SSD hittas inte i BIOS

Permalänk
Inaktiv

SSD hittas inte i BIOS

Tja det är såhär att jag dammade ur mitt grafikkort och när jag satte i det och skulle starta så hittades inte min SSD som jag botar ifrån. jag har ett Z77A-G45 som jag installerat senaste drivrutinerna på samt att jag testat olika sata portar. det är en corsair 120gb corsair ssd -f120gb3-bk. hoppas detta kan hjälpa! tack på förhand.

Permalänk

Är SATA/strömkabeln ordentligt insatta?

Permalänk
Inaktiv

hittas den efter ett par minuter? hittas den ibland? fick nått sånt problem för ett halvår sedan så då uppdaterade jag bara firmware på ssdn sen funka de igen.. hoppas de hjälper

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon219804:

Tja det är såhär att jag dammade ur mitt grafikkort och när jag satte i det och skulle starta så hittades inte min SSD som jag botar ifrån. jag har ett Z77A-G45 som jag installerat senaste drivrutinerna på samt att jag testat olika sata portar. det är en corsair 120gb corsair ssd -f120gb3-bk. hoppas detta kan hjälpa! tack på förhand.

Har du kopplat in disken i de första portarna? 1-2?

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tomerello:

Är SATA/strömkabeln ordentligt insatta?

japp sladdarna sitter ordentligt i. den hittar min HDD men inte SSD:n

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av discodns:

Har du kopplat in disken i de första portarna? 1-2?

ja det har jag

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon186252:

hittas den efter ett par minuter? hittas den ibland? fick nått sånt problem för ett halvår sedan så då uppdaterade jag bara firmware på ssdn sen funka de igen.. hoppas de hjälper

den hittas inte alls.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon219804:

den hittas inte alls.

då kan jag bara ge det gamla vanliga tipset att testa i en annan dator :/

Permalänk
Medlem

Tyvärr verksr Corsairs ssder lida av just detta problem. Dvs att de ibland inte hittas i bios/windows.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon186252:

då kan jag bara ge det gamla vanliga tipset att testa i en annan dator :/

okej ska göra det när jag har en tillgänglig :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evrae:

Tyvärr verksr Corsairs ssder lida av just detta problem. Dvs att de ibland inte hittas i bios/windows.

Detta stämmer. Sen om det är fixat med firmware eller har jag inte koll på, löste sig på min polares dator genom att flytta runt mellan sata-kontakterna.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk

Om du startar din dator och sedan pluggar i sata kabeln i de olika portarna?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tomerello:

Om du startar din dator och sedan pluggar i sata kabeln i de olika portarna?

det fungerade inte. det blir att ringa och fråga om jag kan reklamera varan eftersom den värkar ha dött... men tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evrae:

Tyvärr verksr Corsairs ssder lida av just detta problem. Dvs att de ibland inte hittas i bios/windows.

alla verkar nästan lida av detta idiotiska problem.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Inaktiv

själv har jag en m4 så det är nog inte något specifikt till corsair även en polare som fick de där problemet för en vecka sedan (kommer inte ihåg märket tyvärr men han sa att det var något billigt skräp ), han skickade bara in den då den som tur var hade 3års garanti fick den fixad eller utbytt utan krångel så det kan du ju också testa om du har nån garanti kvar