Xbox Live Rea - Upp till 85% rabatt

Permalänk
Medlem

Oyeah... MP3 och MTGS 2, 3 och PW.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Är de slut nu?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TroNi:

Är de slut nu?

Sista dagen var måndag/tisdag.

Permalänk
Medlem

Ny rea uppe nu till den 18:e.

Köpte Sleeping Dogs och Kane & Lynch för 99kr st.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Rea igen fr.o.m imorn 26 mars till 2 april.
http://www.xbox.com/sv-SE/live/spring-sale

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aaaaa:

Rea igen fr.o.m imorn 26 mars till 2 april.
http://www.xbox.com/sv-SE/live/spring-sale

Microsoft har faktiskt börjat imponera på detta område. Ska bli spännande att se vad som läggs upp.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon5930:

Microsoft har faktiskt börjat imponera på detta område. Ska bli spännande att se vad som läggs upp.

Jaa, vad snälla de är som säljer spel på REA till en 8 år gammal konsol ett halvår innan generationskiftet
Kan väl hålla med om att det är snällt av Microsoft men det här är väl nästan lite väntat av dem.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sisyfos:

Jaa, vad snälla de är som säljer spel på REA till en 8 år gammal konsol ett halvår innan generationskiftet
Kan väl hålla med om att det är snällt av Microsoft men det här är väl nästan lite väntat av dem.

Detta har inget med snällhet att göra. Det handlar mer om att de faktiskt sänker priserna på utbudet vilket de har varit extremt dåliga med innan. Lägre priser gynnar oss konsumenter oavsett hur nytt eller gammalt spelet i fråga är.

Förhoppningsvis fortsätter de i samma stil även med 360-ersättaren.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon5930:

Detta har inget med snällhet att göra. Det handlar mer om att de faktiskt sänker priserna på utbudet vilket de har varit extremt dåliga med innan. Lägre priser gynnar oss konsumenter oavsett hur nytt eller gammalt spelet i fråga är.

Förhoppningsvis fortsätter de i samma stil även med 360-ersättaren.

Man kan ju alltid hoppas...Skulle vara roligt om Microsoft blir lika mycket omtyckt och använt som Steam så att de till och med skulle kunna konkurrera med Steam, det skulle varit fina priser

Steg 1 för Microsoft för deras nästa konsol tycker i alla fall jag är att skrota månadsbetalningen för LIVE totalt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Man kan ju alltid hoppas...Skulle vara roligt om Microsoft blir lika mycket omtyckt och använt som Steam så att de till och med skulle kunna konkurrera med Steam, det skulle varit fina priser

Steg 1 för Microsoft för deras nästa konsol tycker i alla fall jag är att skrota månadsbetalningen för LIVE totalt.

Nej för tusan, jag betalar gärna för en bra onlinetjänst mot att de uppdaterar och förbättrar den.
Sen att de tar 59kr/mån (om jag inte minns fel) tycker jag är i överkant för något jag så sällan använder.
Funderar ibland på varför jag fortsätter betala det. Den enda anledningen just nu är Netflix och Viaplay.

Permalänk

Nu har ju Ultimate Game Sale börjat igen.

Jag rekommenderar att köpa MSP på go2arena.com eller liknande, så blir spelen billigare.

Titlarna som bara kan köpas billigare idag är:
Assassins Creed III - 99kr (880MSP)
Borderlands 2 - 99kr (880MSP)
Far Cry 3 - 99kr (880MSP)
Max Payne 3 - 99kr (880MSP)

Titlarna som är på rea ända fram till 8 juli är:
Brothers In Arms: Helläs Highway - 49,50kr (440 MSP)
Far Cry Instincts Predator - 49,50kr (440 MSP)
Crysis - 49,50kr (440 MSP)
Command & Conquer: Red Alert 3 - 49,50kr (440 MSP)
WWE '13 - 149kr (1320 MSP)
Mass Effect - 49,50kr (440 MSP)
Prey - 29,69kr (280 MSP)
Bulletstorm - 49,50kr (440 MSP)
Dragon Age: Origins - 49,50kr (440 MSP)

Kommande dagar ska vi också få se rea på:
Bioshock Infinite
Crysis 3
Forza Horizon
Gears of War Judgement
Hasbro Family Game Night 3
Hitman Absolution
Kinect Sports 2
Left 4 Dead 2
Lego Batman 2: DC Superheroes
Lego Lord of the Rings
Metal Gear Rising: Revengence
Monopoly Streets
Rockstar Table Tennis
The Orange Box
Tomb Raider
Witcher 2
X-com: Enemy Unknown

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av two4player:

Nu har ju Ultimate Game Sale börjat igen.

