Permalänk
Medlem

Windows 8.1 preview

Hej, jag hade tänkt att testa windows 8.1 preview, och undrade då om det går utan att bränna det på en dvd elr till ett usb flash minne?
Tacksam för svar

Permalänk

Hej, ja du kan ju prova köra det i VirtualBox utan att bränna något. Du kan även installera det på en annan partition eventuellt. Söker du bara på Dual Boot Windows 8 och det du har idag, på youtube så har du en uppsjö videos som beskriver exakt hur du ska göra

Lycka till

Permalänk
Medlem

Den slutgiltiga versionen släpps om ca två veckor (den 17:e) så jag skulle rekommendera att vänta och testa den istället när den har släppts då den kommer ge en bättre upplevelse och vara stabilare.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svaren!

Permalänk

Hur uppdaterar man till den senaste builden i preview mode?
Sitter på 9431 just nu...

Permalänk
Skrivet av ponanmsi:

Den slutgiltiga versionen släpps om ca två veckor (den 17:e) så jag skulle rekommendera att vänta och testa den istället när den har släppts då den kommer ge en bättre upplevelse och vara stabilare.

Tack för det tipset. Jag har den senaste tiden varit lite småsugen att utforska win8, så det hör låter som ett ypperligt tillfälle!