Assassins Creed IV Black Flag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Jag tappade precis 13 timmars speltid, en oroväckande vanlig bugg i spelet enligt vad jag har googlat fram, blev jävligt otaggad på att fortsätta spela då jag praktiskt taget hade spenderat 13 timmar med att sakta kamma hela banan (varenda låda, skeppsbrott, fragment etc...)

http://imageshack.com/a/img30/7355/14dg.jpg

Vad menar du med förlorade ? Försvann spar filen eller? Vart nervös nu över att min sparfil skulle försvinna har klarat 70% totalt, gjort precis som du och finkammat allt :/

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Vad menar du med förlorade ? Försvann spar filen eller? Vart nervös nu över att min sparfil skulle försvinna har klarat 70% totalt, gjort precis som du och finkammat allt :/

Spelade i 13 timmar, stängde av spelet, när jag startade det igen så låg jag 13 timmar tillbaka i tiden.

Läs mera här:
http://forums.ubi.com/showthread.php/810338-AC-4-lost-save-pr...
http://forums.ubi.com/showthread.php/811500-Lost-save-games-p...
http://forums.ubi.com/showthread.php/810081-Just-lost-alot-of...
http://steamcommunity.com/app/242050/discussions/0/6668267033...
http://steamcommunity.com/app/242050/discussions/0/6668267035...
http://steamcommunity.com/app/242050/discussions/0/6668267035...

Personligen så är jag rätt så less på det hela, antar att du kan minimera skadan om du då och då stänger av spelet och startar det igen för att se om det har hänt dig, så även om du utsätts för buggen så slipper det bli lika hemskt.

Permalänk
Medlem

Jo, en kompis till mig har också råkat ut för den buggen, 2 gånger dessutom. Tror han tappade en 2-3 timmars speltid båda gångerna. Tråkigt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Jo, en kompis till mig har också råkat ut för den buggen, 2 gånger dessutom. Tror han tappade en 2-3 timmars speltid båda gångerna. Tråkigt.

Man tycker ju att om Ubisoft ska ge sig in med Cloud Saving så bör dom göra ett system som faktiskt fungerar.
Finns få saker som är värre för en spelare än att tappa så mycket progress... Nästan värdigt att kallas gamebreaking då det påverkar såpas många.

Permalänk
Medlem

Jag köpte spelet häromdagen till PC och spelar via Uplay.
Singelplayern fungerar fint men inte multiplayer.
När jag startar upp multiplayer så laddar det först sen kraschar det och ett fönster kommer upp. I fönstret står det Något om att programmet stängdes oväntat ner. Snälla hjälp

Visa signatur

Gillar att fotografera. ig. @ollemogenfelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av NilsOlle:

Jag köpte spelet häromdagen till PC och spelar via Uplay.
Singelplayern fungerar fint men inte multiplayer.
När jag startar upp multiplayer så laddar det först sen kraschar det och ett fönster kommer upp. I fönstret står det Något om att programmet stängdes oväntat ner. Snälla hjälp

Lider av liknande problem, får en allvarlig kernel error efter 10 minuter i multiplayer, hela systemet låser sig (inklusive ljudet... fy!)
Detta lär dock vara ett problem på min sida, men efter som jag precis har installerat om hela operativ systemet så är det svårt att veta vad man ska göra.

Permalänk

Jag kommer inte in på vissa delar i spelet, det står att jag har för lite minne. Jag har 16 GB minne nu men beställde igår 16 GB till från komplett.
Jag är bara precis i början på spelet. Satt igår med det nån timma. Tycker det verkar bra.

Permalänk
Medlem

Har nu provat att installera om spelet fortfarande samma problem! Har någon någon bra lösning?
Får ta kontakt med ubisoft.
Finns det svenska kontakt uppgifter?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bytte grafikkort och kortet i sign verkar inte orka driva spelet i 60fps vilket är lite förvånande.

Inställningar är 1920x1200 med 4xTXAA och det mesta på max. Körde dessa inställningar tidigare på 680SLI utan problem men nu måste jag använda D3DOverrider eftersom FPSen dippar så ofta (går ner till 30 då).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Känns som att det är något annat som spökar för dig Mocka, ett OC:at GTX 780 Ti borde orka dra runt AC4 i 60 fps, även om det kanske inte är med så god marginal.