Jag rekommenderar att köpa MSP på go2arena.com eller liknande, så blir spelen billigare.

Titlarna som bara kan köpas billigare idag är:
Assassins Creed III - 99kr (880MSP)
Borderlands 2 - 99kr (880MSP)
Far Cry 3 - 99kr (880MSP)
Max Payne 3 - 99kr (880MSP)

Titlarna som är på rea ända fram till 8 juli är:
Brothers In Arms: Helläs Highway - 49,50kr (440 MSP)
Far Cry Instincts Predator - 49,50kr (440 MSP)
Crysis - 49,50kr (440 MSP)
Command & Conquer: Red Alert 3 - 49,50kr (440 MSP)
WWE '13 - 149kr (1320 MSP)
Mass Effect - 49,50kr (440 MSP)
Prey - 29,69kr (280 MSP)
Bulletstorm - 49,50kr (440 MSP)
Dragon Age: Origins - 49,50kr (440 MSP)

Kommande dagar ska vi också få se rea på:
Bioshock Infinite
Crysis 3
Forza Horizon
Gears of War Judgement
Hasbro Family Game Night 3
Hitman Absolution
Kinect Sports 2
Left 4 Dead 2
Lego Batman 2: DC Superheroes
Lego Lord of the Rings
Metal Gear Rising: Revengence
Monopoly Streets
Rockstar Table Tennis
The Orange Box
Tomb Raider
Witcher 2
X-com: Enemy Unknown

Dold text

Är någon av dessa roliga soff-multiplayer titlar?
Menar då att det inte bara är multiplayer över internet.

Permalänk

Far Cry 3 vet jag har rolig Co-op via splitscreen. Sen så är det gears of war som är kända för split screen mode, och Lego spelen kan man köra upp till 4 personer på en konsoll, har spelat batman på det viset med kusinerna, och det var faktiskt ganska roligt. Där delas dock inte skärmen, utan man ser alla 4 spelarna på samma skärm

Om man vill ha ett bilspel med splitscreen, så ska man INTE köpa Forza Horizon. Det är det enda Forza spelet som SAKNAR splitscreen. Dock så är det fortfarande ett riktigt bra spel, enligt mig bästa bilspelet någonsin. Tänk - bilsimulationen som Forza Motorsport, men nu har spelet fått mer liv, då man också kör på vägar där det finns trafik, så både realistiskt och kul. Har 100% på alla Forza spel, men Horizon tyckte jag var roligast, plus att den har en Rally addon, som gör spelet ännu bättre

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av two4player:

Far Cry 3 vet jag har rolig Co-op via splitscreen. Sen så är det gears of war som är kända för split screen mode, och Lego spelen kan man köra upp till 4 personer på en konsoll, har spelat batman på det viset med kusinerna, och det var faktiskt ganska roligt. Där delas dock inte skärmen, utan man ser alla 4 spelarna på samma skärm

Om man vill ha ett bilspel med splitscreen, så ska man INTE köpa Forza Horizon. Det är det enda Forza spelet som SAKNAR splitscreen. Dock så är det fortfarande ett riktigt bra spel, enligt mig bästa bilspelet någonsin. Tänk - bilsimulationen som Forza Motorsport, men nu har spelet fått mer liv, då man också kör på vägar där det finns trafik, så både realistiskt och kul. Har 100% på alla Forza spel, men Horizon tyckte jag var roligast, plus att den har en Rally addon, som gör spelet ännu bättre

Hur är Forza Horizon att spela utan Xbox Live Gold? Jag gillar Forza-serien sedan tidigare men har inte haft Gold på ett bra tag och har inget intresse av att skaffa det igen.

Jag har snöat in rätt hårt med Test Drive Unlimited 2 på senare tid och det låter ju lite som att detta spel har fått med lite av det som gjorde TDU-serien så speciell.

EDIT: Nu lär jag ju inte skaffa Xbox Live Gold oavsett men kan detta spel matcha TDU-serien i offline-läge hyffsat så är ju det intressant nog.

