Battlefield 4 Patcher: Uppdaterat - 2014-08-22

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fototoken:

Som jag förstod det så skulle det inte ha någon effekt i just HC då det skall vara lite svårare att skilja fiende från vänlig då det tillhör "stridens hetta" men jag kan ha fel...

Det känns inte som att det ska vara så, igår spelade jag som squadleader och jag blev TK:ad minst tre gånger. Så många gånger har jag inte blivit tk:ad på en kväll förut.

Vad jag har märkt själv är att ifall det är en gubbe som saknar "friendlymarker" så är den gubben en squadleader.

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5600XT MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 5600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Entusiast

Att vissa flygplan inte längre än lika lättmanövrerade samt att 20mm tog mer märktes. Tidigare så var 20mm ungefär lika kraftfull som en ärtbössa medans det faktiskt går att döda med den nu. Dock hade man ju hoppats att de skulle göra nåt åt AA eller active radar, men ack så man bedrog sig

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Jag tolkade det inte så här.

Jag tolkar det som att man lagar med specifika % per tidsenhet, istället för en fixerad summa hp per tidsenhet.

Alltså innan patch: Jeep med 500 HP tar 10 sek att laga fullt medans en tank med 1000 HP lagas på 20 sek.
Efter patch: Båda lagas fullt på 20 sek.

Det är alltså saker som har lite hp som nu tar längre tid att laga, alltså nerf mot Scout/Transport helis med repairmonkeys.

Om det är så tycker jag att det är en bra uppdatering.

Har många gånger suttit och reppat heli tillsammans med kompisar, 1 pilot, 2 engineers.
Engineers har stingers, det är helt OP.

3-4 missiler kan träffa utan att man går ner

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EnNickeMan:

Om det är så tycker jag att det är en bra uppdatering.

Har många gånger suttit och reppat heli tillsammans med kompisar, 1 pilot, 2 engineers.
Engineers har stingers, det är helt OP.

3-4 missiler kan träffa utan att man går ner

Ja, jag håller med. Är lite pinsamt när en scout vinner över en Viper i en duell. Synd att de inte gjorde något åt Vipern bara, den är så sjukt långsam. Inget mot mobile AA heller..

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Har inte spelat BF4 sedan jag köpte den för några månader sedan, har ungefär 10 timmar spelat sammanlagt. Trodde att jag skulle hoppa tilbaka in i det nu, men ser av samtliga kommentarer och patchnotes att de fortfarande inte ens är nära att fixa skitet.....Bara att vänta till sommaren då. Då kan jag iaf fokusera på plugget till dess

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Ja, jag håller med. Är lite pinsamt när en scout vinner över en Viper i en duell. Synd att de inte gjorde något åt Vipern bara, den är så sjukt långsam. Inget mot mobile AA heller..

Jao, AA är 'rätt' så OP just nu
Lancing Dam eller vad den heter, där går det inte att flyga Heli/plan, då AAn kan ta allt, över hela banan :S

Man får bara hoppas att en idiot tar motståndarens AA, och försöker döda inf med den, det är den värdelös på

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av EnNickeMan:

Jao, AA är 'rätt' så OP just nu
Lancing Dam eller vad den heter, där går det inte att flyga Heli/plan, då AAn kan ta allt, över hela banan :S

Man får bara hoppas att en idiot tar motståndarens AA, och försöker döda inf med den, det är den värdelös på

Man får ta scouthelin, smyga sig fram på låg höjd och hoppas att man hinner plocka ut nån infanterist innan nån tank skjuter ner en

Det är drygt, men det går: http://battlelog.battlefield.com/bf4/battlereport/show/1/4228...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EnNickeMan:

Jao, AA är 'rätt' så OP just nu
Lancing Dam eller vad den heter, där går det inte att flyga Heli/plan, då AAn kan ta allt, över hela banan :S

Man får bara hoppas att en idiot tar motståndarens AA, och försöker döda inf med den, det är den värdelös på

AA är ju bättre mot inf är vad tanks och IFV är Jag brukar stå och snipra folk på tak med den. Sen att man tar helis som kommer nära på ca 2-3 sek är en annan femma.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zpnk:

Man får ta scouthelin, smyga sig fram på låg höjd och hoppas att man hinner plocka ut nån infanterist innan nån tank skjuter ner en

Det är drygt, men det går: http://battlelog.battlefield.com/bf4/battlereport/show/1/4228...