Hur är CPU:usage? Ligger någon kärna i 95% hela tiden?
Är GPU-usage spikad i max hela tiden?
Testat köra med adaptiv v-sync för att undvika dipparna till 30 fps?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Känns som att det är något annat som spökar för dig Mocka, ett OC:at GTX 780 Ti borde orka dra runt AC4 i 60 fps, även om det kanske inte är med så god marginal.

Uuh, citera pls Minsc

Ja du har nog rätt, något spökar definitivt. Skall slänga upp MSI AB ikväll och ge dig lite värden så får vi se.
Längesedan jag testade Adaptiv Vsync. Ger den inte tearing under 60fps men inte över?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Får inget svar av ubisoft....
Spelet crashar och datorn häger sig när jag startar upp multiplayern.
Har kollat brandvägg och installerat om spelat inget hjälper.
Tacksam för hjälp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är uppe i 35 % nu och måste säga att jag älskar spelet! Har alltid varit ett fan av "piratlivet" i karibien. Dessutom tycker jag grafiken är sjukt snygg! Tröttnar aldrig på den exotiska miljön och sjöslagen.

Ligger på 50-60 fps konstant med allt på max förutom TXAA x4, har dock "bara" en HP w2207 1680x1050 skärm men duger bra åt mig!

Visa signatur

| Fractal Design Arc Midi R2| MSI H77MA G43 | i5-3570K@3.4GHZ | Cooler Master Hyper 212 EVO | Corsair 8Gb DDR3 1600MHz | MSI GTX970 Gaming | Samsung 64Gb SSD | Kingston Hyper X Fury 240 Gb SSD | Seagate Barracuda 1Tb 7200rpm | Fractal Design Edison 650W |

Permalänk
Medlem

Klarade spelet igår, med 93% completion.
Har en del collectibles kvar i den "riktiga" världen och en och annan sak att göra i animus-världen, men det känns inte som att achievements på uplay är så viktiga.

Vet inte hur många timmar jag var uppe i, men det var många. Helt klart värt det, i synnerhet som man fick det "gratis" med sitt grafikkort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Jag testade Adaptiv Vsync och konstigt nog löste det FPS dipparna ned till 30 men å andra sidan fick jag stundtals tearing och jag fixar det bara inte. Igår installerade jag 311.82 drivisarna istället för 311.93 och vips hade jag konstant 60fps!

Skrivet av NilsOlle:

Får inget svar av ubisoft....
Spelet crashar och datorn häger sig när jag startar upp multiplayern.
Har kollat brandvägg och installerat om spelat inget hjälper.
Tacksam för hjälp.

Kollat drivisarna till ditt grafikkort?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Nån mer än mig som blir disconnected när man försöker joina en multiplayer server? Går det att fixa på nått sätt?

Permalänk
Medlem

Detta var ju synd, jag kan inte välja 1920x1080 120hz.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Detta var ju synd, jag kan inte välja 1920x1080 120hz.

Tyvärr har spelet ett påtvingat frame rate tak på 63 fps. Det går inte att komma runt vad jag känner till.

Permalänk
Inaktiv

Bytte så jag använder kabel istället för att köra över WiFI och nu kan jag köra multiplayer

Permalänk

Jag måste bara fråga. Installerar man bara spelet med skivorna ? Behövs dom inte mer sen ? Jag spelar inte med någon skiva, men undrar om man kan det ?
Lite konstiga frågor kanske.

Permalänk
Medlem

Hmm någon annan som har problem med assassin contracts? Jag har ett par tre stycken kvar nu och i kartvyn över karibien ser jag att vissa platser har ex. 1/2 assassin contracts men när jag åker till dessa ställen finns inte ikonen på kartan längre :/ har typ 55 % avklarat.

Visa signatur

| Fractal Design Arc Midi R2| MSI H77MA G43 | i5-3570K@3.4GHZ | Cooler Master Hyper 212 EVO | Corsair 8Gb DDR3 1600MHz | MSI GTX970 Gaming | Samsung 64Gb SSD | Kingston Hyper X Fury 240 Gb SSD | Seagate Barracuda 1Tb 7200rpm | Fractal Design Edison 650W |

Permalänk
Medlem

Det verkar som att vissa Assasins Contracts inte aktiveras fören du kommit en viss bit in i storyn. Vet inte varför för dom är ju inte direkt story relaterade.
Är klar nu i alla fall. 96% sync för jag orkar inte göra alla optional delar på story missions men förutom det saknas bara minigame och social grejerna. 46 timmar tog det. Har inte spelat AC tidigare förutom en timme eller så av första spelet som jag sedan gav upp för jag tyckte det var skit. Hade det inte varit för pirat temat hade jag nog inte spelat detta heller, fann AC delarna av spelet vara ganska meh. Särskilt delarna "utanför" spelet kunde de helt skippat, absolut meningslöst. Men pirat delen av både story och spel var riktigt bra, får hoppas att ryktet är sant och de funderar på att göra en uppföljare som inte är AC relaterad.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mcgreag:

