Civilization: Beyond Earth

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

Jag spelar redan.

Woot? Woot?
Hur?
Jag som trodde vi var tvungna att vänta tills klockan 01 inatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av six_dice:

Woot? Woot?
Hur?
Jag som trodde vi var tvungna att vänta tills klockan 01 inatt.

Tog en snabb resa till Japan.

Däremot stöter jag redan på problem med spelet, kan inte sätta en upplösning högre än 1920x1200, suck...

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

Däremot stöter jag redan på problem med spelet, kan inte sätta en upplösning högre än 1920x1200, suck...

http://i.gyazo.com/3d8fa1cff9ce4d43a77ce82acb6c8f10.png

Låter märkligt då spelet har stöd för UHD och det har gjorts flertalet tester i 4K upplösning med diverse kort redan.
Du har inte gamla drivrutiner? Det kom nya från Nvidia igår för bland annat Beyond Earth.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Låter märkligt då spelet har stöd för UHD och det har gjorts flertalet tester i 4K upplösning med diverse kort redan.
Du har inte gamla drivrutiner? Det kom nya från Nvidia igår för bland annat Beyond Earth.

Jodå jag böt precis till dom nya drivarna, det gjorde ingen skillnad alls.

Jag spelade ju Civ 5 i 1440p senast i går så vad fan liksom...

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlockreN:

Kan jag börja spela 00:01?

01:00 i Sverige

Skrivet av Zodiam:

Jag spelar redan.

Aktiverat genom VPN? Jag vågar inte då jag har alldelles för många spel att förlora.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

Jodå jag böt precis till dom nya drivarna, det gjorde ingen skillnad alls.

Jag spelade ju Civ 5 i 1440p senast i går så vad fan liksom...

Jag testade nu och jag kan inte välja högre än 1680*1050...
Ska testa att uppdatera mina drivers och se om det gör skillnad för mig.

Edit: nope, ingen skillnad

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Senaste ToS. Inte för att jag tror att de skulle banna folk, men de har möjligheten i alla fall:

Citat:

http://store.steampowered.com/subscriber_agreement/
You agree that you will not use IP proxying or other methods to disguise the place of your residence, whether to circumvent geographical restrictions on game content, to purchase at pricing not applicable to your geography, or for any other purpose. If you do this, we may terminate your access to your Account.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

01:00 i Sverige

Vafan, undrar om man ska sova då eller om man ska försöka hålla sig vaken.

Permalänk
Medlem

25% på Sid Meier's Civilization®: Beyond Earth på www.greenmangaming.com
20% rabatt ytterligare med voucher U9OULG-XRTO1V-4VMUGZ
Totalt alltså £24.00

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Totalt alltså £24.00

Tack för tipset! Preloadar spelet nu

Men det blir antagligen inget spelande förrän lördag, då ska sambon och lillen åka och träffa några så att pappa får lite egentid

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Totalt alltså £24.00

Hoppas det finns kvar när man går på lunch imorgon! Tack så mycket

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem att aktivera vouchern?

Permalänk
Skrivet av Homie:

http://www.greenmangaming.com/vip/

Permalänk
Medlem

Testade nu och det var inga problem.

Permalänk
Medlem

Alltså, jag beställde spelet från Electroworld och när jag kom hem från jobbet låg paketet innanför dörren En av fördelar med att inte ha digital kopia och vänta på kanske överbelastade servrar. Exomappackvoucher låg också i fodralet.

Varför jag inte börjat spela ännu är dock en gåta...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Alltså, jag beställde spelet från Electroworld och när jag kom hem från jobbet låg paketet innanför dörren En av fördelar med att inte ha digital kopia och vänta på kanske överbelastade servrar. Exomappackvoucher låg också i fodralet.

Varför jag inte börjat spela ännu är dock en gåta...

