Permalänk

BenQ XL2420T kan ej ha 144hz

Hejsan,

Jag är väldigt dålig på skärmar och kan verkligen ingenting. Jag fick denna skärm i julklapp och har kopplat in den och försökt fixa drivrutinerna från skivan som inte fungerar.
Men iaf, jag har försökt att fixa så jag kan ha 144hz. Men det går inte. Det högsta jag kan ha är 60hz.

Skärmen är i kopplad med en high speed HDMI kabel och har även en till skärm som är i kopplad med DVI-D.

Jag har ingen aning vad jag ska göra så snälla hjälp mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wunderbar:

Hejsan,

Jag är väldigt dålig på skärmar och kan verkligen ingenting. Jag fick denna skärm i julklapp och har kopplat in den och försökt fixa drivrutinerna från skivan som inte fungerar.
Men iaf, jag har försökt att fixa så jag kan ha 144hz. Men det går inte. Det högsta jag kan ha är 60hz.

Skärmen är i kopplad med en high speed HDMI kabel och har även en till skärm som är i kopplad med DVI-D.

Du måste koppla in skärmen via DVI-D för att få ut 144Hz.

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Skrivet av Wunderbar:

Hejsan,

Ta dvi sladden som följde med skärmen.

Permalänk

Fan vad simpel lösning.. 'Dum man kan vara. Nu fungerar det
Tack så mycket för hälpen!

Permalänk
Skrivet av Wunderbar:

Fan vad simpel lösning.. 'Dum man kan vara. Nu fungerar det
Tack så mycket för hälpen!

Lätt att tycka när man vet svaret