Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Priset tillbaka på rätt pris nu. Blir nog ingen skärm

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Ja, priset uppdateras automatiskt på nåt vänster. Den här typen av prisfel är ganska vanligt.

Japp, det är korrigerat nu, nytt pris 2.749:-

Permalänk

Nu står lagersaldot på 41st igen (var på 20 innan), så risken är nog stor att beställningarna annulleras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zalsson:

Hur försvarar dom sig mot något sånt här. När även loggan är utbytt mot billigast på prisjakt mm även andra med lågt pris? Klarar dom sig med ops det blev fel -annullera

Skickades från m.sweclockers.com

Jo de har reserverat sig för fel i köpvillkoren.
I det här fallet var det ganska uppenbart också.

Citat:

Vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter och förändringar utom vår kontroll, tex felaktiga prisuppgifter från leverantör vilket i sin tur medför felaktiga priser på vår hemsida.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/205473-a...

Bästa julkalendererbjudandet Webhallen haft??? (not) >.<

kolla på mediamarkts julkalendererbjudandet idag då, call of duty för 599kr, finns att köpa billigare på många butiker utan något "erbjudande".

Skrivet av zalsson:

Hur försvarar dom sig mot något sånt här. När även loggan är utbytt mot billigast på prisjakt mm även andra med lågt pris? Klarar dom sig med ops det blev fel -annullera

beror på vad dom har skirivt i sina köpvilkor:
Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering, t.ex. vid större förändringar i valutakurser. Efter eventuell justering skall nytt pris godkännas av kund, i annat fall annulleras ordern.
så ja, dom klarar sig med ops det blev fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Lustigt att en del andra småbutiker satt ner till liknande pris. Eller de får kanske priser från något centralt hålll?
Det har hänt att saker säljs ut riktigt billigt så det kanske är rätt den här gången.
Beställde en och hoppas på att det kan bli en julklapp till min syster.

edit: Undrar också om den där "Billigast på prisjakt"-loggan över bilden också är automatisk eller inte.

Brukar fungera på det sättet att de speglar en leverantörs/grossist lager, vilket också är orsaken till att det är flera olika företag som påverkas samtidigt.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Och nu har Webhallen korrigerat dagens lucka genom att...höja ordinariepriset?
(Tidigare ordinariepriset var 5 kr över dagens "erbjudande".)

Ja det är väl också ett sätt att ha rea på antar jag.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Och nu har Webhallen korrigerat dagens lucka genom att...höja ordinariepriset?
(Tidigare ordinariepriset var 5 kr över dagens "erbjudande".)

Ja det är väl också ett sätt att ha rea på antar jag.

Lika komiskt som att Lenovo Y70-70 kallas för en extrem speldator.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plutoniumxx:

https://www.dustinhome.se/product/5010810713/ncredible-ntune-...

699:- kampanjpris! Ligger på 1490:- annars.
Skulle dock avråda köp då Monster är gamla Beats. Men för den som inte är en audiophile är detta ett ganska nice fynd!
Skulle även uppskatta om någon kunde fixa lite mer hörlurs-deals! Jag och flickvännen behöver nya.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256102 är väl hörlurarnas hörlur.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Billiga numera har de släpps en ny modell eller varför nedsatt? Kosta 1600 förra julen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av direktiv:

Billiga numera har de släpps en ny modell eller varför nedsatt? Kosta 1600 förra julen.

Ath-m50x har släppts, i princip samma lurar fast med löstagbar kabel.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Galaxy Note 10.1 för 1990:- verkar vara ett bra pris, men är plattat nått att ha?

Permalänk
Medlem

Någon som lyckades få igenom beställning på 256gb usb-stickan som Elfa sålde ut för en dryg femhundring förra veckan?
Jag köpte under rean och pengar reserverades och hela faderullan, men när jag idag hörde av mig till Elfa för att se om ordern skickats sa dom bara att dom skulle sätta över mina pengar igen för att det priset gällde en utförsäljning som inte längre gällde. Känns oseriöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar.:

Någon som lyckades få igenom beställning på 256gb usb-stickan som Elfa sålde ut för en dryg femhundring förra veckan?
Jag köpte under rean och pengar reserverades och hela faderullan, men när jag idag hörde av mig till Elfa för att se om ordern skickats sa dom bara att dom skulle sätta över mina pengar igen för att det priset gällde en utförsäljning som inte längre gällde. Känns oseriöst.

