Permalänk
Medlem

Gott nytt år alla!

2013 out, 2014 in!

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Gissa programmet!

Jag tillåter nu mjukvara, så nu kan bilden vara från ett spel eller en programvara t.ex., Microsoft Office och mm.

Säg också till om ni gillar idén, eller inte!

Bild:

Detta kan vara lite klurigt så några ledtrådar kanske hjälper:
- Släpptes 1995
- Den lanserades i tre versioner: den vanliga, Nickelodeon och Doraemon.

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vusan:

Uppdatering: Gissa programmet!

Jag tillåter nu mjukvara, så nu kan bilden vara från ett spel eller en programvara t.ex., Microsoft Office och mm.

Säg också till om ni gillar idén, eller inte!

Bild:

http://tinyurl.com/m8r2z8v

Detta kan vara lite klurigt så några ledtrådar kanske hjälper:
- Släpptes 1995
- Den lanserades i tre versioner: den vanliga, Nickelodeon och Doraemon.

Löste den på Nickelodeon tipset och lite google.
3D Movie Maker

Intressant idé med mjukvara. OM jag har rätt ska jag se om jag kan hitta en kluring.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ledtrådar:

- Introducerades 2005.
- Har med ljud att göra.
- Används ofta vid Let's plays och streaming av spel.

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Arazand:

http://i.imgur.com/gcBBNC6.png

Ledtrådar:

- Introducerades 2005.
- Har med ljud att göra.
- Används ofta vid Let's plays och streaming av spel.

Dold text

Virtual Audio Cable

Kör på ett spel nu

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

(Arazand) 3D Movie Maker, stämmer alldeles riktigt!

Den inofficiella forumet lever än och folk postar fortfarande upp filmer och "mods".

http://www.3dmm.com/
och
http://www.3dmmstudio.co.uk/index.php

Du kan även ladda ner programmet i 3dmm.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

Virtual Audio Cable

Kör på ett spel nu
http://i.imgur.com/GMF0O0I.jpg

Cold Shadow??

Permalänk
Medlem

Kör på bara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tar det som ett ja då jag är ganska säker.

Förmodligen lätt

Permalänk
Medlem

Grand Theft Auto

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunray:

Grand Theft Auto

Jag vill ha rätt GTA! Finns många GTA..

Permalänk
Skrivet av PeanutPowerz:

Cold Shadow??

Nu var jag sent till tråden, men svaret stämmer.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Då säger jag GTA London 1969. Dock finns det bara ett GTA, det är första.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

Härligt Spelade det hos en kompis som ung, sen när jag skaffa det själv kunde jag inte installera det

Skrivet av Sunray:

Då säger jag GTA London 1969. Dock finns det bara ett GTA, det är första.

Jajemän London är det

Permalänk
Medlem

Jag är "ny" här i tråden och har inte koll på hur ni sköter vem som har rätt svar på frågan eller ej, hahaha. Men jag tror i vart fall att bilden som Sunray lade in är från Heretic. Jag postar ingen bild för jag är inte helt hundra om jag har rätt, samt att någon annan som gissade rätt GTA spel, som sagt jag vet inte hur ni gör.

Annars så tror jag att jag har något som kan vara lite klurigt :I

Visa signatur

Data Data

Permalänk
Medlem
Skrivet av jummarn:

Jag är "ny" här i tråden och har inte koll på hur ni sköter vem som har rätt svar på frågan eller ej, hahaha. Men jag tror i vart fall att bilden som Sunray lade in är från Heretic. Jag postar ingen bild för jag är inte helt hundra om jag har rätt, samt att någon annan som gissade rätt GTA spel, som sagt jag vet inte hur ni gör.

Hmm Heretic kan det vara... Eller Hexen kanske? Har jag rätt så får Jummarn ta nästa fråga

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Ja det kan mycket möjligt att bilden är från Hexen. Men jag vet inte, tror fortfarande på Heretic :I

Ny bild, om ingen annan har invändningar. . .

