Följ Black Week på SweClockers

Corsair vengance 2000, låg kvalité

Permalänk
Medlem

Corsair vengance 2000, låg kvalité

Hej.
Nu har mina hörlurar gått sönder. Kan inte se något annat att det är plastiga lurar med värdelös kvalité. Nu är frågan om jag kan reklamera dom eller köpa eller blir jag helt enkelt tvungen att köpa ett nytt par?
Har ägt dem ca 6-7 månader.
En bild för att visa hur det ser ut kan jag bjuda på också:

Permalänk
Medlem

Jag skulle reklamera om jag var du.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

det var någon som startade en tråd igår om att köpa corsairs headset, som jag sa till honom är det kass kvalitet. Om du har kvittot kvar brukar det vara garanti? Men detta täcks nog inte.. så ja reklamera kan du alltid försöka med.

Permalänk
Medlem

"Tappat" dom i marken eller?

Visa signatur

Lemote YeeLoong 8101B

Permalänk
Medlem

Jag har ett par corsair vengeance, och jag fattar inte hur du kan ha haft sönder dem på de sättet...Helt ärligt...
Och de kommer inte reklamera de för att du haft sönder dem..Garantin täcker inte sånt..

Kan däremot säga att "mottagaren" är kass, ibland bryts kontakten helt..förlorar ljud i 2-3 sekunder, sen kommer de tillbaka..svin irriterande.

Permalänk
Medlem

Har själv dessa och är ganska hårdhänt med mina grejor och har inte lyckats med det där! vad exact gjorde du?

Permalänk
Avstängd

Jag bytte mina rätt nyligen, köpte dom i maj 2012. Problemet var ett det sprack i leden precis ovanför där ditt gick av helt.

Är tydligen vanligtr förekommande, men det var inga problem för mig att byta ut.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Länge sen Corsair stog för kvalité. Känns som de tar billiga OEM grejer och sätter på sin logga sen är det klart.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

tänkte köpa vengance 2000. men verkar som att jag tar något trådlöst ifrån logtitech istället eller liknande märke.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av jens_:

"Tappat" dom i marken eller?

Nej, de är inte tappade, plasten är extremt tunn där de gick sönder. Vad som har hänt är att de gick sönder när jag drog isär lurarna för att sätta dem på huvudet.

Jag har inte varit klumpig, utan hörlurarna är tillverkade av någon billig plast som hör hemma i en Mcdonaldsleksak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Länge sen Corsair stog för kvalité. Känns som de tar billiga OEM grejer och sätter på sin logga sen är det klart.

Nåja, Corsair gör extremt bra produkter.

Det är bara ett par missar i deras produkter som är nya för Corsair, Kringutrustning etc. (som inte borde finnas för den delen)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Så jag kan kanske få ett nytt headset? Kan ju givetvis beställa ett nytt. Men har ändå lagt ut 1000 kr på ett headset med Kinakvalité.

edit: Och där ringde Morsan och berättade att hunden hade dött. Känns ju så mycket bättre.

Permalänk
Medlem

mina corsair 2000 har knäckts på precis samma ställe fast har inte gått av helt så jag fick tejpa ihop dom, blev lite besviken på att dem knäcktes så lätt för jag hade dom bara lite snett på huvet och har aldrig tappat dom...

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2