Samsung galaxy s4, Iphone 5, Iphone 5s?

Permalänk
Inaktiv

Kan varmt rekommendera Note 2 eller Nexus 4!

Permalänk
Medlem

S4 Google Play Edition: http://www.bazula.se/Google/Google-Play-Edition-mobiler/Samsu...

Eller om du vill spara en slant och ägna tid åt att lära dig lite om telefonen samt en minimal risk för att mista garantin:
http://www.technobuffalo.com/videos/how-to-turn-a-galaxy-s4-i...

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk
Avstängd

Folket. Ingen ide att rekommendera andra telefoner. Inte intresserad, står fortfarande mellan s4a och 5s

Permalänk
Inaktiv

han har inte frågat om andra modeller så varför gnäller ni när han påpekar detta..
ja jag förstår att ni hellre rekommenderar en telefon som enligt er är bättre men ni kan ju inte förvänta er att han blir så överlycklig när typ 2 pers av 100 bara klankar ner på alternativen har vill prata om. (inget illa menat bara försöker få er att hålla er på topic som TS tydligt försökt få er att göra..)

Permalänk
Medlem

Jag hade valt S4 av dina två alternativ.

MEN som de flesta andra är inne på så finns det ännu bättre alternativ. Min röst hade fallit på LG G2 då den ser ut ungefär som en S4, kostar ungefär som en S4, fast är nyare och modernare och bättre på nästan allt!

Det är din förlust om du inte vill få ännu bättre förslag än de du själv hade plockat fram.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

Antar Iphone 5s om du nu måste välja mellan dom.
Hade inte direkt köpt S4 om du vill ha något nytt.

Hade jag hellre köpt Note 3 eller väntat på uppdaterad S4a om du tvunget vill ha samsung.

Permalänk

Vill du prova något helt nytt, stabilt och enkelt så köp en iPhone 5. Har du vant dig med en Samsung, samt vill kunna anpassa din mobil i stort sett så som du vill ha den, så köp en S4. Då får du också större skärm, vassare hårdvara och en mängd andra egenskaper över din nuvarande S2. Jag kan garantera att du blir nöjd med vilken som, sen kan du leta upp mer info om båda mobilerna och se vad du själv tycker har det mest intressanta.

svar på borttagna inlägg borttagna
Permalänk

Har både en Nexus 4 och en iPhone 5. Innan det hade jag en 4s och en S3:a. Personligen älskar jag både iOS och Android (Vanilla) men har sjukt svårt för Samsungs overlay (Touchwiz/Nature UI) så om du måste bestämt välja mellan S4:an och iPhone 5s skulle jag rekommendera att du väntar på 5s:en dels för att det är en bättre byggd telefon och för att den inte är lika bloatad som S4:an med jobbig mjukvara. (Enligt mina personliga preferenser)

Permalänk
Avstängd

Det jag helst vill ha tips ifrån er är om jag borde gå för s4an eller 5s? och varför?

svar på borttaget inlägg borttaget
Permalänk
Medlem
Skrivet av yoyopro:

Det jag helst vill ha tips ifrån er är om jag borde gå för s4an eller 5s? och varför?

För att någon ska kunna ge ett vettigt svar måste du först säga vad du tycker är viktigt. Är det status/funktioner/pris, eller specifika grejer som batteritid/skärmstorlek/mm?

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jäger:

För att någon ska kunna ge ett vettigt svar måste du först säga vad du tycker är viktigt. Är det status/funktioner/pris, eller specifika grejer som batteritid/skärmstorlek/mm?

Skulle nog säga batteriet! Har en i klassen som har iphone 4 och som sagt jag har galaxy s2, hans batteri krossar mitt, han kan ju ha 100% i två timmar om inte mer medan mitt sjunker 1% för varje 10 minut, idag när jag gick hem från skolan så hade jag 12% medan alla i klassen som har iphone hade runt 50%, nej jag använder inte mobilen så mycket, har även testat nytt batteri men samma sak....Igår så hade jag 17% när jag gick hem och plötsligt så dog bara mobilen,vette varför, när jag satte i laddaren för att ladda den så hade den 0%.........lite orolig att köpa en s4a, kanske råkar du för samma sak?

