i väntan på gtx 900 serien☺

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Är väl inte speciellt ovanligt. Det är ju inte direkt så att Nvidia RÅKAR släppa något. Såklart återförsäljarna måste få veta att X-vara nu går att sälja.
Specifikationerna/Benchmarks är något annat. Vi alla vet att korten kommer imorgon, men inte specifikationen.

Självklart är återförsäljarna medvetna om när korten börjar säljas men det UrbanHazard sa att han varit i kontakt med inet och att de berättade för honom.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

När kommer korten ut så man kan beställa dom på internet? Suttit sen midnatt och kollat på alla hemsidor men inget resultat den som vet snälla berätta

Permalänk
Permalänk

Någon som vet när GTX 980 med eftermarknadskylare (ASUS DCUII, MSI Twinfrozr V, EVGA ACX och Gigabyte Windforce 3X) hittar ut? Har hört allt från vid jul till sista september, vad gäller?

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, AX860.

HTPC: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

Självklart är återförsäljarna medvetna om när korten börjar säljas men det UrbanHazard sa att han varit i kontakt med inet och att de berättade för honom.

Och mycket riktigt så stämmer det han säger.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Om man har en budget på 2-3k och en PSU på 630w (datorn i sign), är det fortfarande värt att vänta eller kan jag lika väl slå till idag (vill endast ha Nvidia och 3-4GB minne)?

Vilket ska jag isf välja, 660Ti 3GB eller 760 4GB?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Om man har en budget på 2-3k och en PSU på 630w (datorn i sign), är det fortfarande värt att vänta eller kan jag lika väl slå till idag (vill endast ha Nvidia och 3-4GB minne)?

Vilket ska jag isf välja, 660Ti 3GB eller 760 4GB?

Varken 660ti eller 760 är lönt att köpa med dubblerad mängd minne.

Under 3000kr köper du ett GTX 760 2gb, prisvärdast.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Varken 660ti eller 760 är lönt att köpa med dubblerad mängd minne.

Under 3000kr köper du ett GTX 760 2gb, prisvärdast.

Spelar typ bara Skyrim när jag väl spelar något och det kräver mycket vram, då självklart moddat, 2gb var dock 500kr billigare, hm.

Skulle inte dom extra 2gb minnena vara till stor hjälp i nyare spel också, typ BF4 eller vad som nu kräver mycket idag.

Jag planerar inte att köpa ett nytt grafikkort på mycket länge, som du kan se så sitter jag trots allt fortfarande på ett Asus Radeon HD 5870 men visst, bara ett 760 2gb hade ju faktiskt blivit en extremt stor uppgradering för mig.

EDIT: Tror jag avvaktar liite till ändå och kanske köper ett MSI GeForce GTX 970 Gaming istället, det är dock 1-1,5k dyrare men det lär ju också vara mer "framtidssäkert" då jag liksom sällan köper nya grafikkort. Skulle dock min PSU klara av detta grafikkort? Frågan är väl iofs om inte resterande delar utav datorn skulle bli en allt för stor flaskhals (inga planer på att någonsin uppgradera/köpa ny dator mer än en ny GPU då)...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Vet inte varför någon ens försöker påstå att jag ljög, aja nu är dem ute i alla fall.

Har planer på att köpa SC-versionen, men fortfarande tvekar mellan http://www.inet.se/produkt/5411276/asus-gtx-980-ref - http://www.inet.se/produkt/5411299/evga-geforce-gtx-980-sc

Vad tänker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Spelar typ bara Skyrim när jag väl spelar något och det kräver mycket vram, då självklart moddat, 2gb var dock 500kr billigare, hm.

Skulle inte dom extra 2gb minnena vara till stor hjälp i nyare spel också, typ BF4 eller vad som nu kräver mycket idag.

Jag planerar inte att köpa ett nytt grafikkort på mycket länge, som du kan se så sitter jag trots allt fortfarande på ett Asus Radeon HD 5870 men visst, bara ett 760 2gb hade ju faktiskt blivit en extremt stor uppgradering för mig.

EDIT: Tror jag avvaktar liite till ändå och kanske köper ett MSI GeForce GTX 970 Gaming istället, det är dock 1-1,5k dyrare men det lär ju också vara mer "framtidssäkert" då jag liksom sällan köper nya grafikkort. Skulle dock min PSU klara av detta grafikkort? Frågan är väl iofs om inte resterande delar utav datorn skulle bli en allt för stor flaskhals (inga planer på att någonsin uppgradera/köpa ny dator mer än en ny GPU då)...

Har väldigt svårt och tro att i om du skruvar upp texturerna så den kräver 2gb+ i Skyrim, att ett 660ti skall vara något att ha under granen endå.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Har väldigt svårt och tro att i om du skruvar upp texturerna så den kräver 2gb+ i Skyrim, att ett 660ti skall vara något att ha under granen endå.

Faktiskt inga svårigheter att få Skyrim att dra så pass mycket som 3gb...

Nåja jag tror ändå att jag avvaktar lite och se hur 970 presterar. 980 såg ut att dra 500W enligt Inet så ett 970 bör väl då till och med dra mindre ström än ett 760 och därmed tystare?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Faktiskt inga svårigheter att få Skyrim att dra så pass mycket som 3gb...

Nåja jag tror ändå att jag avvaktar lite och se hur 970 presterar. 980 såg ut att dra 500W enligt Inet så ett 970 bör väl då till och med dra mindre ström än ett 760 och därmed tystare?

Inte så att jag inte tror Skyrim kan ta 3gb. Tror att GPU kraften i ett 660ti är inget roligt, om texturerna kräver 3gb minne.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Inte så att jag inte tror Skyrim kan ta 3gb. Tror att GPU kraften i ett 660ti är inget roligt, om texturerna kräver 3gb minne.

Tack för hjälpen men jag siktar nog ändå in mig på ett 970, dumt att vara dumsnål trots allt.

EDIT: Beställde ett ASUS STRIX GTX 970 DC2 OC. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag beställde även jag ett Asus 970 strix oc... kommer bli grymt nöjd. Hoppas jag. Tack för all hjälp och tips.

/gwikman