Skyrim Mods (Bra mods här)

Permalänk
Avstängd

Tackar!
Var mest nyfiken på hur strukturer och växtlighet mm ser ut maxade när man kör dem i riktiga sekvenser (och så att man kan få fram minimikravet för hårdvara för detta om man vill ha moving grass mods, water ENBs, climate ENBs och liknande utöver strukturmoddarna.).

Men det du sade tidigare ger ju en bra hint om var ribban hamnar.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Tackar!
Var mest nyfiken på hur strukturer och växtlighet mm ser ut maxade när man kör dem i riktiga sekvenser (och så att man kan få fram minimikravet för hårdvara för detta om man vill ha moving grass mods, water ENBs, climate ENBs och liknande utöver strukturmoddarna.).

Men det du sade tidigare ger ju en bra hint om var ribban hamnar.

Jaha, ja ja, då förstår jag. Det är inte så krävande som många tror, men ska man ha väldigt mycket mods så vill man nog ha 3gb vram. Processor vet jag inte riktigt.. De flesta som visar upp sitt har i7 eller "motsvarande" från AMD, jag tror dock att du klarar dig fint på en halvstark i3. Jag är dock inte säker och som sagt så kan du få rätt monstruösa delar för skapliga priser, om du köper begagnat.
Här har du en ENB som endast kräver lighting mods http://www.skycitizen.net/post/1320 Jag provade den och den är verkligen som på bilderna. Den har ultra, high, medium och low. Jag ansåg att det var spelbart på high med 250-300 mods, funderar dock på att köra på bara den, parallax och gräs moddar, då det faktiskt räcker gott och väl, kan återkomma när jag väl orkat fixa till det igen.. (lagt ner månader på moddande redan och är lite halv trött nu.. )

Permalänk
Medlem

För er som spelar som mage kanske denna mod är nåt för er Halamshiral - Mage Tower http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/63552/?. För mig som mest spelar som mage är denna intressant. Ska testa en sak att inte köpa några spells, utan ska försöka hitta allt utan att stryka med :D. Kör som vanligt svårighetsgraden Legend

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Håller på att gå igenom hodiltons ENB videos, någon mer här som gjort det eller har bättre tips?
Söker också en snygg ENB som inte messar upp originalfärgtemat för mycket, tycker personligen att det bara blir fult med för gälla färger.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Håller på att gå igenom hodiltons ENB videos, någon mer här som gjort det eller har bättre tips?
Söker också en snygg ENB som inte messar upp originalfärgtemat för mycket, tycker personligen att det bara blir fult med för gälla färger.

Baaroom ENB av Bretton och som även gjort Clarity ENB som jag använder är inte för färgstarkt precis. Kolla bilderna om du tror att du skulle gilla det http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/62052/?tab=1&navtag=http...

En bild på hur det kan se ut i Baaroom ENB

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

DAWN! Den var snygg!
Jag undrar på den lilla bilden med växter på marken, vilken mod är det för dem?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

DAWN! Den var snygg!
Jag undrar på den lilla bilden med växter på marken, vilken mod är det för dem?

Har ingen aning, men fråga direkt på skaparens sida. Du får hoppas att han svarar också eller nån som vet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

DAWN! Den var snygg!
Jag undrar på den lilla bilden med växter på marken, vilken mod är det för dem?

Vet inte exakt vilken du menar, men jag antar att det är gräset du syftar på. Som du ser långt ner på sidan rekommenderar skaparen både Skyrim Flora Overhaul och Verdant Grass. Det är antagligen som så att det är någon kombo och möjligen egna tweaks som gör dem så som i bild. I många ENBs så visar de hur det kan se ut, men inte hur det kommer se ut.
https://www.flickr.com/photos/javiercc/sets/72157631720926946... Det där är en ENB som tweakas för varje bild, visst det ser helt otroligt ut, men, du kan troligen inte ens få det att rulla med dagens datorer. Utifrån vad skaparen utav dessa bilder säger så får han 1fps i vissa bilder, och det duger självklart för screensshots, men inte spelande. Enkelt sagt så kan man tyvärr inte förvänta sig att det kommer se precis lika bra ut som i screenshots. Jag tror dock att det går att få det ganska nära inpå. Och hur som så tror jag inte att det kommer spela superstor roll när du väl spelar. Bara för att det inte ser riktigt lika fint ut så betyder det inte att du inte kan få det att se väldigt snyggt ut. Bilderna jag länkade till är däremot något som verkligen skulle märkts av..