Skulle nog säga appar också, vilken som har fler? Så det är batteriet och appar jag är mest ute efter

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av yoyopro:

Det jag helst vill ha tips ifrån er är om jag borde gå för s4an eller 5s? och varför?

som jag tidigare skrev bland all off topic så hatar jag alla utom iphone då det är den ända jag inte fått problem med eller prestandan inte levde upp till hårdvaran eller hur man nu ska uttrycka sig. sen e ju iphone designen helt klart best enligt mig, håller inte på med appar eller liknande grejer men android apparna (för mig) brukar inte heller direkt va på topp eller samma utbud (förr i alla fall) som andra troligtvis påpekat så är det svårt att säga varför du ska ta si o så om vi inte vet vad du anser vara viktigt.
som du antagligen ser så är jag stort fan utav iphones så den tycker jag

Edit: såg din post nu och ja.. vettefan hur batteriet är då jag inte håller på med appar/spel eller liknande så för mig håller 5an i typ 3-4dygn om ja bara ringer och drar iväg ett fåtal sms.. så ja tolka detta hur du vill hoppas det hjälpt på nått vis.. xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoyopro:

Skulle nog säga batteriet! Har en i klassen som har iphone 4 och som sagt jag har galaxy s2, hans batteri krossar mitt, han kan ju ha 100% i två timmar om inte mer medan mitt sjunker 1% för varje 10 minut, idag när jag gick hem från skolan så hade jag 12% medan alla i klassen som har iphone hade runt 50%, nej jag använder inte mobilen så mycket, har även testat nytt batteri men samma sak....Igår så hade jag 17% när jag gick hem och plötsligt så dog bara mobilen,vette varför, när jag satte i laddaren för att ladda den så hade den 0%.........lite orolig att köpa en s4a, kanske råkar du för samma sak?

Skulle nog säga appar också, vilken som har fler? Så det är batteriet och appar jag är mest ute efter

Av dina alternativ, S4:an. Men jag skulle även ta en titt på Oppo Find 5.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk

Svårt val. Jag har en iPhone 5 och är lite fast i apple-träsket (många köpta appar...). Kör en gammal Galaxy S2 som jobblur. Båda gör ju jobbet helt ok. iOS känns mindre laggigt än android fortfarande, tycker jag (satt och jämförde med flickvännens S4, men det är kanske nån slags bias, föralldel). Båda är ju bra telefoner, däremot känns faktiskt appar generellt mer välgjorda i iOS fortfarande, märkligt nog. Jag tror faktiskt du blir nöjd med vad du än köper. JUST NU tycker jag att iOS känns roligare än Android (bias), men det ändras nog rätt snart igen...
Lycka till!

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Jag själv hade valt en Iphone 5s, har många runt omkring mig som sitter med en S4 som har stora problem med den, ( tex, telefonen hänger sig och kommer inte tillbaka, Den dör helt random, ljudet försvinner när man pratar. ) Men självklart händer detta Iphone också. Men inte i samma mängder ( VAD JAG HAR HÖRT OCH SETT I MIN LILLA VÄRLD och inte internet världen.) Jag själv sitter med en iphone 4s och är inte riktigt nöjd med den då jag fått byta den på garantin 2 gånger.. men jag kommer satsa på Iphone 5s. Då layouten och desigen är betydligt mycket skönare.

Permalänk
Medlem

Enligt tester på exempelvis engadget har Iphone 5s och Galaxy S4 ganska likvärdiga batteritider (dock har ju GS4 utbytbart batteri, vilket gör att du kan köpa ett extra och ha som reserv om det ena börjar ta slut). IOS har enligt de flesta någt fler och något mer kvalitativa appar. Men Android har ändå det mesta man kan önska sig i appväg också.