Scout helin är gränsfall till OP också, med repairmonkeys iaf http://battlelog.battlefield.com/bf4/battlereport/show/1/4011...
Men det är ju lite fixat iaf verkar det som, så det är skönt

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lagerlöf:

Scout helin är gränsfall till OP också, med repairmonkeys iaf http://battlelog.battlefield.com/bf4/battlereport/show/1/4011...
Men det är ju lite fixat iaf verkar det som, så det är skönt

Inte en antydan till svetsare den där rundan... får väldigt sällan hjälp av nån sån

Permalänk
Skrivet av UnkeN:

Det känns inte som att det ska vara så, igår spelade jag som squadleader och jag blev TK:ad minst tre gånger. Så många gånger har jag inte blivit tk:ad på en kväll förut. Vad jag har märkt själv är att ifall det är en gubbe som saknar "friendlymarker" så är den gubben en squadleader.

Åhå, det har jag inte tänkt på förrut, måste testa ikväll med gänget. Tack för tipset!

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i9-9900K | COOLING : Corsair Hydro H115i PRO | RAM: HyperX Fury Black 64GB@3200MHz | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: Acer XB271HU + BenQ SW271 | CHASSI: F.D. Define C | OS: Win10

Permalänk
Medlem

Igår funkade det att connecta till alla servrar men nu kommer inte loading upp utan det blir error på flera stycken i stället. Trodde verkligen dom fixat detta..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag upplever ochså att det har blivit lite laggigare efter patchen inte mycket skillnad musrörelsen känns tyngre.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är patchen men innan denna har jag aldrig fått detta. Spelet låser sig och det står "transitioning" i battlelog. Problemet har funnits länge men kom först nu för mig efter patchen. Grymt jävla jobb Dice!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

mitt spel kraschar hela tiden efter nya patchen :/ ''Battlefield 4 har slutat att fungera''

Någon som vet hur man kan fixa detta? Då många andra kan spela utan att det kraschar så borde det finnas något sätt att fixa tycker jag..

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

har oxå efter patch än mer osabilt spel.. har fungerat bra av o till förut men sp går ej ens att klara för man får ju direkt spelet låser sig kolla på video 5min för varje försök ... blir ju jobbigt i längden att hålla påtestat nidag 4-5ggr med att komma ombord på hangarfartyget som är sönder sprängt.. men ingen lycka blir alltid blåskärm/fellmeddelande när det gäller MP så kan jag ej svara testade igår men kunde inte ens starta spelet så kan ej säga så mkt...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Har inte haft några större problem med krascher tidigare. Inte ett enda 'Battlefield 4 har slutat att fungera'' på över 1 månad ! Men nu efter senaste patchen får iaf jag ctd i ca: varannan match... :/

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

"-Fix for friendly marker not always showing when needed to, resulting in players shooting team members"

YES!!!!!!!!!!!! Ni anar inte hur många gånger jag blivit kickad från servrar pga. teamkilling. Jag har snabba reflexer, och ser jag inte en blå tag på någon så är denna död om jag reagerar före honom. Så THANK GOD för denna patch!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Skrivet av UnkeN:

Det känns inte som att det ska vara så, igår spelade jag som squadleader och jag blev TK:ad minst tre gånger. Så många gånger har jag inte blivit tk:ad på en kväll förut. Vad jag har märkt själv är att ifall det är en gubbe som saknar "friendlymarker" så är den gubben en squadleader.

Spelade ett gäng rundor igår men problemet kvarstår, jag har en massa (ca 1/3) av friendlies som springer omkring utan markering, och vissa vet jag var inte squadleaders, så nog är buggen/problemet kvar...

