged.
Verkar ha försvunnit överallt tyvär.

http://www.razerzone.com/gaming-mous...ontrol-edition

Tja.
Det är inte denna ni söker?
http://www.dustin.se/product/5010600964/razer-goliathus-exten...

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av twinlight:

Det är inte så stora prisskillnader på andra produkter vad jag kan se. Nån tia här, en femtiolapp där, förutom på typ dyrare produkter som tv-apparater där det drar iväg med 600-800 kr dyrare i norge.

Hej igen.
Jag har som sagt inte något bra svar. De sköter sig själva. Vi i Sverige har inte så mycket med prissättningen att göra.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Har de ingen fysiskt butik. Beställt data ifrån dem och de tog över 1495 kr i moms för den så rea kan man ej kalla det för!

Permalänk
Skrivet av Melicia:

Har de ingen fysiskt butik. Beställt data ifrån dem och de tog över 1495 kr i moms för den så rea kan man ej kalla det för!

Hej.

Nej vi har inte några fysiska butiker. Momsen kommer alltid vara på 25%, oavsett om det är rea eller inte.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Avstängd

Hej. Jag hade verkligen velat se fler träningsartiklar på era kampanjer. Ni har såklart bilden som "datorbutiken för geeksen" men jag vet inte vad den generella bilden av en "geek" är.

Upp med lite pulsklockor och svetttåliga hörlurar, motivera era kunder till träning och inte bara gaming!

Vore skoj att se tex en Garmin 110, 210. En budget och en lite dyrare.

Hoppas ni tar till er förslaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelscott:

Hej. Jag hade verkligen velat se fler träningsartiklar på era kampanjer. Ni har såklart bilden som "datorbutiken för geeksen" men jag vet inte vad den generella bilden av en "geek" är.

Upp med lite pulsklockor och svetttåliga hörlurar, motivera era kunder till träning och inte bara gaming!

http://www.dustinhome.se/product/5010454351/garmin-forerunner...

http://www.dustinhome.se/product/5010543690/garmin-forerunner...

Du kollade inte hemsidan innan du la upp förslag om just GPS-klockor..?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Skrivet av Michaelscott:

Hej.
Som Choffe skriver så har vi faktiskt redan en massa träningsklockor. Jag bifogar en länk:
http://www.dustin.se/group/25373/traning/

Men det är bra att du kommer med förslag på produkter! Fortsätt med det!
Ha en bra helg.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Avstängd

Läs mitt inlägg igen Choffe. Jag är mycket väl medveten om klockorna på hemsidan. Vad jag frågar är ifall de kan ta med någon/några utav klockorna till nästa superweekend.

Permalänk
Skrivet av Michaelscott:

Läs mitt inlägg igen Choffe. Jag är mycket väl medveten om klockorna på hemsidan. Vad jag frågar är ifall de kan ta med någon/några utav klockorna till nästa superweekend.

Då läser jag också ditt inlägg igen
Jag för detta vidare till våran produkt och marknadsavdelning. Så hoppas vi på att de slänger med några produkter ur denna kategori nästa gång vi kör en kampanj.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Hej! Min pappa beställde ett headset kallat Sennheiser PC360 vilket ni för tillfället inte hade i lager. Vi fick ett leveransdatum som var i slutet av januari (kommer inte ihåg exakt vilket datum det var). Dagarna gick och när det äntligen var den dagen fick ni nytt leveransdatum i MARS! Vi brukar vara jättenöjda med era leveranser så jag undrar om Sennheiser har varit sena med leveransen av PC360 till er eller om ni tyvärr bara misslyckades totalt med att gissa leveransdatum? Hoppas på snabbt svar!

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW
Mus: Logitech Performance Mouse MX
Musmatta: SteelSeries QcK Mini
Högtalare: Logitech Z623
Headset: Sennheiser PC360

Permalänk
Skrivet av Peppedeluxe:

Hej! Min pappa beställde ett headset kallat Sennheiser PC360 vilket ni för tillfället inte hade i lager. Vi fick ett leveransdatum som var i slutet av januari (kommer inte ihåg exakt vilket datum det var). Dagarna gick och när det äntligen var den dagen fick ni nytt leveransdatum i MARS! Vi brukar vara jättenöjda med era leveranser så jag undrar om Sennheiser har varit sena med leveransen av PC360 till er eller om ni tyvärr bara misslyckades totalt med att gissa leveransdatum? Hoppas på snabbt svar!

Hej!
Kul att ni brukar vara nöjda med oss! Och hoppas det kommer fortsätta.
Tyvärr har Sennheiser lite leveransproblem i dagsläget. Vi hade fått ett datum i slutet av Januari som de var tvungna att försena.

Som det ser ut nu har ingen distributör i Sverige headsetet. Vi har 10st distributörer som vi kan köpa av och alla säger nu 10-11mars.

