Vilka expansioner är värda att köpa till Skyrim?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Vilka expansioner är värda att köpa till Skyrim?

Steam har 50-75% på alla Elders of scroll -spelen, och jag har redan det "vanliga" skyrim.
Dock utan några expansioner....

Fram till ikväll (söndag den 4'e ~19-tiden) är det 50-75% på ovanstående, och jag tänkte ev. köpa till några expansioner nu när man får dem billigt.

Vilka av dem är värda att satsa på, eller är alla såpass bra?
Eller det kanske bara är en som är värd att lägga några slantar på...

Det skall tilläggas att jag inte klarat Skyrim ännu, men utökar gärna arkivet ändå.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

LE var väl rabatt på också? Där får du ju alla. Och jag skulle vilja säga att alla är bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk

Jag har alla som jag fick när jag köpte Skyrim Legendary edition http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1803513

och jag gillar alla

Permalänk

såg nu att Legendary edition var på rea på steam med

Permalänk
Medlem

För min egen del köpte jag bara Dawnguard å Dragonborn när dessa kom ut, hearthfire anser jag vara sims 3 i Skyrim.

Edit: köp inte hearthfire.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Ska man hoppa över någon del så är det just Hearthfire. De andra är riktigt värda att spela igenom. Dock tror jag att Limited Edition, som innehåller allt, också är på rea. Köp den utgåvan.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag anser att Dawnguard och Dragonborn är prisvärda, har dock ej provat Hearthfire men det finns ett mod som gör ungefär samma sak, nämligen "Build your own home".

Visa signatur

Med plutonium tvingar vi dansken på knä!

Permalänk
Skrivet av seville57:

För min egen del köpte jag bara Dawnguard å Dragonborn när dessa kom ut, hearthfire anser jag vara sims 3 i Skyrim.

Skrivet av petterus:

Jag anser att Dawnguard och Dragonborn är prisvärda, har dock ej provat Hearthfire men det finns ett mod som gör ungefär samma sak, nämligen "Build your own home".

Det blir ju dock billigare att köpa Legendary Edition och få med Heartfire än att köpa Skyrim, Dawngaurd och Dragonborn

Legendary Edition = 23,99€

Skyrim + Dawnguard + Dragonborn = 34,97€

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik49563:

Det blir ju dock billigare att köpa Legendary Edition och få med Heartfire än att köpa Skyrim, Dawngaurd och Dragonborn

Jag förbokade Skyrim (CE) till release dagen å har därefter köpt dom 2 DLC:n när dessa kom ut.

Visst blir det billigare som du säger men vill man inte ha hearthfire installerat så hade jag inte köpt LE.

Man får ju hearthfire installerat om man köper LE.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik49563:

Skrivet av seville57:

Jag förbokade Skyrim (CE) till release dagen å har därefter köpt dom 2 DLC:n när dessa kom ut.

Visst blir det billigare som du säger men vill man inte ha hearthfire installerat så hade jag inte köpt LE.

Man får ju hearthfire installerat om man köper LE.

Läser folk aldrig vad TS skriver nu för tiden? Han har redan Skyrim och är endast ute efter att köpa expansioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Jag tyckte den expansionen var rätt kul. Nu kan man gå till sitt hem och spara en massa prylar och skit som man annars slarvar bort i skogen.
För när man laddar hem patch och gör spelet otroligt jävla svårt så krävs det att man samlar på sig lite rustningar, mat, gör lite potions och lite annat sånt bara för att man ska klara av även de lättaste banditer som kan vara svåra när dom kommer i pack om 2-3 stycken.
Det ger spelet en helt ny dimension och ofta blir det mycket roligare i längden när man måste kämpa sig fram och överkomma svåra utmaningar med list och verktyg.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Läser folk aldrig vad TS skriver nu för tiden? Han har redan Skyrim och är endast ute efter att köpa expansioner.

Jo det vet jag, läs min post nr5, skrev klart å tydligt att TS borde inte köpa hearthfire å bara köpa Dawnguard å Dragonborn.

Får väl lägga till detta i posten längre upp.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av xyllian:

Tänkte precis samma sak

Skrivet av seville57:

Jo det vet jag, läs min post nr5, skrev klart å tydligt att TS borde inte köpa hearthfire å bara köpa Dawnguard å Dragonborn.

Får väl lägga till detta i posten.

Visst ångrar jag att man inte väntade med inköpet av skyrim tills nu, när legendary edition kommit ut, men köper inte samma spel igen bara för att "få" alla expansioner.

Men precis som du och några mer sagt, är det bara Hearthfire man skall "passa sig för".

Så jag tackar för info!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hearthfire är helt värdelöst i min mening.. Du får en liten stuga ute i skogen för 50:- liksom..

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Livsnjutare 😎

Surt att Dragonborn och Dawnguard kostar 9,99€ styck, alltså 20€, och legendary edition går för 24€... Och då får man även grundspelet + Hearthfire...

Well well

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så bara för att en "expansion" är sämre/dålig men att den ingår i ett större bundle. Ska man då skippa den bundle bara för att undvika den sämre delen och sen köpa alla dom andra. Låter inte vettigt i min mening.

Som för mig. Jag har BF3 utan expansioner. Om jag nu skulle få för mig att vilja köra några av expansionerna men jag vill INTE ha ALLA. Skulle folk ändå rekomendera mig att köpa dom bra delarna än att köpa BF3 Premium.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Jag tyckte den expansionen var rätt kul. Nu kan man gå till sitt hem och spara en massa prylar och skit som man annars slarvar bort i skogen.
För när man laddar hem patch och gör spelet otroligt jävla svårt så krävs det att man samlar på sig lite rustningar, mat, gör lite potions och lite annat sånt bara för att man ska klara av även de lättaste banditer som kan vara svåra när dom kommer i pack om 2-3 stycken.
Det ger spelet en helt ny dimension och ofta blir det mycket roligare i längden när man måste kämpa sig fram och överkomma svåra utmaningar med list och verktyg.

Jo, det stämmer, men hearthfire var inget som intressrade mig direkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alla! Känns som att jag är den enda som verkligen gillar Hearthfire haha