Permalänk

Forza Horizon tyckte jag var väldigt kul och spela även utan gold. Eller, det enda som skiljer Horizons "kariär" när man inte har live är ju att man inte ser hur bra man varit i jämförelse med andra på en viss tävling. Sen är det ju flerspelarlägen som man inte kommer åt utan gold, men dom tyckte jag inte var så roliga... Horizon är ju en blandning av TDU, Need For Speed och bilsimulator. I inställningar kan du välja om du vill att styrningen ska vara mer som arkadspel, eller om du vill just ha simulation i stället. Skön musik i spelet, finns radiostationer med olika genren. Världen är väldigt stor (dock så är den mindre än TDU2 tror jag, har inte spelat TDU2 så mycket så är inte säker). Värt att hämta är dock RALLY addon och 1000CLUB DLC (det andra är gratis) men båda tycker jag är bra att ha från början. Det är kul att ha alla dessa challenges tillgängliga från början, och rally tillägget är ju bara episkt För mig var horizon 10/10, även när jag inte hade tilläggen och gold från början. Enda nackdelen med spelet är att bilarna bara har kosmetiska skador, till skillnad från forza motorsport, men det är ju bara smaksak. Jag gillar realism i spel, och skulle därför tycka att om man kör av vägen eller kör in i en annan bil, då ska man inte riktigt kunna fortsätta tävla, men andra skulle ju då kanske tycka det är trist och köra en tävling om och om igen 40 gånger för att ens komma fram till mållinjen. Om jag ska säga hur prisvärt spelet är så kan jag säga att jag har köpt collectors edition på premiären, och det var värt varje krona (eller rättare sagt dollar,då jag köpte det för 80$).

Det var lite offtop, men angående game sale: Spelet Dishonored kommer vara på rea nästa vecka, om det blir ett bra pris så blir det ett måste

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av two4player:

Nu har ju Ultimate Game Sale börjat igen.

Tack för uppdateringen, jag var lite för lat för att posta alla priser igår

Köpte Assassins Creed III, nu äger jag alla utgivna creed-spel tack vare reorna och betalade inte ens 350kr totalt

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av two4player:

Forza Horizon tyckte jag var väldigt kul och spela även utan gold. Eller, det enda som skiljer Horizons "kariär" när man inte har live är ju att man inte ser hur bra man varit i jämförelse med andra på en viss tävling. Sen är det ju flerspelarlägen som man inte kommer åt utan gold, men dom tyckte jag inte var så roliga... Horizon är ju en blandning av TDU, Need For Speed och bilsimulator. I inställningar kan du välja om du vill att styrningen ska vara mer som arkadspel, eller om du vill just ha simulation i stället. Skön musik i spelet, finns radiostationer med olika genren. Världen är väldigt stor (dock så är den mindre än TDU2 tror jag, har inte spelat TDU2 så mycket så är inte säker). Värt att hämta är dock RALLY addon och 1000CLUB DLC (det andra är gratis) men båda tycker jag är bra att ha från början. Det är kul att ha alla dessa challenges tillgängliga från början, och rally tillägget är ju bara episkt För mig var horizon 10/10, även när jag inte hade tilläggen och gold från början. Enda nackdelen med spelet är att bilarna bara har kosmetiska skador, till skillnad från forza motorsport, men det är ju bara smaksak. Jag gillar realism i spel, och skulle därför tycka att om man kör av vägen eller kör in i en annan bil, då ska man inte riktigt kunna fortsätta tävla, men andra skulle ju då kanske tycka det är trist och köra en tävling om och om igen 40 gånger för att ens komma fram till mållinjen. Om jag ska säga hur prisvärt spelet är så kan jag säga att jag har köpt collectors edition på premiären, och det var värt varje krona (eller rättare sagt dollar,då jag köpte det för 80$).

Det var lite offtop, men angående game sale: Spelet Dishonored kommer vara på rea nästa vecka, om det blir ett bra pris så blir det ett måste

Tack, ungefär det jag hoppades på.
Får se om det blir ett köp när priset sjunker på det spelet.

Permalänk

Dag 2:

Lego Lord Of The Rings - 149kr (1320MSP)
Lego Batman 2: DC Superheroes - 99kr (880MSP)
Hasbro Family Game Night 3 - 99kr (880MSP)
Monopoly Streets - 99kr (880MSP)
Kinect Sports 2 - 99kr (880MSP)
Rockstar Table Tennis - 29,69kr (280MSP)

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk

Dag 3:

Witcher 2 - 99kr (880MSP)
Forza Horizon - 149kr (1320MSP)
Crysis 3 - 199kr (1760MSP)
Left 4 Dead 2 - 99kr (880MSP)
The Orange Box - 49,50kr (440MSP) - Världens mest prisvärda spel?

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Medlem

Nu är jag extra glad att jag köpte 7200 MS Points för 30dollar för några veckor sedan, så många bra spel för billigt pris. Witcher 2 är ju ett givet köp nu, problemet är bara att få plats på hårddisken. Har bara en 120gb elite som redan är ganska fylld

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

BUT I STILL WANT HALO 2 FOR 360!

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Nu är jag extra glad att jag köpte 7200 MS Points för 30dollar för några veckor sedan, så många bra spel för billigt pris. Witcher 2 är ju ett givet köp nu, problemet är bara att få plats på hårddisken. Har bara en 120gb elite som redan är ganska fylld

Var köper man 7200MSP för 30 dollar?
Du kan ju köpa spelen utan att ladda ner dem, och sen ladda ner det spelet du vill spela, och ta bort det du klarat. Jag har 250gb men med 50spel+ från xbox marketplace får jag inte heller plats med på en gång.
Witcher 2 köpte jag med, ska vara ett riktigt bra spel har jag hört

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av two4player:

Var köper man 7200MSP för 30 dollar?
Du kan ju köpa spelen utan att ladda ner dem, och sen ladda ner det spelet du vill spela, och ta bort det du klarat. Jag har 250gb men med 50spel+ från xbox marketplace får jag inte heller plats med på en gång.
Witcher 2 köpte jag med, ska vara ett riktigt bra spel har jag hört

Var en kampanj på microsoftstore.com där man fick 10dollar rabatt . Man fick en engångskod i sin email ifall man signade upp för att veta när One släpps, problemet var att koderna inte var unika så man kunde dela koder mellan folk och därmed göra flera transaktioner för t.ex 1200MS Points för 14.99, 4.99 efter rabatt

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Dag 4:

Inga pangpriser idag direkt :/

Bioshock Infinite - 449kr (3960MSP)
Tomb Raider - 199kr (1760MSP)
Gears Judgement - 299kr (2640MSP)
Metal Gear Rising: Revengence - 299kr (2640MSP)
Hitman Absolution - 99kr (880MSP)
XCOM: Enemy Unknown - 199kr (1760MSP)

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Skrivet av two4player:

Dag 4:

Inga pangpriser idag direkt :/

Bioshock Infinite - 449kr (3960MSP)
Tomb Raider - 199kr (1760MSP)
Gears Judgement - 299kr (2640MSP)
Metal Gear Rising: Revengence - 299kr (2640MSP)
Hitman Absolution - 99kr (880MSP)
XCOM: Enemy Unknown - 199kr (1760MSP)

Jag hittar inte rean idag, igår var det en tile på framsidan för rean men inte idag. Var dock som du säger inga bra priser. Kommer det förresten en rea i morgon också?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag hittar inte rean idag, igår var det en tile på framsidan för rean men inte idag. Var dock som du säger inga bra priser. Kommer det förresten en rea i morgon också?

Jag tror att rean är slut, kanske 1 dag till. Alla spel på min lista som skulle vara på rea har varit nu

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag hittar inte rean idag, igår var det en tile på framsidan för rean men inte idag. Var dock som du säger inga bra priser. Kommer det förresten en rea i morgon också?

Funkar denna länken?
http://marketplace.xbox.com/sv-SE/Promotion/UltimateGamesSale

Permalänk

Ja den fungerar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Nya, väldigt fina erbjudanden för både Xbox One och Xbox 360:

http://majornelson.com/2014/11/25/weeks-deals-gold-black-frid...

Tillgängligheten kan variera i olika länder.

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Medlem

NHL 15 30$ till xbox 360. Hade väl inte tänkt gynna EA men va fan. Nu behöver jag inte ha så bråttom att köpa mig en One. Nån som lirar? GMC-liga?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W