Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Hade du vunnit Titan kortet hade du aldrig sagt, Åh, jag ger nog bort det istället, då jag redan har ett dugligt grafikkort.. Lägg ner

Naturligtvis inte, eftersom jag inte hade deltagit hade jag inte vunnit.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

vännttaaaa lite du sitte ju fan på ett HD 4000!? näähää här ska inte skänkas något här inte till herrn!

HD graphics 4000 integrerat i cpu:n (3570k)... duger till wc3, och vissa spel i 1600x900, men inte mer. ^^

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Kan nån mod flytta det är till I-landsproblem tråden?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sten1930:

sälj det och skänk pengarna till välgörenhet :)?

Bara nån fet chef över organisationen som tar dessa välgörenhets pengarna..

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

Är inte alla trådar här I-landsproblem egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Tänk istället på att det finns folk som inte har så mycket pengar och spenderar sina liv på att spela dator, och de som minst behöver kortet vinner det. Är det rätt? Nej. Är det rätt av en miljonär att vinna en miljon? Nej.

Alla ska ha samma rättigheter oavsett, men det är lite oschysst kan jag tänka mig.

Skilj på behov och rättigheter.

Att vara i behov av ett grafikkort ger inte per automatik en rätt till ett grafikkort.
Alla har säkert inte behov av att vara med i tävlingar, men de har all rätt att vara det.

(Om "folk" spenderar sina liv framför en dator och sen insinuerar att dom har dåligt ställt.. finns det då inte skäl att kanske tänka på sin situation då, istället för ett grafikkort?)

Till TS, jag hade behållit Titankortet.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

Menar det, större icke-problem kan man knappast ha...

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Är inte alla trådar här I-landsproblem egentligen?

vissa mer än andra

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Håller med folk om att anordna en SweC tävling för det kortet som blir över

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

vissa mer än andra

Självklart, det var en väldigt fin kommentar du la (Skrattade här ensam vid datorn) Men tänkte bara här sitter vi med fina datorer de flesta av oss så vad klagar vi på egentligen?
Ska inte ta det till en större diskussion, jag har det jävligt bra och klagar jävligt mycket så borde knipa nu.

Permalänk
Medlem

Sälj 7970'it. Titan kortet är många % snabbare än AMD skräpet.

Visa signatur

8700K 5GHz | RTX2060 Super | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Fedora Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Precis, läste för nåt tag sen att det bara är nån bråkdel som faktiskt kommer fram dit det ska, resten "försvinner" på vägen. Lite tråkigt att ge bort pengar då.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bakgrund:

Säg åt honom att det var en jävligt dum idé att ens delta i tävlingen när han har ett kort han är nöjd med, det är mitt förslag.

Om det hade varit en tävling för 8000kr, hade det varit okej att han vann då? Jag tippar på att han jobbat för att få köpa sin dator med en 690, är det "rättvist" att han måste stå över så att någon som inte slitit för sitt kort ska få vinna ett gratis?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Kilen81:

Precis, läste för nåt tag sen att det bara är nån bråkdel som faktiskt kommer fram dit det ska, resten "försvinner" på vägen. Lite tråkigt att ge bort pengar då.

Människor är blåögda, tycker fler borde fatta att pengar försvinner om man spelar in en reklamfilm med en svensk kändis i Afrika. Tv reklam är inte gratis precis.

Permalänk
Medlem

Gillar hur tråden utvecklades till något annat : )

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Du kan skänka det till mig ^^ då lovar jag att bygga en snygg dator till det o lägga upp galleri.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Cryptodamus;13461757"]Gillar hur tråden utvecklades till något annat : )[/QUOTE

Standard på Sweclockers

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk
Skrivet av Kilen81:

Om jag inte är ute och cyklar, så tror jag att det låg på ca 5% som går till nytta, resten går till löner osv... Men det hände att en chef till en sådan organisation använde hundra tusentals kronor från välgörenheten till att dricka sig full... inte länge sedan faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

Hej,
min pojkvän var igår i Tyskland med jobbet. Det var något expo med datorer, spel och datorkomponenter, han var med i en utlottning av ett Evga GTX Titan, och vann...
Så nu till dilemmat, han har redan ett 690 och säger att han hellre behåller det. Så han frågade mig om jag ville ha Titanet i min dator.
Jag har ett Asus Matrix hd 7970 som jag är väldigt nöjd med. Jag behöver absolut inget Titan.
Vad ska vi göra? Ska jag byta ut mitt 7970 mot det eller sälja Titan? Några andra förslag?
Bygga en till dator är inget alternativ, har redan för många datorer i lägenheten...

Det är med stor sannolikhet att förr eller senare så kommer du behöva ett nytt grafikkort, och om du har ett Titan i din dator istället för ett 7970 så är det även större sannolikhet att du kan vänta längre innan en uppgradering är behövlig.

Jag skulle byta ut 7970 mot Titan, och sälja 7970 istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

Hej,
min pojkvän var igår i Tyskland med jobbet. Det var något expo med datorer, spel och datorkomponenter, han var med i en utlottning av ett Evga GTX Titan, och vann...
Så nu till dilemmat, han har redan ett 690 och säger att han hellre behåller det. Så han frågade mig om jag ville ha Titanet i min dator.
Jag har ett Asus Matrix hd 7970 som jag är väldigt nöjd med. Jag behöver absolut inget Titan.
Vad ska vi göra? Ska jag byta ut mitt 7970 mot det eller sälja Titan? Några andra förslag?
Bygga en till dator är inget alternativ, har redan för många datorer i lägenheten...