Visa signatur

Data Data

Permalänk
Medlem

Hereitc är rätt japp! Bilden kommer från slutet där det avslöjas vad som väntar i uppföljaren, Hexen.

Visa signatur

Permalänk

Eftersom spelet kom så sent som på 90-talet kanske det inte behövs bild..

Det släpptes av dåvarande Cinemaware och har sin förlaga i en gammal svartvit film som hette "Them"..

Mer behöver kanske inte sägas..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostalgic:

Eftersom spelet kom så sent som på 90-talet kanske det inte behövs bild..

Det släpptes av dåvarande Cinemaware och har sin förlaga i en gammal svartvit film som hette "Them"..

Mer behöver kanske inte sägas..

"It came from the desert"?

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Jummarn, du har inga hintar eller nått sånt för din bild? Jag är väldigt nyfiken på vilket bilspel det där kan vara
(jag kan ha sett det nån gång förut, men isåfall är det så länge sen att jag glömt det)
Är det c64 eller nått annat?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Roger W: Jag vet inte om det fanns till flera datorer/konsoler. Detta är i vart fall till en MSX, så c64 var inte en så tokig gissning. Det gick även spela två spelare på samma skärm/tv. Vet heller inte om det fanns på band, jag har enbart sett det på MSX`s egna kassetter, släpptes 1987 av Konami.

Visa signatur

Data Data

Permalänk
Medlem
Skrivet av jummarn:

Roger W: Jag vet inte om det fanns till flera datorer/konsoler. Detta är i vart fall till en MSX, så c64 var inte en så tokig gissning. Det gick även spela två spelare på samma skärm/tv. Vet heller inte om det fanns på band, jag har enbart sett det på MSX`s egna kassetter, släpptes 1987 av Konami.

F1 Spirit.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

F1 Spirit.

Släng gärna upp en bild direkt.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av kokkojambo:

"It came from the desert"?

Yes!

Spelet kom runt 91-92 och är baserat på den gamla filmen "Them" om jättemyror som invaderar en liten by i USA efter att en meteor slagit ner i närheten innehållande ett ämne som gör att myrorna växer till jätteproportioner. Din uppgift i spelet är att försöka övertyga stadens borgmästare i tid så att han kan sätta in militär innan det är försent och myrorna tar över hela världen. För att övertyga borgmästaren behövs dock bevis. Och du får samla åtskilliga sådana för att gå med till labbet för analys. Jag spenderade många timmar framför detta stämningsfulla spel och blev verkligen hänryckt av atmosfären. Klarade det gjorde jag dock aldrig.

Permalänk
Medlem

Eftersom den här tråden verkar ha dött lite tar jag mig friheten att lägga upp en ny bild. Jag har bara stulit den rakt av från en annan sida så tjuvkika inte på namnet i länken tack (den bör vara ganska enkel ändå tror jag).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

Virtual Audio Cable

Kör på ett spel nu
http://i.imgur.com/GMF0O0I.jpg

Kunde inte se att nån svarat rätt på denna?
Donald Duck in Maui Mallard till SNES är jag rätt säker på. (kanske fanns på fler plattformar iof)

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D, 32GB 3600Mhz, ASUS TUF GAMING X570-PLUS (Wi-Fi), RTX 3090

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av PeanutPowerz:

Cold Shadow??

Skrivet av SpammerN^:

Skrivet av DanneLiu:

Kunde inte se att nån svarat rätt på denna?
Donald Duck in Maui Mallard till SNES är jag rätt säker på. (kanske fanns på fler plattformar iof)

Nepp, cold shadow

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forzo:

Eftersom den här tråden verkar ha dött lite tar jag mig friheten att lägga upp en ny bild. Jag har bara stulit den rakt av från en annan sida så tjuvkika inte på namnet i länken tack (den bör vara ganska enkel ändå tror jag).

http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/screenshots/gs/n...

Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura, ett av dom bästa spelen jag spelat, lite utdraget dock.

Fortsätter på lite samma tema: