Permalänk
Medlem

GTA V (EFTER STORYN)

Hej på er alla!

Personligen tyckte jag storyn var lite kort för min smak i GTA V men det skall tydligen finnas grymt mycket att göra efter storyn ändå.
Nåväl spelet är grymt och har nu har jag klarat av storyn.

Behöver lite tips ifrån er andra som har klarat den, vad kan man göra efter storyn för att inte tröttna på spelets helhet?

Te.x man får cirkus 36.000.000:- i sista uppdraget, men det räcker fan inte till att köpa golfbanan ändå.

Tips & Aktiviteter för att hålla spelet intressant tills online kommer uppskattas!!

Permalänk
Medlem

Att döda alla man ser är ju rätt underhållande...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

36 mille? jag fick bara 22-23 mil

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Att döda alla man ser är ju rätt underhållande...

Haha, jovars det klarar man sig på ett tag.. Men måste finnas fler saker som kan ge en stora pengar osv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

36 mille? jag fick bara 22-23 mil

Jag fick 36-37 något, valde att gå in med helikopter mot banken.. B

Antar att du körde det andra uppdraget A ?

Permalänk
Medlem

Har även detta problem, känns lite tomt efter storyn...

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbis:

Har även detta problem, känns lite tomt efter storyn...

Precis.. måste finnas någon form av uppdrag som kan ge dig mer pengar, låta dig köpa dem exklusivaste fastigheterna osv.. Har kollat över allt på dem gömda meddelandena men allt är bara " dött " ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Nkz:

Precis.. måste finnas någon form av uppdrag som kan ge dig mer pengar, låta dig köpa dem exklusivaste fastigheterna osv.. Har kollat över allt på dem gömda meddelandena men allt är bara " dött " ...

Jag hörde lite tips från min kompisar att man kunde investera stort i t.ex. AIRemu och sedan bara förstöra USAIR flyg, dock fungerar det inte för mig..

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbis:

Jag hörde lite tips från min kompisar att man kunde investera stort i t.ex. AIRemu och sedan bara förstöra USAIR flyg, dock fungerar det inte för mig..

Hmm, tack för tipset!! Värt att spendera 1 mille på att testa iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Nkz:

Hmm, tack för tipset!! Värt att spendera 1 mille på att testa iallafall

Gör det gärna och berätta hur det går!

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbis:

Jag hörde lite tips från min kompisar att man kunde investera stort i t.ex. AIRemu och sedan bara förstöra USAIR flyg, dock fungerar det inte för mig..

En sak jag gör pga att jag inte har så mycket tid till att spela är helt enkelt att köp fastigheter för alla pengarna, sen stäng inte av ditt ps3 ställ dig i garaget eller något med kontrollen på laddning så får du din veckor inkomst iallafall haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbis:

Gör det gärna och berätta hur det går!

Absolut!!

Permalänk

Kort och gott, det finns inga bevis som visar på att rival konceptet fungerar. För att bli rik som ett troll gör följande. Inga assasination uppdrag (utom första obligatoriska) innan du gjort sista heisten, då har du någonstans mellan 30 - 40 mille. Gör assasination uppdragen, gör du rätt kommer du ha minst 300 millar på varje gubbe. (jag klantade mig dock och slutade med endast 180 millar då jag gjorde 2 st assasination updrag innan sista heisten men synd att klaga)

Sen är det slut med uppdrag som påverkar marknaden (så vitt jag vet) utan du får lära dig kolla på trenden för en aktie. OBS! Inte grafen som inte säger ett skit (buggad/felprogramerad?) utan du måste gå in på aktien och se mellan vilka intervall den rör sig mellan. Jag har valt Lifeinvader som jag skrev lite om i konsoltråden för gta. Den fluktuerar mellan 1.7 och 2.9 dollar per aktie vilket kan ge ungefär 50 - 60% profit om ni träffar rätt. Det är dock lätt att missa högsta punkten och när man sover för att fördriva tiden i spelet kan det ibland vara svårt att veta ifall aktien är på väg upp eller ned men man får en bra känsla för det så småningom. Räkna med 1-2 veckor gametime för en cykel att passera för just LFI aktien. Personligen tycker jag också att det är bekvämast att bara investera i en aktie med alla 3 karaktärer för annars går min hjärna i spin av att hålla ordning på cyklerna.

