Bästa Gaming Musen och tangentbord för ca 1100

Permalänk
Medlem

wow, jag använder 1200dpi på min mus.. fyfan va old fashion jag va då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

wow, jag använder 1200dpi på min mus.. fyfan va old fashion jag va då..

samma här runt 1200 är lagom eller ja kör på 1150 oftast Men gillar man att flytta musen mm i stället för cm så är det valfritt

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Noah01:

Oj shiiiet värsta slagfältet här ^^ men känner bara inte för att betala mer för en ny mus och jag är ganska ny till PC gaming men först o främst så är det ganska bra attha hög dpi ofta har aldrig gillat o gamea på låg sensitivity varken på konsol eller när jag fått chansen att spela PC. Och nu ska jag som sagt köpa en Gaming Laptop och har tänkt att det är bra o ha för hög dpi som man kan minska ist för en mus som bara har typ 2000 dpi som e för sloooow

Visst tycker det är bra med konstruktiv kritik men skulle jag kanske får ett förslag? XD
Har själv kollat på Roccat Kone Pure och lite logitechs

asså jävlar vad olika det är i möss jag lirar med 800dpi sen 1.38 ingame på csgo, jag har testat mer dpi men jag klarar inte det xD

Permalänk

CM Quickfire TK Finns med CherryMX Blue

Inga jobbiga extrafinesser, det är praktiskt då det kombinerar piltangenternas yta och numpaden. så man sparar en massa bordsyta utan att bli av med knappar!

Jag har med röda switchar, och det är utan tvekan det bästa tangentbordet jag har haft.
Har tidigare haft
Steelseries 6gv2
Steelseries 7g
Razer lycosa
standard 20år gamla compaq! ;D
lite olika budget tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noah01:

Ska nog köpa ett Corsair Raptor K40

Det var värst Tycker du ska satsa på ett CM Storm Quickfire XT med blå brytare om du nu vill ha det!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fogger:

Det var värst Tycker du ska satsa på ett CM Storm Quickfire XT med blå brytare om du nu vill ha det!

har tänkt lite och är lite mer förtjust i scissor, dome och membran tangentbord

tror inte cherry blues skulle vara särskilt uppskattat hemma

och jag tycker inte om varken red brown green red white eller några andra switchar

men har en m65 mus på väg (cdon tar lång tid på sig)

och det är lite enklare om man bara har corsair atteraljer för man kan kombinera programvaran

eller så blir det mad catz cyborg v7 eller gigabyte aivia k8100, steelseries apex raw är för plastigt

Skrivet av PaneradFisk:

CM Quickfire TK Finns med CherryMX Blue

Inga jobbiga extrafinesser, det är praktiskt då det kombinerar piltangenternas yta och numpaden. så man sparar en massa bordsyta utan att bli av med knappar!

Jag har med röda switchar, och det är utan tvekan det bästa tangentbordet jag har haft.
Har tidigare haft
Steelseries 6gv2
Steelseries 7g
Razer lycosa
standard 20år gamla compaq! ;D
lite olika budget tangentbord

Har testst Lycosa och d knappen kan va lite galen plus att jag vill ha lite större tangentbord som gigabyte aivia k8100 mad catz zyborg v7 eller corsair raptor k40

Skrivet av Noah01:

Har testst Lycosa och d knappen kan va lite galen plus att jag vill ha lite större tangentbord som gigabyte aivia k8100 mad catz zyborg v7 eller corsair raptor k40

har även testat 6gv2 och gillar inte det pga storleken och tangenterna

Permalänk
Inaktiv

Så Den Sista Frågan Är

Vilket Tangentbord Är Det Bästa!

1. Corsair Raptor K40 599:- Inkl Frakt

2. Gigabyte Aivia K8100 618:- Inkl Frakt

3. Mad Catz Cyborg V7 549- Inkl Frakt

Alla Tre Är Tangentbord Jag Gillar Men No 1 & 3 Är Väll Speciellt Trevliga!

Vill Jätte Gärna Ha Svar!

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noah01:

Så Den Sista Frågan Är

Vilket Tangentbord Är Det Bästa!

1. Corsair Raptor K40 599:- Inkl Frakt

2. Gigabyte Aivia K8100 618:- Inkl Frakt

3. Mad Catz Cyborg V7 549- Inkl Frakt

Alla Tre Är Tangentbord Jag Gillar Men No 1 & 3 Är Väll Speciellt Trevliga!