Jag beklagar att det tar tid. Men just i det här fallet kan vi inte göra så mycket än vänta.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Dustin Home:

Hej!
Kul att ni brukar vara nöjda med oss! Och hoppas det kommer fortsätta.
Tyvärr har Sennheiser lite leveransproblem i dagsläget. Vi hade fått ett datum i slutet av Januari som de var tvungna att försena.

Som det ser ut nu har ingen distributör i Sverige headsetet. Vi har 10st distributörer som vi kan köpa av och alla säger nu 10-11mars.

Jag beklagar att det tar tid. Men just i det här fallet kan vi inte göra så mycket än vänta.

Jag såg att de flesta också hade slut på just det här headsettet. Men tack för det snabba svaret, lite synd and det ska ta 2 månader för era distributörer att få headsettet från Sennheiser. Finns som sagt inte så mycket att göra åt det.

/Peppe

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW
Mus: Logitech Performance Mouse MX
Musmatta: SteelSeries QcK Mini
Högtalare: Logitech Z623
Headset: Sennheiser PC360

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Enskilt supportärende borttaget.

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hej!

I torsdags (7/2) beställde jag denna dator från er: http://www.dustin.se/product/5010666601/asus-zenbook-ux32a-ci...

Vid beställningen stod det att det var en i7 som satt i, för bra för att vara sant tänkte jag och så var det ju. Den hade precis kommit upp på sidan så att det kan bli fel är förståeligt, fortfarande nöjd med i5 som satt i. Men, det står fortfarande att det är en 500gb hdd som kommer med, min har enbart 200gb. Bör ju ändras om det är det som gäller.

Jag blir ju lite fundersam över vad det är för dator jag fått. Skulle lika gärna kunna ha postats i Asus tråden, för efter sökning på internet efter 3013h så är det en 500gb som följer med. Har det blivit något fel med enbart min?

Permalänk
Skrivet av Nojas:

Hej!

I torsdags (7/2) beställde jag denna dator från er: http://www.dustin.se/product/5010666601/asus-zenbook-ux32a-ci...

Vid beställningen stod det att det var en i7 som satt i, för bra för att vara sant tänkte jag och så var det ju. Den hade precis kommit upp på sidan så att det kan bli fel är förståeligt, fortfarande nöjd med i5 som satt i. Men, det står fortfarande att det är en 500gb hdd som kommer med, min har enbart 200gb. Bör ju ändras om det är det som gäller.

Jag blir ju lite fundersam över vad det är för dator jag fått. Skulle lika gärna kunna ha postats i Asus tråden, för efter sökning på internet efter 3013h så är det en 500gb som följer med. Har det blivit något fel med enbart min?

Hej!

Detta låter konstigt. Ja det stämmer att det är en i5a i datorn. Om det stod något annat när ni la beställningen så är det bara att beklaga. Den ska dock ha 500gb disk. Om så inte är fallet så måste du kontakta våran kundservice. De gör ni lättast via telefon eller mail.
Telefonnummer: 08- 553 44 800
Mail: kundservice@dustin.se

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!

Detta låter konstigt. Ja det stämmer att det är en i5a i datorn. Om det stod något annat när ni la beställningen så är det bara att beklaga.

Eh, nej, det är inte bara att beklaga faktiskt.
Har man marknadsfört den med en i7:a och levererar den med en i5:a så har man gjort ett fel, och fel löser man, inte beklagar.
Därimot kan det ju vara så att kunden läst, fel, missförstått eller liknande. Men jag antar att ni kan se om ni har gjort ändringar av den sidan, eller om det står något annat i kundens beställningsunderlag eller liknande.

Min gissning är att det handlar om en felläsning, eller att kuden kollat på en annan modell. Men om det är ni som gjort fel, korrigerat sidan och sedan bara beklagar de som blivit vilseledda så bör ni ta er en funderare.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med AMDs never settle kampanj hos er? Man ser ingenting på grafikkorten som man gör på t.ex. Inet eller Komplett. Får man med spelen (crysis 3 och bioshock infinite) när man köper 7970?

EDIT: Min bror ringde in idag och fick svaret att man inte får med spel och att ni inte har den här never settle kampanjen. Hur hade ni tänkt er kunna konkurrera på marknaden om man får med 1000kr i spel på alla andra hårdvaru-sidor på nätet? Det måste ju vara något spel. på 7950 kostar kortet 1500 på andra sidor och 2500 hos er isf, och då hade precis ingen i Sverige köpt från Dustin :S.

Permalänk
Medlem

Hej, när får ni in Lenovo Y500 laptops igen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb | Skärm: Alienware AW3423DWF
Lenovo Legion 5 | CPU: AMD Ryzen 5 5600H | GPU: nVidia Geforce RTX 3060 6gb | RAM: 32gb | SSD: 256gb