Permalänk
Medlem

För er som använder A Quality World Map så har det kommit till ett tillägg för Solstheim Solstheim Map - With Roads http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/4929/?tab=2&navtag=http%...

Det tog ett bra tag innan han fick tummen ur röven och fixa den kartan

Angående gräs så använder jag Unbelievable Grass HD 2k v2.0 http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/51543/? som är en klar förbättring mot v1.0. Jag använder också The Ruffled Feather (före detta Water - Water And Terrain Enhancement Redux) http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/13268/?

Har även Tamriel Reloaded - Interiors för väggar http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/57703/?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Jo, det ger ju en intressant hint om vad vi förhoppningsvis har att vänta framöver när tekniken medger det till rimlig kostnad.
Skall bli mycket intressant att följa! Rendering redan på denna nivå var ju en dröm för oss som satt med en vanlig PC bara för kanske 10-15 år sedan och idag är det ju nästan dålig upplösning mot vad som är tekniskt möjligt.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jo, det ger ju en intressant hint om vad vi förhoppningsvis har att vänta framöver när tekniken medger det till rimlig kostnad.
Skall bli mycket intressant att följa! Rendering redan på denna nivå var ju en dröm för oss som satt med en vanlig PC bara för kanske 10-15 år sedan och idag är det ju nästan dålig upplösning mot vad som är tekniskt möjligt.

Hodilton har i alla fall ingen vanlig PC. Han kör ju på en superwidescreen 21:9 skärm ibland. I och för sig så kan man mjuka upp fps i videos så att det ser snabbare ut än vad det egentligen är

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Jag lyckades ändå få upp förvånsnsvärt bra prestanda även i min burk som egentligen suger och är fylld med epalösningar jämfört med verkligt påkostade maskiner.
Undras om Skyrim stöder länkad "äkta"multicore? Verkade så när jag kollade K-Enb killens rigg, men han kan ju ha gått runt det med skript eller något antar jag, verkar ju iaf troligt att han gjort det på stillbilderna.

Måste labba litet mer kring detta, tror det går att optimera litet bättre än det jag kör nu, misstänker att det ligger en massa skräp, hidden meshes mm som renderas i onödan just nu och stackar över varandra.
Mitt grafik kort klarar det precis på medium just nu vilket var bättre än jag trodde med en av de tyngre Enberna.
(visserligen är det nära kokpukten med luftkylning i vissa lägen (fläktarna låter som en jet turbin... ) men det fungerar).

Men det gör det när jag kör II Worlds på full upplösning också, fallout klarar det nästan men jag får lagg när jag maxar allt i original.

Intressant detta, jag vill se hur mycket som egentligen går att pressa ut (dvs mycket mer än jag trodde) men fortfarande gå att köra spelet hyggligt.

Tankade hem NifSkope och resten av universal Pro mod kitet förut så att det går att analysera renderingen av enskilda objekt (och även konvertera mellan olika spel med en del jobb... Det är iaf just nu roligt att mosa fiender med kravallsköld och pistol... Nyhetens behag gissar jag, tror jag kommer att ta bort det sedan och göra ett riktig scenario med krachade rymdskepp eller något som blir mer seriöst sedan. ).

Edit, tyverr säger reglerna på Nexus att man inte kan lägga ut sådant som hör till andra spel så de kommer inte upp där av den orsaken.
Men får jag mot all förmodan till någonting riktigt bra kanske det dyker upp någonstans på nätet sedan.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag lyckades ändå få upp förvånsnsvärt bra prestanda även i min burk som egentligen suger och är fylld med epalösningar jämfört med verkligt påkostade maskiner.
Undras om Skyrim stöder länkad "äkta"multicore? Verkade så när jag kollade K-Enb killens rigg, men han kan ju ha gått runt det med skript eller något antar jag, verkar ju iaf troligt att han gjort det på stillbilderna.

Måste labba litet mer kring detta, tror det går att optimera litet bättre än det jag kör nu, misstänker att det ligger en massa skräp, hidden meshes mm som renderas i onödan just nu och stackar över varandra.
Mitt grafik kort klarar det precis på medium just nu vilket var bättre än jag trodde med en av de tyngre Enberna.
(visserligen är det nära kokpukten med luftkylning i vissa lägen (fläktarna låter som en jet turbin... ) men det fungerar).

