Hur mycket hertz är det på den här skärmen?

Permalänk
Medlem

Hur mycket hertz är det på den här skärmen?

http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_p23t-6_thor_edition_ips_...

Det står:
Horizontal 30 - 82 kHz
Vertical 49 - 76 Hz

Vad menas med det? Jag skulle vilja ha lite mer än 60hz

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_p23t-6_thor_edition_ips_...

Det står:
Horizontal 30 - 82 kHz
Vertical 49 - 76 Hz

Vad menas med det? Jag skulle vilja ha lite mer än 60hz

Om du inte ens vet något om uppdateringsfrekvens, varför ska du då ha "lite mer än 60hz"?

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Om du inte ens vet något om uppdateringsfrekvens, varför ska du då ha "lite mer än 60hz"?

Jag vet att 60hz är inte tillräckligt för att det blir smidigare rörelser på skärmen och spel om man har mer hz... däremot vet jag inte vad som menas med vertical och horizontal, och varför de skriver 49-76hz? Betyder det att uppdateringsfrekvensen varierar mellan 49 till 76? Och varför i så fall så ojämna nummer som 76? Det brukar väl vara 75hz.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Skrivet av elev10:

Om du inte ens vet något om uppdateringsfrekvens, varför ska du då ha "lite mer än 60hz"?

han ser ju fortfarande skillnad på grejjerna, man behöver ju inte veta att det finns bättre frekvenser på olika skärmar för att märka av skillnad mellan dom.

Permalänk
Medlem

49 till 76 betyder att skärmen kan arbeta med hz inom det området (uppdateringsfrekvens)
I praktiken innebär detta 60 hz och kommer troligen vara svårt att komma högre än så speciellt digitalt kopplat.

Vill du har mer än 60, kolla på 120hz skärmar.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300