Med digital kopia så kan du ladda ner spelet i förväg. Så blir egentligen ingen fördel med att köpa det fysiskt, om man inte vill ha en kartong. För båda versioner kan förladdas och ingen av dem går att starta förens release.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homie:

När jag använde dem så ändrades inte priset direkt efter jag lagt in vouchern, men vid nästa steg sänktes priset.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Var nice med vippen. 22,49£ får nog anses som en ganska bra deal. Och man slipper att fumla med deras skit vouchers som aldrig funkar

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

01 verkade inte gälla iaf
01:05 vekade gälla

Permalänk
Medlem

Omstart av Steam löste det för mig.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zodiam:

http://i.gyazo.com/3d8fa1cff9ce4d43a77ce82acb6c8f10.png

Skrivet av TiasE:

Jag testade nu och jag kan inte välja högre än 1680*1050...
Ska testa att uppdatera mina drivers och se om det gör skillnad för mig.

Edit: nope, ingen skillnad

Lustigt, det startades direkt i 2560x1440 för mig.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Jag kunde inte välja 1920x1080, men när jag ändrade till Window mode då gick det.

Edit: 1920x1080 fullscreen verkar inte fungera på 120 eller 144hz skärmar. Spelet startar i fullscreen 1920x1080 på min 60hz skärm men inte på min 144hz.

Permalänk

Har inga problem med 1920x1080 med mitt HD7970, 60Hz skärm med Mantle-versionen. Senaste stabila drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Vad är era första intryck? Roligt? Vackert? Komplicerat? What?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Är allkeyshop.com en trovärdig sida? För 21€ låter ganska frestande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Också nyfiken på detta, har spelet liggandes på webhallen.
Men till skillnad från destiny så tänker jag vänta lite och läsa vad folk tycker.

Så vad tycks?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Skrivet av Holic:

Också nyfiken på detta, har spelet liggandes på webhallen.
Men till skillnad från destiny så tänker jag vänta lite och läsa vad folk tycker.

Så vad tycks?

Jag har ett par hundra timmar i Civ V, så det känns naturligt att jämföra de två.

Mitt första intryck är att det tar mycket längre tid att utforska kartan vid start. Antagligen för att jag inte är van vid Miasman (giftig gas på marken) och att det finns så otroligt många aliens vid start (istället för barbarians). Så det är inte längre bara att springa runt som en galning och leta Research pods (nya ruinerna). Aliens är helt annorlunda än sina föregångare, barbarerna. Så länge du backar ifrån dem så backar även de, man slipper alltså få sin stad plundrad hela tiden om du inte själv väljer att vara aggresiv.

Sen så har bonusarna från byggnader förändrats mycket också. Ofta när du byggt något i din stad får du en quest vilket ofta är en story typ: 'Vissa invånare vill bevara kulturarvet från Jorden, medans andra vill fokusera helt på den nya planeten. Vill du resa gamla monument från jorden eller bygga nya som symboliserar denna planet?'

Man väljer alltså bara hur man vill göra med ett klick, men de två olika valen ger olika bonusar. Så en och samma byggnad kan alltså ge olika bonusar beroende på vilka val du gör vilket ger en mycket större frihet till att fokusera på det du vill. Det samma gäller även forskning nu. Det är format som ett spindelnät där du börjar i mitten, så man kan fokusera helt och hållet på det man vill i stället för att behöva forska fram allt i stegen innan.

Har bara spelat en timma nu, men det känns superskoj. Inga problem har jag stött på heller, förutom att hela min arme på fyra soldater blev nerdragna i marken av en enorm mask!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Mitt första intryck är ...

Tack för texten, kul läsning! Ska eventuellt lösa detta ikväll och lira med några vänner.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Känns inte som om C:BE är ett spel som vidareutvecklar från Civ5. Snarare en lite version med lite reskins. Med DLC så nja... Får hoppas att det kommer bra dlc snart.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Entusiast

Önskar att jag kunde välja en upplösning över 1680x1050..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II