Permalänk
Medlem

när drar de pengarna från kontot?

Permalänk
Medlem

Någon som har gjort detta de senaste dagarna?

Det kom error-meddelande i urlen efter jag tryckt genomför köp. Dock har pengar reserverats på mitt e-kort. 7,6kr * 10 gånger eller vad jag nu försökte. Både chrome och firefox. Testade även olika versioner av när man skulle stänga av proxyn, men till ingen lycka :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rejzer:

Någon som har gjort detta de senaste dagarna?

Det kom error-meddelande i urlen efter jag tryckt genomför köp. Dock har pengar reserverats på mitt e-kort. 7,6kr * 10 gånger eller vad jag nu försökte. Både chrome och firefox. Testade även olika versioner av när man skulle stänga av proxyn, men till ingen lycka :/

Om du loggar in på Origin och kollar din beställningshistorik, syns beställningen där då? Det bör den göra.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Om du loggar in på Origin och kollar din beställningshistorik, syns beställningen där då? Det bör den göra.

Tyvärr gör den inte det. Väntade 30 minuter igår också men inget dök upp på historiken. Nu har jag väntat hela natten men fortfarande inget.

Jag observerade att urlen förutom att den innehöll en error-code så var det nu sv-se med i den. Men som jag läst skulle man ju stänga av proxyn till sista steget (jag har dock provat med att ha den igång).

Det som gör mig extra fundersam är ju att de faktiskt har dragit pengar från mitt e-kort, något som jag förstått är en kontroll av kortet.

Permalänk

Jag har tänkt köpa grafikkort till releasen av BF4. Någon som vet om något tänkt bundlas med BF4, eller om det finns något annat smart sätt att spara några kronor i och med grafikkortsköpet?

Permalänk
Skrivet av raketmaskinen:

Jag har tänkt köpa grafikkort till releasen av BF4. Någon som vet om något tänkt bundlas med BF4, eller om det finns något annat smart sätt att spara några kronor i och med grafikkortsköpet?

AMD skulle väl köra någon bundle med BF4 möjligtvis.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylifestyle95:

Wow, fårse om man kanske hoppar över bf4 då, över 1k för ett spel känns bara löjligt...

Det är enklare än vispgrädde att köpa spelet hos typ gamecarddirekt eller download från spelbutiken för typ 380kr, sedan kan du köpa premium för 365kr från gamecarddirekt.

Under 800kr för båda, klart som korvspad!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

699:- för BF4 + Beta tillgång 1 Oktober + Alla Expationer är INTE DYRT!!!!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

699:- för BF4 + Beta tillgång 1 Oktober + Alla Expationer är INTE DYRT!!!!

Tycker 700 spänn för ett spel är riktigt dyrt.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Eller rättare sagt, du visar att det är helt okej med överpriser.

Överpris för BF4, Beta access och alla exp? endast 699... tänk efter lite!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Tycker 700 spänn för ett spel är riktigt dyrt.

Så du ser inte alla expansioner som kommer som en utgift?
Vi säger att BARA själva BF4 kostar 499:- som alla andra spel i stort sett.
Sen kommer en expasnion för 149:-
Sen kommer en till för 139:-
Sen en till för 129:-

= 916:-

Och så här kommer de se ut troligtvis vilket det gjorde med BF3

Och lägga en 100:- extra kanske för att få BETA access vilket MÅNGA värderar högt + alla exp har du redan på ditt konto, smidigt o bra pris om man tänker efter lite...

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Jag har köpt delux edition via mexico och gick bra men senaste veckan gick det inte alls, dem har dragit 7,60kr typ 10 ggr och det är antal gånger jag har testat utan framgång. Är det någon som får det fungera?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Jag har köpt delux edition via mexico och gick bra men senaste veckan gick det inte alls, dem har dragit 7,60kr typ 10 ggr och det är antal gånger jag har testat utan framgång. Är det någon som får det fungera?

Låter ju jätte safe och bra?! Not.. Har ingen hjälp.. Men vad är felet med att beställa via origin?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

köper ni ifrån proxy och sen blir arga för att spelet inte dyker up eller allt inte fungerar som det ska?.....

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

köper ni ifrån proxy och sen blir arga för att spelet inte dyker up eller allt inte fungerar som det ska?.....