Men det gör det när jag kör II Worlds på full upplösning också, fallout klarar det nästan men jag får lagg när jag maxar allt i original.

30FPS är för mig helt dugligt dock inte under det och det är väl nästan vad man får räkna med om man tänkt köra med gräsmods samt en hyfsat fin ENB eller en riktigt fin ENB utan gräs...

Intressant detta, jag vill se hur mycket som egentligen går att pressa ut (dvs mycket mer än jag trodde) men fortfarande gå att köra spelet hyggligt.

Tankade hem NifSkope och resten av universal Pro mod kitet förut så att det går att analysera renderingen av enskilda objekt (och även konvertera mellan olika spel med en del jobb... Det är iaf just nu roligt att mosa fiender med kravallsköld och pistol... Nyhetens behag gissar jag, tror jag kommer att ta bort det sedan och göra ett riktig scenario med krachade rymdskepp eller något som blir mer seriöst sedan. ).

Edit, tyverr säger reglerna på Nexus att man inte kan lägga ut sådant som hör till andra spel så de kommer inte upp där av den orsaken.
Men får jag mot all förmodan till någonting riktigt bra kanske det dyker upp någonstans på nätet sedan.

Multicore ska det ha stöd för, det har också stöd för SLI, dock inte Xfire (vanilla dvs) och Hyperthread är jag osäker på.

Finns mods för att bl.a optimera texturer och som ska göra stor skillnad utan att gå miste av allt för mycket utav det fina, jag har dock inte själv tagit mig tid till att testa dessa.

Viktigast för mig är dock gräs, hyfsad ENB samt bra LOD's.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Avstängd

Intressant! Då ligger det ju ganska långt före vad man trodde.

Tror det har någonting med skript eller programkod för matematiska beräkningar av något ljuseffektrelaterat som får mitt grafikkort att jobba i vissa situationer då det går mycket ojämnt utan att det går att se exakt varför. Ibland går det snyggt och nästan tyst även om det får jobba och ibland spinner det närmast okontrollerat.... Trots att de visuella effekterna torde vara ganska likvärdiga, vilket får mig att tro att det måste jobba med "dolda" beräkningar till någonting som inte syns visuellt på skärmen, inte exakt en bugg men något som borde finslipas om man kan deffiniera det, tyverr medger dock inte mina nuvarande programmeringskunskaper en riktig analys av detta.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll vad och hur mkt jag än tweaker. Gräset är största boven. Har jag inget gräs har jag konstant 60fps. Har jag lagomt med gräs kan det gå ner till ~53fps. Har jag massor av gräs går det ner till 30fps i vissa områden

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd

Jag tror det beror på att gräs verkar multiplicera ett fåtal unika enheter men renderar varje sådan multipel i renderingkartan som "unik" TROR jag iaf... men jag kan ha fel här...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/57353/? Sådant kan nog hjälpa en aning, annars som nämnt på sidan kan du även kika på DDSopt som är till för att optimera. Finns många småknep men det är lite utav en vetenskap att få till det..
ENB är knepigt, finns många saker som käkar rätt duktigt, vatten och väder är väl det värsta. Jag fick drops från 50fps till 1fps när det började regna med vissa ENBs, tror att det var K ENB eller RealVision, var dock när jag hade CoT Supreme Storms i kombination med detta. Rekommenderar att du skaffar något som helt enkelt tar bort eller minskar regn, löv, små sten och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/57353/? Sådant kan nog hjälpa en aning, annars som nämnt på sidan kan du även kika på DDSopt som är till för att optimera. Finns många småknep men det är lite utav en vetenskap att få till det..
ENB är knepigt, finns många saker som käkar rätt duktigt, vatten och väder är väl det värsta. Jag fick drops från 50fps till 1fps när det började regna med vissa ENBs, tror att det var K ENB eller RealVision, var dock när jag hade CoT Supreme Storms i kombination med detta. Rekommenderar att du skaffar något som helt enkelt tar bort eller minskar regn, löv, små sten och liknande.

Finns en funktion i ENB under Rain, stäng av den och du får tillbaka din fps.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kr0owe:

Finns en funktion i ENB under Rain, stäng av den och du får tillbaka din fps.

