Tangentbord med "avancerad" belysning sökes! (ej mekaniskt)

Permalänk
Medlem

Tangentbord med "avancerad" belysning sökes! (ej mekaniskt)

Söker efter ett tangentbord som Razer Deathadder Chroma eller Corsair K70 RGB. Fast UTAN det mekaniska. Tycker inte om känslan eller ljudet av mekaniska tangentbord! Så det ska som sagt kunna ändra färg och ställa in varje tangent mer avancerat så att det blir en "våg effekt" tex varje gång man trycker.

Skriv alla era rekommendationer eller förslag!
MvH

Permalänk
Medlem

Får jag fråga varför du inte gillar mekaniska tangentbord? Om jag inte har helt fel är mekaniska snabbare också.

Sen tror jag att du kan köpa mekaniska tangentbord och ändra o-ringar så det inte känns som så. Är ingen expert på tangentbord så är inte helt säker.

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFerz:

Får jag fråga varför du inte gillar mekaniska tangentbord? Om jag inte har helt fel är mekaniska snabbare också.

Sen tror jag att du kan köpa mekaniska tangentbord och ändra o-ringar så det inte känns som så. Är ingen expert på tangentbord så är inte helt säker.

Hade du läst vad jag skrev så ser du varför jag inte tycker om dom den lilla miljontedelen snabbare för att skriva eller för att gå fram, klarar jag mig utan

Permalänk
Rekordmedlem

Art Lebedev gör väldigt avancerade tangentbord där varje tangent är en bildskärm, de har just nu ett litet tangentbord på gång om det skulle passa, Optimus Popularis.

http://www.artlebedev.com/everything/optimus/popularis/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

jo, har sett detta. Men tror inte det har dom egenskaperna jag är ute efter..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Art Lebedev gör väldigt avancerade tangentbord där varje tangent är en bildskärm, de har just nu ett litet tangentbord på gång om det skulle passa, Optimus Popularis.
http://img.artlebedev.com/everything/optimus/popularis/optimu...

http://www.artlebedev.com/everything/optimus/popularis/

Priset er jo bare:  1679 € eller $ 1800 dvs nesten 16 000 SEK (1 EUR tilsvarer ca 9.5 SEK). Priset kan en finne på siden til høyre hjørnet. Til med min Logitech G910 Orion Spark var jo billig i forhold til dette....

Skrivet av Zyzlite:

Hade du läst vad jag skrev så ser du varför jag inte tycker om dom den lilla miljontedelen snabbare för att skriva eller för att gå fram, klarar jag mig utan

Zyzlite ta en kikkert på Logitech 910 Orion Spark. Dette tastatur bruker Logitechs egne mekaniske brytere (Romer G) og er blitt kritisert for å ligne litt for mye på dome baserte tastaturer i følelsen, men være ganske stillegående ved bruk [påminne om Cherry MX Brown) (fra eget bruk kan jeg si at lager like nesten mye lyd som MS Curve 2000 tastaturet). Du kan stille inn slik at tastene vil ha en lyseffekt når du trykker disse individuelt. Lyset fra RGB dioden vil gå igjennom hver tast på en måte der vil gi lys på kun symbolene der er på tastene og ikke fra undersiden av tastene som på visse andre RGB baserte tastaturer med Cherry MX.

Logitechs programvare (Logitech Gaming Software - LGS) er ikke top notch, men funker, så det er bare å teste seg frem. Bestill tastaturet for et webb butikk, så vil du kunne bruke 14 dagers retur rett (distanse kjøp) innen du bestemmer der for dersom dette er noe for deg.

Skrivet av Zyzlite:

Hade du läst vad jag skrev så ser du varför jag inte tycker om dom den lilla miljontedelen snabbare för att skriva eller för att gå fram, klarar jag mig utan

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Gigantrix:

Priset er jo bare:  1679 € eller $ 1800 dvs nesten 16 000 SEK (1 EUR tilsvarer ca 9.5 SEK). Priset kan en finne på siden til høyre hjørnet. Til med min Logitech G910 Orion Spark var jo billig i forhold til dette....

Art Lebedev gör alltså tangentbord där varje knapp är en oberoende oleddisplay som kan visa vad som helst.
Det här är går alltså att ändra mellan i mjukvaran:

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Hade du läst vad jag skrev så ser du varför jag inte tycker om dom den lilla miljontedelen snabbare för att skriva eller för att gå fram, klarar jag mig utan

Din anledning att du inte tycker om dem är rätt kass dock. Hur mekaniska tangentbord känns och låter beror helt på switcharna. Vill du ha den dassiga sunkiga känslan av plastbollar du får i skräptangentbord går det att fixa med o-ringar, vill du inte ha en massa ljud är det bara att köra på tysta switchar.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem

Finns (eller i alla fall fanns) massor av kvalitativa ruberdome-tangentbord. Billigaste skräpet för hundralappen på Biltema eller NetOnNet är dåliga, men det hade ett mekaniskt också varit för de pengarna.

Men om det går att frambringa något med programmerbar RGB-bakgrundsbelysning har jag ingen aning om. Men att mekaniska tangentbord automatiskt "är bättre" är rent nonsens...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cool Runnings:

Finns (eller i alla fall fanns) massor av kvalitativa ruberdome-tangentbord. Billigaste skräpet för hundralappen på Biltema eller NetOnNet är dåliga, men det hade ett mekaniskt också varit för de pengarna.

Men om det går att frambringa något med programmerbar RGB-bakgrundsbelysning har jag ingen aning om. Men att mekaniska tangentbord automatiskt "är bättre" är rent nonsens...

Anledningar till mekaniskt tangentbord:

-Pålitligare i situationer där saker går extremt snabbt. (du är alltid säker på att trycket har registrerats)

-Oändliga anpassningsmöjligheter.

-En jämn aktiveringspunkt under hela tangenbordets livstid, de flesta tillverkare garanterar 50+ miljoner knapptryck innan man känner skillnad på motstånd.

-Hållbarare.

-Går att laga själv genom att löda, beställa nya reservdelar och rengöra.

-Extrem precision vid avancerat spelande.

Det var lite av dom anledningar som inte är helt mina egna, utan rent objektiva.

Om jag ska vara subjektiv så finns det INGA "vanliga" tangentbord som är lika snygga, sköna eller bra.

/Dacieed

Visa signatur

"Det som inte för något ont med sig är inte heller gott nog"