Hoppas ni fick någon hjälp av detta. (ligger på över 300 miljoner på alla gubbar just nu trots min tabbe).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodgrin:

Kort och gott, det finns inga bevis som visar på att rival konceptet fungerar. För att bli rik som ett troll gör följande. Inga assasination uppdrag (utom första obligatoriska) innan du gjort sista heisten, då har du någonstans mellan 30 - 40 mille. Gör assasination uppdragen, gör du rätt kommer du ha minst 300 millar på varje gubbe. (jag klantade mig dock och slutade med endast 180 millar då jag gjorde 2 st assasination updrag innan sista heisten men synd att klaga)

Sen är det slut med uppdrag som påverkar marknaden (så vitt jag vet) utan du får lära dig kolla på trenden för en aktie. OBS! Inte grafen som inte säger ett skit (buggad/felprogramerad?) utan du måste gå in på aktien och se mellan vilka intervall den rör sig mellan. Jag har valt Lifeinvader som jag skrev lite om i konsoltråden för gta. Den fluktuerar mellan 1.7 och 2.9 dollar per aktie vilket kan ge ungefär 50 - 60% profit om ni träffar rätt. Det är dock lätt att missa högsta punkten och när man sover för att fördriva tiden i spelet kan det ibland vara svårt att veta ifall aktien är på väg upp eller ned men man får en bra känsla för det så småningom. Räkna med 1-2 veckor gametime för en cykel att passera för just LFI aktien. Personligen tycker jag också att det är bekvämast att bara investera i en aktie med alla 3 karaktärer för annars går min hjärna i spin av att hålla ordning på cyklerna.

Hoppas ni fick någon hjälp av detta. (ligger på över 300 miljoner på alla gubbar just nu trots min tabbe).

Det går även att manipulera BAWSAQ genom att investera några miljarder tillsammans i samma aktie. I alla fall när jag och några polare testade det, valde en aktie som gått kasst och satsade våra pengar på den och sedan dess har den gått upp ca 45% de senaste dagarna...kan väl vara tur men känns som det är en fungerande taktik

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Det går även att manipulera BAWSAQ genom att investera några miljarder tillsammans i samma aktie. I alla fall när jag och några polare testade det, valde en aktie som gått kasst och satsade våra pengar på den och sedan dess har den gått upp ca 45% de senaste dagarna...kan väl vara tur men känns som det är en fungerande taktik

Intressant men jo har märkt att BAWSAQ har visat lite mer livstecken senaste dagarna, har varit helt död fram till i förrgår för mig i varjefall. Dock känns det lite konstigt att ni kan flytta marknaden så pass mycket själva för även om ni investerat miljarder så borde det bara vara en bråkdel av alla som investerar. Men detta är förstås också beroende på hur många som har börjat spela på BAWSAQ marknaden ännu. Kan vara att ni lyckades välja rätt aktie i rätt ögonblick å andra sidan så verkar inte den här marknaden fungera riktigt lika som i verkligheten heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Nkz:

Jag fick 36-37 något, valde att gå in med helikopter mot banken.. B

Antar att du körde det andra uppdraget A ?

Fick knappt 18 per person för det sista. Jag sket i de tre sista byggnaderna dvs golfbanan och de 2 biograferna.
Nu väntar jag på online istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodgrin:

Intressant men jo har märkt att BAWSAQ har visat lite mer livstecken senaste dagarna, har varit helt död fram till i förrgår för mig i varjefall. Dock känns det lite konstigt att ni kan flytta marknaden så pass mycket själva för även om ni investerat miljarder så borde det bara vara en bråkdel av alla som investerar. Men detta är förstås också beroende på hur många som har börjat spela på BAWSAQ marknaden ännu. Kan vara att ni lyckades välja rätt aktie i rätt ögonblick å andra sidan så verkar inte den här marknaden fungera riktigt lika som i verkligheten heller.

Ja, att vara 100% säker att det inte enbart var tur kan man ju inte vara. Dock så var summan som plöjdes in i en aktie över 50miljarder. Angående aktiesystemet så har jag faktiskt sett en hel del folk som klarat av spelet och som inte visste hur man köper aktier

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Investera pengarna i en byggnad som du tjärnar pengar på. Sedan lever du rullan

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Ja, att vara 100% säker att det inte enbart var tur kan man ju inte vara. Dock så var summan som plöjdes in i en aktie över 50miljarder. Angående aktiesystemet så har jag faktiskt sett en hel del folk som klarat av spelet och som inte visste hur man köper aktier

50 miljarder? 50 miljoner måste du endå mena?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Nkz:


Te.x man får cirkus 36.000.000:- i sista uppdraget, men det räcker fan inte till att köpa golfbanan ändå.