Jo jag trodde det också men jag gillade ändå inte den ENBn så det var inget jag orkade pilla runt med.. ^^

Permalänk
Medlem

Har ägt Skyrim väldigt länge nu men har aldrig spelat det, varje gång jag tänkt tanken har jag lessnat när jag försöker läsa på om vilka moddar man skall ha. Vill ju såklart att spelet skall vara så snyggt som möjligt men att det ändå skall flyta på bra på datorn i 1080p! Finns det någon bundle som är lättinstallerad med de bästa moddarna samt snygg grafik? Pallar inte sitta och installera 80st moddar en och en.
Dator: 4790K @ 4,6ghz, 16gb ram, 280x OC gpu

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tartin:

Har ägt Skyrim väldigt länge nu men har aldrig spelat det, varje gång jag tänkt tanken har jag lessnat när jag försöker läsa på om vilka moddar man skall ha. Vill ju såklart att spelet skall vara så snyggt som möjligt men att det ändå skall flyta på bra på datorn i 1080p! Finns det någon bundle som är lättinstallerad med de bästa moddarna samt snygg grafik? Pallar inte sitta och installera 80st moddar en och en.
Dator: 4790K @ 4,6ghz, 16gb ram, 280x OC gpu

Beror väl lite på hur du vill ha det.. Själv har jag bökat med över 500mods för att försöka hitta det jag gillar, och är fortfarande inte klar :annoyed:
Här är jag nu:

Detta är nog resultatet av en 10-30mods samt en ENB (Dahaka ENB), och jag har en hel jävla del kvar att gå igenom, speciellt då det rullar i 20fps
Men ja det finns lite olika varianter du kan prova, Tamriel Reloaded HD, Parallax Remastered, Skyrim 2k HD, Static Mesh Improvement Mod och några till, men ett helt perfekt paket kan du nog glömma tyvärr.
Kommer nog ladda upp min lista när jag väl är klar, men det kan nog ta ett tag..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mnystedt86:

Finns alltid nått roligt på LL

Finns relativt detaljerade videos, inte just på Youtube, men på en annan känd videouppladdnings sida med litet mer nischad inriktning...
En polare kollade igenom delar av dem men ja... *host* -Polaren tyckte det såg ganska ok ut men en del saker går nog att göra mer detaljsnygga, tyckte han, såg mest ut som mesh som går in i varandra och inte riktiga custom frames för animerade delar.

JAG skulle naturligtvis aldrig ha fått för mig att gå in på någon sådan sida! *host*

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Det här är min lista samt Clarity ENB som inte syns i den listan. Det står Clarity på ett ställe, men det är andra filer som behövs till ENB'n