Jag skulle sälja Titan. Helt enkelt för att 7970 är snabbt nog och man får mer pengar om du säljer Titan nu.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Schrimp:

Skilj på behov och rättigheter.

Att vara i behov av ett grafikkort ger inte per automatik en rätt till ett grafikkort.
Alla har säkert inte behov av att vara med i tävlingar, men de har all rätt att vara det.

(Om "folk" spenderar sina liv framför en dator och sen insinuerar att dom har dåligt ställt.. finns det då inte skäl att kanske tänka på sin situation då, istället för ett grafikkort?)

Till TS, jag hade behållit Titankortet.

Som jag sa, alla har samma rättigheter men det kan vara lite oschysst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Och vad grundar du det på? vissa välgörenhetsorganisationer är ju klart inte bra, ex, Invisible children/kony 2012 där 4% av alla pengar gick till VD:n, men organisationer som ex. WWF och röda korset är ju klart bättre.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Människor är blåögda, tycker fler borde fatta att pengar försvinner om man spelar in en reklamfilm med en svensk kändis i Afrika. Tv reklam är inte gratis precis.

Jo det är väl så, dom utnyttjar folks vilja att lätta på samvetet för att vi bor i ett i-land och dom flesta är väl nöjda med att ha det så. Själv så behöver jag kunna övervaka slutresultatet av donationerna för att kunna skänka pengar numera.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Skrivet av DDemis:

Men snälla... Hade du haft 2 miljoner på kontot så antar jag att du hade åkt ner till Somalia och gett bort det till de fattiga som bor där?
Du får ta och prioritera vad du vill ha i livet och spara . Det är snarare du som är ambitionslös och avundsjuk..

Jag tycker att man ska bry sig om andra mer än vad man ska bry sig om sig själv. Så tycker jag, och uppenbarligen inte du. Jag är inte avundsjuk för att jag säger så, jag är inte ambitionslös för att jag säger så. Likaväl som jag inte kallar dig kapitalistjävel som gillar pengar och uppenbarligen inte tycker om de som ger bort sina pengar, så kallar du inte mig ambitionslös och avundsjuk. Deal? Tycker inte om när man säger åt mig vad jag gör och hur jag ska tycka, bara för att jag inte håller med dig så betyder det inte att det är något fel på mig. Respektera andras åsikter.

Och ja, hade jag haft 2 miljoner på kontot så hade jag skänkt det till välgörenhet, vafan ska jag med 2 miljoner till? Jag vet inte ens vad jag ska göra med de pengarna. Köpa mig ett fint hus, och en riktigt snabb bil? Eller köpa 22 000 vaccin åt de som verkligen behöver det i Afrika?

Hur skulle du någonsin veta vad jag hade gjort med de pengarna?

Permalänk
Medlem

Behåll 7970 och kör Titan kortet som dedikerat PhysX

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Sälj 7970'it. Titan kortet är många % snabbare än AMD skräpet.

Tog ditt inlägg seriöst tills det att du nämnde att AMD/7970 var skräp.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7 5800X3D | Radeon RX 7900 XTX | 32GB DDR4 | Arch Linux
Laptop: Ryzen 5 5600H | Nvidia RTX 3050 | 16GB DDR4 | Arch Linux

Permalänk
Medlem

du kan byta det mot mitt graffe(690)... då har ni ju samma..

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Så dom som har pengar ska inte spela lotto heller enligt denna logiken antar jag?

Det är väldigt osannolikt att man går plus på att köpa lotter, så helt rätt. Jag vet att det inte var det du menade, men lotterier är en skatt på människor som inte förstår sig på sannolikhetslära.

Vara med i gratistävlingar kan man om man tycker att det är värt tiden det tar.

Skrivet av Alice.L:

Vad ska vi göra? Ska jag byta ut mitt 7970 mot det eller sälja Titan?

Om du inte behöver mer prestanda, sälj Titan, sätt pengarna på banken och så kan du få mer för pengarna senare.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Hade jag suttit på ett 690 och vunnit ett titan så hade jag behållt titanet och försökt byta 690t mot ett till titan

Permalänk
Medlem

Hej igen!
Tack för alla svar, men har nu rådgjort och kommit fram till att jag behåller kortet och säljer mitt 7970.

Visa signatur

rig: NZXT Phantom (röd :P) | i5 3570k 4.1ghz | Corsair h100i | Corsair hx850 (röd sleeve) | Asus HD 7970 Matrix | Asus Sabertooth Z77 | Corsair Vengeance 8gb LP red | Samsung 840 250 gb ssd | 2 Wd 1.5 tb hdd | Windows 7 64bit | 3x Corsair af120 | 2x Dell U2311H
HTPC: Asus P8H77-I | i3 3220 | Asus DirectCU GTX 660 | Cooler Master Elite 120 | Be quiet 530w | 2tb hdd | 8gb Corsair Vengeance LP | Samsung 47"