TACK för den spoilern, verkligen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

50 miljarder? 50 miljoner måste du endå mena?

Nej, vi investerade minst 50miljarder totalt i samma aktie. Aktien gick från ca 0.76 till 3.31 på BAWSAQ

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av Majora:

TACK för den spoilern, verkligen...

Du driver va?

Titeln på hela ämnesraden antyder att det kan förekomma Spoilers i den här tråden, "(EFTER STORYN)".

Och 50miljarder? Räknade ni om dollar till kronor för att få fram den summan eller hur i hela fick ni tag i den mängden pengar?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krallafinch:

Du driver va?

Titeln på hela ämnesraden antyder att det kan förekomma Spoilers i den här tråden, "(EFTER STORYN)".

Och 50miljarder? Räknade ni om dollar till kronor för att få fram den summan eller hur i hela fick ni tag i den mängden pengar?!

Mig eget fel som inte läste. Till mitt svaga försvar så använde jag mobilen och jag får inte swec mobilversion att fungera särskilt bra på min iShit, förmodligen mitt eget fel med pga adblock och noscript-plugins också tyvärr. Liten text helt enkelt.

Har våta drömmar om möjligt Oculus rift-support för detta spel. Suktar efter en kombo av Oculus Rift, Omni samt Sixense Stem. Har förhoppningar om en schysst FPS-mod samt bättre kameravy inifrån fordonen. Dessa finns till GTA IV så med lite tur kanske man får se något liknande när (om?) spelet kommer till PC. Har spenderat massor med tid i spelet nu, har dock fastnat med Trevor och diverse flyguppdrag. Får inte nog av att bryta mig in i diverse områden, t.ex. flygplatser/armébaser och sno olika fordon och desperat försöka fly med dom som en galning. De privata jetflygplanen är nog favoriten, flyger runt och gör diverse trick i städerna men det går inte så bra. Jag är extremt fattig på mina karaktärer för någon anledning dock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krallafinch:

Du driver va?

Titeln på hela ämnesraden antyder att det kan förekomma Spoilers i den här tråden, "(EFTER STORYN)".

Och 50miljarder? Räknade ni om dollar till kronor för att få fram den summan eller hur i hela fick ni tag i den mängden pengar?!

Man tjänar ihop och har minst 130-150miljoner per karaktär tack vare Lesters uppdrag och aktieköp och sedan börjar man manipulera. Aktien vi jobbade med gick up ca 500% innan vi gav upp och cashade ut. Kan väl tilläggas att vi var en lagomt stor del av ett crew som gjorde det och nu sitter vi på minst 2miljarder var dollar var i fall man räknar ihop pengarna på de 3 olika karaktärerna.

Vill man inte hålla på med aktier är ett hyffsat sätt att tjäna pengar snabbt att köpa en massa fastigheter och sedan gå in i sparmenyn vid sin säng och välja cancel och upprepa, några timmars tid ingame tid går förbi på några sekunder varje gång.

PS. I dollar, inte kronor

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

50 miljarder är inte alls otroligt om man vet hur man manipulerar marknaden och är det den summan så kan jag förstå att ni lyckades pressa upp marknaden. Jag tror nog att BAWSAQ fungerar betydligt mer likt riktiga marknaden än LCN som verkar vara cyklisk.

Går ju relativt fort att låta veckorna passera när man sover i spelet och då hinner marknaden vända till ens fördel. om man tar mitt exempel med LFI och du med säkerhet gör 40- 60% profit per trade och det tar ca 3-4 veckor att slutföra traden på topp samt att den hinner gå ned till sin botten. Om man spelat relativt mycket och har tålamodet så kan du fort komma upp i hiskeliga summor. Är man dessutom en crew så är det självklart att 50 miljarder är uppnåeligt.

Sitter själv på 1.3 miljarder över de tre karaktärerna.

Permalänk
Medlem

Nån som har hittat alla UFO'n än?

Permalänk
Avstängd

Hörde från en youtubare att pengataket ligger på ca 2.1miljarder och om man går över får man istället -2,1miljarder på kontot, någon som vågar prova o se om det stämmer?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Polaren spelade om GTA och sparade Lesters uppdrag, han sitter på 1 miljard bara hos Michael, så visst går det. Dessutom fanns det tydligen någon glitch för att köpa fastigheter utan att betala... Går säkert att googla till sig. Så där tjänar man ju också en del.