Det ser ut och låter som de....

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

köper ni ifrån proxy och sen blir arga för att spelet inte dyker up eller allt inte fungerar som det ska?.....

Skrivet av hznn:

Det ser ut och låter som de....

allt har fungerat perfekt, delux dök upp direkt utan problem så det funkar fint det är bara att man får errors när man ska göra det nu. Safe och Safe vi stänger av proxy när man ska skirva in kort uppgifter så Safe bör det vara. Sur är jag inte och 7.60kr är test summan dem drar för att testat ifall kortet funkar, det är EA som gör det.

Vill egentligen veta ifall någon har lyckats få igenom det inte att folk undrar om det är safe eller inte, eller att någon bidrar med NOLL.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Överpris för BF4, Beta access och alla exp? endast 699... tänk efter lite!

Tänk efter lite själv,

digital deluxe edition ger dig bara betan 2 dagar tidigare, 3 guld battlepacks och vehicle genvägspaket.

varv: 3 guld battlepacks och vehicle genvägspaket är ingenting man borde vilja ha.
Alltså blir det betan 2 dagar tidgare.

Och så är du ute och cycklar, digital deluxe edition ger dig bara china rising som expansion, men den får man i standard edition också.

Vill du ha allt måste du köpa
Digital deluxe edtion 699 :-
Battlefield 4 premium 499 :-

Altså 1198kr blir det egentligen, inte 699 :- för allt som du tror

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Tänk efter lite själv,

digital deluxe edition ger dig bara betan 2 dagar tidigare, 3 guld battlepacks och vehicle genvägspaket.

varv: 3 guld battlepacks och vehicle genvägspaket är ingenting man borde vilja ha.
Alltså blir det betan 2 dagar tidgare.

Och så är du ute och cycklar, digital deluxe edition ger dig bara china rising som expansion, men den får man i standard edition också.

Vill du ha allt måste du köpa
Digital deluxe edtion 699 :-
Battlefield 4 premium 499 :-

Altså 1198kr blir det egentligen, inte 699 :- för allt som du tror

Jag har köpt från greenmangaming för 700 kr basspelet och premium. Tycker det är ett bra pris. Förstår inte varför folk gnäller över premium när det faktiskt ger dig en hel del

Om det nu är för dyrt med premium, köp bara vanliga spelet för 45 euro. Helt ok pris för ett mycket bra spel med ett gäng kartor. Gillar du vad du köpt, inhandla då ändå premium och få ett helt gäng med nya kartor, fler vapen och fler fordon. Det är ju ingen som tvingar någon att köpa premium?

Köper du spelet från Origin slänger du bara pengarna i sjön eftersom de i stort sett ALLTID är dyrare där än andra butiker. Vilket i sin tur är väldigt konstigt då de varken behöver använda så många mellanhänder som ska tjäna pengar och inte heller behöver skicka ut några skivor eller fodral till spelet.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Köpt via proxy utan problem. Har fortfarande min preorder på webhallen, om något går fel.
Säga nej till "gratis" premium är dumt. Har alla battlefield spel och alla exp/dlc, så dice har fått mitt bidrag

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Överpris för BF4, Beta access och alla exp? endast 699... tänk efter lite!

Ta och kamma dig! Jag pratade om Origin där det kostar totalt 1198 kr, vilket är rejält överpris. Pratar vi 600 kr så är det en annan femma. Sen är beta access endast tre dagar före alla andra.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Försöktett par gånger via Indien nu utan framgång.
13-09-30 SKYDDAT BELOPP -5,23
13-09-30 SKYDDAT BELOPP -5,23
13-09-30 SKYDDAT BELOPP -5,23
13-09-30 SKYDDAT BELOPP -5,23
13-09-30 SKYDDAT BELOPP -5,23

Permalänk
Medlem

Köpte på http://www.g2play.net/store/Battlefield-4-Premium-Edition-EA-... för 700kr istället utan att behöva hålla på med proxy

Permalänk

När jag testar proxy på firefox så kan jag inte komma in på någon hemsida alls ?