Skrivet av 100mbit:

Jag upplever ochså att det har blivit lite laggigare efter patchen inte mycket skillnad musrörelsen känns tyngre.

Exakt så upplevde jag det med...

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i9-9900K | COOLING : Corsair Hydro H115i PRO | RAM: HyperX Fury Black 64GB@3200MHz | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: Acer XB271HU + BenQ SW271 | CHASSI: F.D. Define C | OS: Win10

Permalänk

Jag tror att Satan är anställd av Dice/ea.

Spelet har funkat bra utan en enda krash den senaste månaden.

Dice slänger upp en uppdatering och jag krashar på första rundan.

Permalänk
Skrivet av dragan_at:

Jag tror att Satan är anställd av Dice/ea.

Spelet har funkat bra utan en enda krash den senaste månaden.

Dice slänger upp en uppdatering och jag krashar på första rundan.

Jag tror mer på att de har anställt gud, han är ju känd för att vilja pröva sina lärljungar/följare.

Men jag vill verkligen att de fixar det här spelet, jag måste ju lira något som fungerar och inte kräver den reaktionstid som CS kräver.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Jao, AA är 'rätt' så OP just nu
Lancing Dam eller vad den heter, där går det inte att flyga Heli/plan, då AAn kan ta allt, över hela banan :S
Man får bara hoppas att en idiot tar motståndarens AA, och försöker döda inf med den, det är den värdelös på

Väldigt OP men inte omöjliga. Oftast står de på samma ställe så med två JDAM och kanonen så förstör man en AA.
Men som sagt - de behöver fixas. De är för bra på allt.

Permalänk

Som Patric Bach brukar säga "Its Magic" Tror han menade att det gäller även framtida patch.

Jag tycker att DICE ska ställa upp som politiker i nästa val. Så mycket som de ljuger borde de lätt kunna vinna.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Sämre fps efter senaste patchen. =/

Permalänk
Geeks Gaming

Folk som får directx eller grafik drivrutin crasher... stäng av alla overlays.. teamspeak.. xfire... steam om man kör de genom de.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Som Patric Bach brukar säga "Its Magic" Tror han menade att det gäller även framtida patch.

Jag tycker att DICE ska ställa upp som politiker i nästa val. Så mycket som de ljuger borde de lätt kunna vinna.

Skillnaden är väll att Dice försöker fixa de dom har gjort fel.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Men nya uppdateringen från Dice idag så kan jag inte klicka på Deploy. Verkar som många har det problemet då jag sitter atm och snackar med en del folk som har samma problem.

Ingen här som vet en lösning?

EDIT: Lösningen är att tabba ut och in ur spelet tills det fungerar.

Permalänk
Skrivet av Dassh:

Men nya uppdateringen från Dice idag så kan jag inte klicka på Deploy. Verkar som många har det problemet då jag sitter atm och snackar med en del folk som har samma problem.

Ingen här som vet en lösning?

EDIT: Lösningen är att tabba ut och in ur spelet tills det fungerar.

Installera om punbuster och adda BF4 igen och update verkar fungera.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 100mbit:

Jag upplever ochså att det har blivit lite laggigare efter patchen inte mycket skillnad musrörelsen känns tyngre.

Skönt att höra det senare, trodde att jag hade lyckats fippla med någon inställning eller något när jag märkte det första gången. Det känns nästan som att man skulle ha en sub-optimal musmatta som förstör eller något, för det känns som du säger som att musrörelserna är tyngre och långt mindre följsamma=/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon136741:

Skönt att höra det senare, trodde att jag hade lyckats fippla med någon inställning eller något när jag märkte det första gången. Det känns nästan som att man skulle ha en sub-optimal musmatta som förstör eller något, för det känns som du säger som att musrörelserna är tyngre och långt mindre följsamma=/

Jo precis samma effekt som blir när man sänker dpi på musen.
Det är komiskt att det alltid ska komma bieffekter efter varje patch dom släpper.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.