Det verkar som att vissa Assasins Contracts inte aktiveras fören du kommit en viss bit in i storyn. Vet inte varför för dom är ju inte direkt story relaterade.
Är klar nu i alla fall. 96% sync för jag orkar inte göra alla optional delar på story missions men förutom det saknas bara minigame och social grejerna. 46 timmar tog det. Har inte spelat AC tidigare förutom en timme eller så av första spelet som jag sedan gav upp för jag tyckte det var skit. Hade det inte varit för pirat temat hade jag nog inte spelat detta heller, fann AC delarna av spelet vara ganska meh. Särskilt delarna "utanför" spelet kunde de helt skippat, absolut meningslöst. Men pirat delen av både story och spel var riktigt bra, får hoppas att ryktet är sant och de funderar på att göra en uppföljare som inte är AC relaterad.

Puh! tur där, trodde det var nån bug och att dom aldrig skulle dyka upp. Håller med dig om spelet. Ett spel med enbart pirattema och ett mer utvecklat sådant (äga olika skepp, fler vapen, fler typer av fiender osv.) skulle vara AWESOME. Inte för att jag stör mig så mycket på delarna i nutid, har spenderat max 15 min där hittills, men exempelvis ett spel där man kunde vara olika karaktärer och följa deras liv och möten med varandra samt ett gameplay mer fokuserat på realitet än AC vore gött.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av GQruel:

Puh! tur där, trodde det var nån bug och att dom aldrig skulle dyka upp. Håller med dig om spelet. Ett spel med enbart pirattema och ett mer utvecklat sådant (äga olika skepp, fler vapen, fler typer av fiender osv.) skulle vara AWESOME. Inte för att jag stör mig så mycket på delarna i nutid, har spenderat max 15 min där hittills, men exempelvis ett spel där man kunde vara olika karaktärer och följa deras liv och möten med varandra samt ett gameplay mer fokuserat på realitet än AC vore gött.

Håller helt med! Det vore grymt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tjena!

1) Tror ni jag kan köra detta med bra grafik (mina specs i signaturen)?

2) Tror ni det kommer att vara värdare att köra på Ps4 eller är det ett spel bättre lämpat till PC?

Permalänk
Medlem

PhysX patchen finns ute nu.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Nvidia-film med Phys-X (rök & partikeleffekter).

Verkar dock gjort för folk med SLI. Framerate dök med ungefär -20 (från drygt 50 till ungefär 30). Får prova ställa ner det till medium.

En bra demovideo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarkus:

Tjena!

1) Tror ni jag kan köra detta med bra grafik (mina specs i signaturen)?

2) Tror ni det kommer att vara värdare att köra på Ps4 eller är det ett spel bättre lämpat till PC?

1. Njaa, beror på hur kräsen du är när det gäller flyt i spel.

2. JA! Jag har PS4-versionen och PC-versionen, väljer PS4-versionen vilken dag som helst. Bättre kontroll, 1080p och frameraten är låst till 30fps. Varför gillar jag då att den är låst till 30fps? jo för att slippa all stuttering som framkommer i spel som låter fpsen gå fri upp till 60fps. Det grafiska är dessutom knappt märkbart, versionerna är ruskigt lika varandra. Dessutom så är detta ett spel som ska avnjutas från soffan med en TV och ett ljudsystem enligt mig. Precis som med alla andra tredjepersonsspel med öppen värld.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

2. JA! Jag har PS4-versionen och PC-versionen, väljer PS4-versionen vilken dag som helst. Bättre kontroll, 1080p och frameraten är låst till 30fps. Varför gillar jag då att den är låst till 30fps?

Jag har en handkontroll men valde köra med mus+tangentbord för det var mycket skönare.

Jag kör utan vsync, så det är väldigt mjukt och fint runt 50-60fps, men får förstås lite tearing. Därför G-sync blir fint nästa år.

Permalänk
Medlem

Kommer in med en fråga, kanske är besvarad innan ber om ursäkt i så fall. Har googlat men inte hittat något svar
Finns det något sätt att ändra så man kan köra 120/144 hz, kanske i ini filen ?
Tack mvh.