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

Köpte på http://www.g2play.net/store/Battlefield-4-Premium-Edition-EA-... för 700kr istället utan att behöva hålla på med proxy

Om något så vill du hellre köpa via proxy eftersom du använder dig utav origin, pengarna går alltså direkt till DICE/EA.
Nu köper du det från en sida som tar betalt att köpa nycklar via proxy och sälja dom.

Med det sagt så är det inget fel på g2play, har handlat därifrån förut. Men tänk på det :).

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Vet att det handlar om BF4 men när jag fick BF3 så beställde en kompis hem några premium och det kom alldeless för många så fick BF3 premium för 100kr

Får väl hoppas dom skickar för många till honom igen

Visa signatur

i7 3770k @ 4.2, 16gb dominator platinum @ 1866, 2x 780Ti Classified, FT02, Corsair m65 vit, Ducky Shine 3 MX Brown vita keycaps, Asus Xonar STX, Sennheiser HD650, Asus Rog Swift PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Tycker 700 spänn för ett spel är riktigt dyrt.

Det är ett spel + fem expansioner. Du kan sätta ett pris på 400KR för originalspel, vilket är snittet på nysläppta spel. Ta sedan priset per expansion om 120-149KR. Då landar du på minst 1000 runda. Dessutom är 700SEK mindre än en dagslön om 8 timmar. Även med en relativt låg lön på 90KR/h så har du pengar över till en 2L's Coca-Cola. Nej du, 700KR ingenting för något som ger dig permanent njutning, glädje och oändligt med speltimmar tillsammans med dina vänner.

Kan du verkligen sätta ett pris på glädje?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wellesson:

Gjorde ett försök med proxy i brazilien.
De har reserverat halva kostnaden på mitt konto men jag har varken fått någon bokningsbekräftelse eller kan se spelet i origin.
Kan heller inte se ordern i min beställningshistorik.
BF4 std + premium det gällde.

Har något gått fel ?

Har du fått spelet ännu? Hände exakt samma sak för mig då jag använde brasiliansk proxy...betalade och hamnade efteråt direkt in på se sidan. Vore ju trisst om det inte fungerade.

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Använde proxy för att köpa det på den spanska origin och stängde av proxyn när jag skulle skriva in kredituppgifter. Sen när jag satte på den efter jag klickat "nästa" så när jag avslutar köpet så tar den först tillbaka mig till kundvagnen. Andra gången (upprepar allt) så kommer jag till "Klart! 0 kr 0kr"? Vad i helvete? Vad tror ni har hänt?

Måste du starta den igen ? Jag gjorde typ likadant bara att jag inte startade den igen. Då funkade de.
Jag har fått de i origin och den visar rätt pris i beställningshistoriken iallafall
Ska bli spännande och se om de kommer funka.

Köpte genom mexikansk proxy, har inte dragit pengarna än. Vilket den nog inte gör försen vid releasen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Kan ni göra en guide på när i vilket tillfälle man stänger av proxyn?

Kör såhär:

1. På med proxy
2. Logga in i Origin
3. Lägga in spelen i kundvagnen
4. När man ska skriva kredituppgifter stänger jag av proxyn och trycker nästa.
5. Satte på proxyn igen och klickade avsluta köp eller något i den stilen.
(5. alternativ 2. Hade av proxyn fortf. och klickade avsluta köp)
6. Den visar 0 kr i kassan och säger att köpet är slutfört.

Har upprepat detta 4 gånger nu så jag hoppas inte jag köper BF4 för tusentals kronor nu..

kollade nyss och ingenting har dragits på mitt konto. inte ens dom 7 kronorna alla pratar om.

kanske spelar stor roll om man använder firefox istället. ska nog testa.

Jag satte aldrig igång proxyn igen på punkt 5.
Annars samma som dig, sen om de är rätt vet jag ej. Men spelet visas i origin och beställningshistoriken.
På din punkt 6. Så kom jag till nått att köpet slutförts eller något liknande

Tillägg: jag fick försöka 2 gånger först, de gångerna kom jag till en tom kundvagn på svenska origin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sworen:

Jag satte aldrig igång proxyn igen på punkt 5.
Annars samma som dig, sen om de är rätt vet jag ej. Men spelet visas i origin och beställningshistoriken.
På din punkt 6. Så kom jag till nått att köpet slutförts eller något liknande

Chrome eller Firefox?
Vilken proxyaddress använder du?