Skulle vilja påstå att Elfa är oseriösa när det gäller näthandel mot privatkunder. Jag gjorde en chansning trots mina tidigare erfarenheter och fick en märklig andra faktura där enbart porto var med, vilket tydligen ska ses som att beställningen inte kommer leda till något. Typiskt ruttet och det ska mycket till för att jag ska försöka igen, men det är trots allt kapabla att leverera stora mängder till överpris när det gäller företagskunder.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar.:

Fick samma som ovanstående, en fakutra med bara porto efteråt. De har dessutom dålig betyg på Prisjakt, många varningsklockor. Första och sista gången jag beställer därifrån, UNDVIK!

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Fick samma som ovanstående, en fakutra med bara porto efteråt. De har dessutom dålig betyg på Prisjakt, många varningsklockor. Första och sista gången jag beställer därifrån, UNDVIK!

Elfa är i många fall lika kass mot företag. Jag har gått över till att handla från rsonline istället. Gratis expressfrakt från GB (över 500 kr), "overnight" är grymt imponerande.

Permalänk
Medlem

Man får passa på nu!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuinnoX:

Jag köpte 2 när det var så billigt

Får man göra requests här? Jag är i desperat behov av en bra och billig dator som ska användas till surf och lite Word, endast!
Någon som vet en nu under julkalendertider?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Peckham:

Får man göra requests här? Jag är i desperat behov av en bra och billig dator som ska användas till surf och lite Word, endast!

Hade du bara köpt en ssd så hade du haft råd att köpa nästan 2 datorer som klarar surfandet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YEAHYEAH:

Jolla telefon+jolla tablet i 35 h till.
$488+$20 I frakt
https://www.indiegogo.com/projects/jolla-tablet-world-s-first...
(Tänk på att tablet inte levereras direkt)

Ordenarie...
349euro telefon + 209 dollar tablet + frakt.

Levereras dessa då från USA? Blir det då inte extra tullavgift?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Levereras dessa då från USA? Blir det då inte extra tullavgift?

Verkar utgå ifrån Hongkong så det kan tillkomma både moms och tull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Thor 23" IPS LED skärm
999:- inkl frakt
Gäller t.o.m 12-09 23:59

Är Thorskärmen fortfarande prisvärd? Eller är den föråldrad? Nackdelar?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Skrivet av Näbbdjuret:

Undrar också detta. Gick i tankarna på en Dell U2414h, men priset på denna lockar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peckham:

Här har du en ännu billigare 500gb-ssd:
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/sa...

Edit: (En på riktigt billig, såg nu ironin i ditt inlägg...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Skrivet av turbotomte:

Undrar också detta. Gick i tankarna på en Dell U2414h, men priset på denna lockar.

undrar samma!? bra köp? samt ska man ta två eller en

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peckham:

URL'n/BBCoden dummade sig, fixade det nu

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbotomte:

Thorskärmen är ju ändå fyra år gammal, såvida den inte tillverkas under nyare reviderade specifikationer med nyare komponenter.
Tänker bara ha en skärm, och alternativet skulle annars vara http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2296503 men då är man ju uppe i 3,5 tusenlappar istället för en tusenlapp.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av zalsson:

undrar samma!? bra köp? samt ska man ta två eller en

Jag tog 2 stycken (har dessa som huvudskärmar) och jag är grymt nöjd. Köpte förra året för 999!

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Var ju tvungen att köpa en 23" thor skärm, ska bli intressant att jämföra denna med min 27" med TN panel som har ganska medioker färgåtergivning. hade en rabattkod på 50 kr liggandes så det vart bara 949 för skärmen (gratis frakt har jag redan iom cdon+)

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Skrivet av Optimist:

20% Rabatt på www.logitech.se med koden logismart14
Skriv in koden i varukorgen så syns de nya priserna.
Har för mig att det är gratis frakt för saker över 300:-

Sista datum för giltighet IDAG.

Den tackar vi för. Skulle beställa en ny Harmony kontroll då våran jättegamla håller på att ge upp. 20% var helt ok på det priset.
Måste säga att jag hade tur att logitechs hemsida krånglade, fick serverfel osv när jag skulle lägga beställningen, och sedan så fick jag notis att dagens fynd tråd var uppdaterad på telefonen och jag blev väldigt glad att deras sida krånglade. Det var som om det var meningen att jag skulle få denna kod och därför sidan krånglade.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A