Bygglogg: Dipy, Gamingbord med inbyggd dator, Montering PÅBÖRJAD!
Tja och välkommen till mitt projekt!
Det här är mitt första bygge här på swecklockers, i detta projekt ska jag bygga ett skrivbord med inbyggd dator.
Det hela började med att jag tröttnat på ett stort chassi på bordet, så bygger ett eget istället.
Jag kollade runt på internet och sökte lite inspiration, sen satte jag igång att rita upp hela bordet i TopSolid och nu är de bara till att börja bygga det.
Jag kommer att göra allt helt själv så får hoppas allt blir bra.
så jag hoppas att ni kommer tycka detta är intressant och lika kul som jag kommer att tycka och att man lär sig något kanske skulle va fint.
här kommer även bilder på vad jag gjort idag och bilder på modellen, är upphöjt i mitten för att få det längre där man sitter så man får under stolen där.
( benen ska inte vara såhär)
även en bild uppifrån, tänkt ha själva datorkomponenterna i det vänstra "facket" och vattenreservoarer i mitten där det är upphöjd.
Dag 1.
började med att plocka fram faner och såga dom i rätt längder. tyvärr glömde jag ta kort när jag höll på att såga dom.
Jag har valt att köra i valnöt då det blir lite mörkare träslag,
sen såga jag ut alla bitar med lite övermått. glömde även ta kort under sågningen men har lite mer att såga
nu ligger det uppmärkt och nästan i färdiga längder
men nu va de dags för att fixa kantlister!
Började med att sågade av dom i rätt längder
Sen hyvlade jag dom jämna och fina.
se så snyggt
sen så blev att kapa ut rätt tjocklek på dom
hade 2" bräda så dela den på mitten så jag får ut 2 st istället, och fixa dom jämna runt om.
sen skulle vi sluta men började gera ett hörn lite snabbt, en bit klar
och andra klar
såådär klart och betart
så de va allt för idag och inledningen på detta bygge! hoppas ni gillar detta och kommer följa det!
vill ni ha mera bilder på allt eller räcker det?
och om ni har något bra namn på detta, säg gärna till!
mvh dennis