Ska ge mig efter detta inlägg. Men om du tycker att batteritiden är viktigast förstår jag inte varför du inte är öppen för förslag på mobiler med bättre batteritid än de två du hade plockat ut. LG G2 har enligt tester jag läst över 50% längre batteritid än Iphone 5s och Galaxy S4

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

Du vill inte ha Samsung utan vill prova nåt annat, men ingen annan telefon än Samsung är intressant i Android-världen? S4 har väl egentligen bara varit bäst på papper, och där är ju LG G2 nya kungen, så vill du ha fetast specs och det värsta som finns så köp LG G2. Vill du ha en telefon utan krusiduller och där allt bara funkar och alltid kommer vara sig likt så välj iPhone.

Förstår dock inte hur HTC One inte kan finnas med på din lista. Den har de saker som iPhone har till sin fördel (kvalité på material och premium-känsla) samt de saker som S4 har till sin fördel (Android, stor fin skärm och feta specs). De argument folk brukar ha för S4 över HTC One brukar vara löstagbart batteri och minneskortsplats, och inget av dessa finns i iPhone, så står iPhone med som val borde HTC One kunna vara en kandidat.

Annars måste jag ju säga att du redan verkar ha svaret själv. Du vill inte ha en till Samsung och enda alternativet är iPhone 5S. Finns med andra ord bara iPhone 5S kvar!

Dock så tycker jag du ska ställa dig själv en motfråga; Gillar du Android? Om du bortser från nackdelar som TouchWiz har, och bortser från att din telefon verkar ha buggar och inte fungerar som den ska, gillar du upplägget med Android? Att kunna välja mail-klient, SMS-klient, dialer, lägga till Widgets på startskärmen och utforma startskärmen precis som du vill och ha appar som kan göra mer med din telefon, eller vill du bara ha nåt som funkar out-of-the-box och redan är utformat med det mesta i åtanke men istället inte lämnar utrymme till förbättring bland de grundläggande funktionerna? Tror du att du skulle känna dig hemma om du inte fick en riktig hemskärm utan endast en hög genvägar?

Det beror helt på vad du känner du vill ha. Är du less på din Samsung för att du är "van" vid den så kommer du känna igen dig i en S4 medans IOS blir nytt och spännande. Åtminstone ett tag, för är det någon telefon du kommer vänja dig vid så är det nog en iPhone, och där kan du minsann inte byta launcher eller göra annat roligt.

Permalänk
Inaktiv

Du vill ha en iphone 5S. Köp en iphone 5S.

Min slutgiltiga rekommendation blir iphone 5S, av ovanstående anledningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Av erfarenhet kan jag säga detta: Om du funderar mer på en lur, skaffa den. Annars kommer du aldrig bli nöjd och du kommer smått ångra att du inte tog den luren ändå. Vill du ha en iPhone 5S och har råd med den så köper du den. Du blir nöjd, butiken som får dina pengar blir nöjd och jag blir nöjd för att du blir nöjd. (Ja, jag gillar att andra blir glada, oavsett mobilval)

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tog bort en del off-topickommentarer och tips som inte stämde in på trådskaparens önskemål. Självfallet är det i allmänhet tillåtet att ge alternativa förslag, men då trådskaparen flera gånger tydliggjort att enbart två modeller är intressanta tror jag att vi håller oss till dessa två i den här tråden.