Vill Jätte Gärna Ha Svar!

Tack!

Hade inte tagit något av dem då alla känns som att skriva på svamp då de har rubber dome switchar. Köp ett mekaniskt som alla i tråden rekommenderar istället, det är värt det sju dagar i veckan.

Permalänk
Medlem

vill du ha rubber dome så köp: Microsoft Sidewinder X4. Ps rubber dome= useless!

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderad, inlägg sammanfogade*

Observera att det inte är tillåtet att bumpa, såna inlägg ger ett rörigt och orättvist forum. Jag passade även på att sammanfoga lite inlägg då tråden var väldig svårläst. Det går bra att citera flera och även lägga till info i befintliga inlägg.

Citat:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noah01:

Har kollat igenom ALLA tangentbord på marknaden (phew) och har fastnat för dessa tre:

Razer DeathStalker
Roccat Isku Fx
Funk KB 460

vilket av dessa är det "bästa"
har själv använt Razer deathstalker hos en kompis och det var riktigt bra!

så skriv vad ni tycker!

Vad som är bäst kan bara du veta. Ingen annan är du

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Tesoro Durandal G1N Blue Switch http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1251179

Billigt, MX Blue, NKRO, inget irriterande fluff på det. Funkar precis lika bra som alla andra MX-tgb.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av V1pArzZ:

vill du ha rubber dome så köp: Microsoft Sidewinder X4. Ps rubber dome= useless!

x4 finns inte kvar längre

Skrivet av croon:

Tesoro Durandal G1N Blue Switch http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1251179

Billigt, MX Blue, NKRO, inget irriterande fluff på det. Funkar precis lika bra som alla andra MX-tgb.

Problemet är att jag vill ha handledsstöd o macroknappar :/

Men vad är då enligt er rubberdome hatare det bästa tangentbordet för max 700?

Permalänk
Inaktiv

guud min tråd är ett slagfält ^^ men jag tkr om hög dpi helt enkelt men kommer lixom inte använda 8200 DPI hela tin men det är bra o ha

Permalänk
Medlem

Jag hat deathstalker, och tkr den är riktigt skön, men saknar min mekaniska Blackwidow med blå brytare... Var tvungen och sälja den pga oljudet de blåa tangenterna ger... Och man bor ju inte själv direkt.. De som är skönt med mekaniska är känslan du får när du klickar. De vet verkligen att du klickar, när du klickar osv..
När jag bytte från min Blackwidow till Deathstalker, så satt jag första dagen och bara försökte få tillbaka känslan. Satt och klicka på knappar i min deathstalker och ibland kändes de som att min gubbe i spel gick av sig själv, kände inte att jag ens klicka.. Idag känns den riktigt skön.

Deathstalker har inga macroknappar, men inbyggd handledsstöd.
Såg att du snacka om lycosa.. Och allt jag kan säga är att du ska hålla dig borta från den.. Kvalitén är knappt värd 50kr.. Lätt på vikten, plast, och för tunn plast..

Tangentbord enligt mig ska va tunga. De ska sitta där du lägger ner dem. Deathstalker är ok men inte de bästa. 500 är den nog värd.

Jag rekommenderar att du drar till mediamarkt eller inet, de brukar ha tangentbord ståendes ute..
Köp du ska göra ska du inte fråga andra om. De flesta här har rätt om saker, andra är bara vargar som följes alfahanen.. Som aldrig testat produkten ens.
Du måste dra, testa, känna och köpa.

Permalänk
Inaktiv

Okej ska inte kolla på rubber dome fick precis veta hur dåligt det är!!!

kollar nu på mekaniska!

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar och inlägg sammanfogade, rubrik justerad*

Trots tillsägelse om korspostning fortsätter du skapa flera trådar om samma ämne. Jag har ännu en gång varit snäll och sammanfogat, upprepas det riskerar man att alla trådar låses. Du bör dessutom använda dig av "citera flera", det är väldigt jobbigt att behöva läsa en monolog.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Func KB-460 kostar 699 kr hos inet nu .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av V1pArzZ:

vill du ha rubber dome så köp: Microsoft Sidewinder X4. Ps rubber dome= useless!

Kan bli svårt att köpa Microsoft Sidewinder X4 då det utgått för ca 1 år sedan

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Inaktiv

Kommer nu på vanliga tangentbord, tycker inte det är värt det med mekaniska tangentbord och är van vid rubber dome tangentbord