Snyggt eller Fult?
Tänkte att det skulle vara kul med en liten opinionstråd om det här med utseende och trender hos datorer.
Upplever ni att det finns trender för hur datorer ser ut och vilka är de i så fall? Vad anser ni är snyggt, och vad är fult hos chassin, moderkort eller vilken komponent som helst?
Anledningen till att jag kom att tänka på att starta en sån här tråd är dagens nyhet om Intels nya SSD-serie, som är prydd med döskallar. Tycker ni att deras nya branding är snygg?
Jag ifrågasätter vem dom faktiskt tror att dom har som målgrupp och varför en sån kliché som en döskalle skulle vara ett dragplåster. På samma sätt tycker jag att det är ganska så fjantigt med vapen och sånt på moderkort med "military grade" grejer och liknande. Notera att det är skillnad på ett färgtema som t.ex. går i brunt/grönt för att ge en militär känsla och att smälla dit en avbild av ett vapen. Färgteman anser jag kan göra sig väldigt bra, och räcka, för att ge en viss känsla till produkten.
Själv tillhör jag skaran som gillar ett mer avskalat och enkelt utseende, och har därför ett Fractal Design R4 på bordet som jag tycker är stilrent.
Det säljs idag fortfarande många chassin med fönster på sidan vilket jag personligen känner var något som var hett på slutet av 90-talet/början 00-talet, och som jag hade trott skulle ha fallit bort ur utvecklingen vid det här laget. Samtidigt förstår jag att de som moddar använder chassin med fönster (alternativt kapar eget) för att visa upp det ni gjort på insidan, men om man inte snyggat till datorn invändigt tycker jag att det känns passé med sidofönster.
Ge gärna exempel på snygga/fula produkter eller features hos produkter som ni gillar eller ogillar och förklara varför.
Moderator får gärna flytta tråden till en annan mer passande forumdel om det behövs.