Permalänk
Medlem

Oavsett vilken mobil du väljer så lär du bli nöjd. iPhone har sina för och nackdelar precis som SGS4 och alla andra. Personligen skulle jag aldrig mer välja en mobil med AMOLED skärm, efter att ha ägt en SGS2 så anser jag AMOLED vara skräp men det är min högst personliga åsikt. Vill du ha en billig och bra telefon är min rekommendation en Nexus 4, finns ingen bättre mobil sett till pris/prestanda. Har en själv och tänker inte byta den på ett bra tag.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon186252:

som jag tidigare skrev bland all off topic så hatar jag alla utom iphone då det är den ända jag inte fått problem med eller prestandan inte levde upp till hårdvaran eller hur man nu ska uttrycka sig. sen e ju iphone designen helt klart best enligt mig, håller inte på med appar eller liknande grejer men android apparna (för mig) brukar inte heller direkt va på topp eller samma utbud (förr i alla fall) som andra troligtvis påpekat så är det svårt att säga varför du ska ta si o så om vi inte vet vad du anser vara viktigt.
som du antagligen ser så är jag stort fan utav iphones så den tycker jag

Edit: såg din post nu och ja.. vettefan hur batteriet är då jag inte håller på med appar/spel eller liknande så för mig håller 5an i typ 3-4dygn om ja bara ringer och drar iväg ett fåtal sms.. så ja tolka detta hur du vill hoppas det hjälpt på nått vis.. xD

Idag när vi var med skolan och joggade 6 km, så sprang jag och min vän tillsammans ( han med iphone 4) båda har musik på och tog inte upp mobilen en enda gång, när vi sprang cr 1 timme så hade min galaxy s2a 60% batteri och min väns iphone 4 hade 95% batteri.

Lutar sig mest åt Iphone 5s nu! Men tycker ni andra att jag borde välja s4an över 5s så skriv gärna, och varför!

Permalänk
Medlem

Alla på jobbet som har iPhone 5 klagar på batteritiden... Så du ska nog inte ta gamla "sanningar" från äldre iPhones för givna.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

Alla på jobbet som har iPhone 5 klagar på batteritiden... Så du ska nog inte ta gamla "sanningar" från äldre iPhones för givna.

inte nu 5 jag ska köpa. utan 5s

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mfm:

Alla på jobbet som har iPhone 5 klagar på batteritiden... Så du ska nog inte ta gamla "sanningar" från äldre iPhones för givna.

drar den så mycket mer när man sitter o flippar med spel o appar? för jag vet att min klarar sig i minst 5timmar av konstant spotify (har inte pillat på den längre än så) tror jag hade nån stans mellan 30-50% kvar efter det vet inte ens om den var full laddad då jag började

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon186252:

drar den så mycket mer när man sitter o flippar med spel o appar? för jag vet att min klarar sig i minst 5timmar av konstant spotify (har inte pillat på den längre än så) tror jag hade nån stans mellan 30-50% kvar efter det vet inte ens om den var full laddad då jag började

Bestämt när 5s kommer till sverige??

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoyopro:

Idag när vi var med skolan och joggade 6 km, så sprang jag och min vän tillsammans ( han med iphone 4) båda har musik på och tog inte upp mobilen en enda gång, när vi sprang cr 1 timme så hade min galaxy s2a 60% batteri och min väns iphone 4 hade 95% batteri.

Lutar sig mest åt Iphone 5s nu! Men tycker ni andra att jag borde välja s4an över 5s så skriv gärna, och varför!

Tror inte du ska gå så mycket på den jämförelsen. Det låter ju helt klart som att ditt batteri är defekt, eller möjligen att du har något annat igång i bakgrunden som suger en massa kraft.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av yoyopro:

Bestämt när 5s kommer till sverige??

ingen aning står oktober på webhallen så nån gång under hösten bör det väl vara

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jäger:

Tror inte du ska gå så mycket på den jämförelsen. Det låter ju helt klart som att ditt batteri är defekt, eller möjligen att du har något annat igång i bakgrunden som suger en massa kraft.

låter som alla mina android mobiler.. mycket därför jag hatar android

Permalänk
Medlem

Min S2 hade dåligt batteri med,klarade ej en arbetsdag mot slutet.
Blev en S4 och den håller en hel dag utan problem.

Tycker iphone är en snyggare lur men för liten skärm för min smak.