Random dc från Team Speak server med Thomson TG789vn

Permalänk
Medlem

Random dc från Team Speak server med Thomson TG789vn

Hej

Har haft en TS3 server hos mig i ca 1 år inga problem. För någon månad sen gick våran ip-telefoni (från telia) sönder vilket resulterade att nätet blev segt, fick ut 0,03,, ungefär lika mycket upp, på bredbandskollen, har ca 15-17 samt ca 2 upp normalt.
Fick då en Thomson TG789vn av telia för det var bara så man kunde ha det om man skulle ha ip-telefoni.
Med den nya routern får folk i TS disscontects då och då har kollat runt men har inte hittat någon lösning på detta. Alla portar ska vara öppna då folk kommer in på servern. Någon som vet varför de blir de? Annars funkar routern som den ska, det är bara ts som har problem.

Permalänk
Medlem

Har samma jävla problem nu, fast det är jag som dissar från andras TS servrar. Har funkat klockrent i över 6 månader men nu har jag börjat dissa 15ggr i timmen.

Permalänk
Medlem

be om de gammla modemet igen
granne hade problem me det modemet med o de gamla e lite lägre hastighet men de e stabilare

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Hittade felet, UPnP hade aktiverats igen på routern/modemet av nån *pip* anledning, avaktivera skiten så styrde det sej.