# This file was automatically generated by Mod Organizer.
+Bashed Patch
+Brighter Torches with Bigger Radius
+Relighting Skyrim
+RS Children Overhaul
+Realistic Clouds 2K
+Halamshiral - Mage Tower
+Clarity
+No Snow Under The Roof
+Hunters Treehouse
+True Elk Of Skyrim or TEOS
-Skyrim Winter Overhaul
+Immersive detection of NPC
+Coast Beach Textures for Terrain Parallax
-Enhanced Lights and FX
+SkySight Skins - Ultra HD 4K and 2K - Male Textures
+Phinix Natural ENB
-Real Shelter - Full Release
+A Matter of Time - A HUD clock widget
+Skyrim - Enhanced Camera
+Skyrim Realistic Texture Overhaul dragons 2K-4K
+Skyrim Shadow Striping Fix
+Tamriel Reloaded - Interiors
+Skyrim HD - 2K Textures
+Book Covers Skyrim
+TreesHD_Skyrim_Variation
+True Wolves of Skyrim - 2k
+Revamped Exterior Fog
+JK's Skyrim
+Realistic Ragdolls and Force
+One With Nature - Dynamic Animals and Creatures
+Fires Hurt
+EWIs HD Tombstones
+SM Drop Lit Torches
+MoreRain Version 1.21
+Unbelievable Grass HD 2k
+Intricate Spider Webs
+Ruins Clutter Improved
+SkyFalls + SkyMills
+Static Mesh Improvement Mod
+The Ruffled Feather
+A Quality World Map
+Skyrim High Definition LODs - Dark LOD Textures
+Skyrim High Definition LODs
+HD Stone Quarry and Clay Deposit for Hearthfire
+Memory Blocks Log
+Skyrim Immersive Creatures
+Falskaar
+Cloaks of Skyrim
+Archery - Spinning Arrows
+Unmanaged SPIKE
+Immersive Weapons
+Immersive Armors
+aMidianBorn Book of Silence - Armors
+Improved NPC Clothing - High Res
+Dark Dungeons for ENB
+Harvest Overhaul
+Immersive NPC in the dark
+Enhanced Blood Textures
+Left Hand Rings Modified
+moreHUD
+Unique Border Gates
+Hold Border Banners
+The Dance of Death - A Killmove Mod
+Swedish Krona - Coin Retexture
+UFO - Ultimate Follower Overhaul
+Skyrim Unbound 5.4
+Breezehome FullyUpgradable
+Splash of Rain
+Killable Children
+Better Females By Bella Natural Edition
+Come together N Out of the way - Nausicaa-S Tweaker
+Improved sneak detection
+Follower Trap Safety
+Better Stealth AI for Followers - No Torch while Sneaking
+Footprints
+Immersive HUD - iHUD
+Dynamic Merchants
+Better MessageBox Controls
+Better Dialogue Controls
+Audio Overhaul for Skyrim 2
+Project Reality - Climates Of Tamriel-V3
+Soultrap Sound Edit - Calm Wind
+No Sneak Attack Sound
+Achieve That
+SkyUI
+Safety Load
+Stable uGridsToLoad
+SKSE INI for those that dunno if they have it
+Skse Scripts 1 07 02
+SKSE
*Unmanaged: SPIKE
+Unofficial Dragonborn Patch
*Unmanaged: Dragonborn
+Unofficial Hearthfire Patch
*Unmanaged: HearthFires
+Unofficial Dawnguard Patch
*Unmanaged: Dawnguard
+Unofficial High Resolution Patch
*Unmanaged: HighResTexturePack03
*Unmanaged: HighResTexturePack02
*Unmanaged: HighResTexturePack01
+Unofficial Skyrim Patch

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Finns relativt detaljerade videos, inte just på Youtube, men på en annan känd videouppladdnings sida med litet mer nischad inriktning...
En polare kollade igenom delar av dem men ja... *host* -Polaren tyckte det såg ganska ok ut men en del saker går nog att göra mer detaljsnygga, tyckte han, såg mest ut som mesh som går in i varandra och inte riktiga custom frames för animerade delar.

JAG skulle naturligtvis aldrig ha fått för mig att gå in på någon sådan sida! *host*

Vissa är faktiskt rätt bra för att få till lite mer realism. Jag skulle väl avstå från djur biten, mf.. men även de är rätt bra för realismen, egentligen. Har funderat på att lägga till en del av dem men, det är lite knepigt att välja vad som går över gränsen och inte, då tillverkarna inte verkar tänka i dessa banor

Permalänk
Avstängd

Jo, det nog en individuell fråga...
Personligen är ja... -POLAREN nog ganska tråkig tror jag, kör vanilla tem på det mesta annars också, men de "single mod" filmer polaren såg såg helt ok i mi... -hans ögon tyckte han. Han sade att han ändå behövde använda baspacken till andra plugins han använde så plattformen var densamma även för rätt många av dessa tillägg då den redan innehåller kärnpackarna, men inaktiva när man inte använder någon plugin som använder plattformen.
----------------------------

JAG har naturligtvis bara kollat upp ENB moddarna...
(Phew, styvt jobb med de också, hittade typ en eller två förtom K-enb jag ville testa praktiskt inledningsvis, men lyckades förtås slarva bort länken i förrgår så att jag måste göra om allt research arbete igen... *sukk* tog mig en hel dag enbart att gå igenom recensioner och filmer på ENB alternativen...)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Jo, det nog en individuell fråga...
Personligen är ja... -POLAREN nog ganska tråkig tror jag, kör vanilla tem på det mesta annars också, men de "single mod" filmer polaren såg såg helt ok i mi... -hans ögon tyckte han. Han sade att han ändå behövde använda baspacken till andra plugins han använde så plattformen var densamma även för rätt många av dessa tillägg då den redan innehåller kärnpackarna, men inaktiva när man inte använder någon plugin som använder plattformen.
----------------------------

JAG har naturligtvis bara kollat upp ENB moddarna...
(Phew, styvt jobb med de också, hittade typ en eller två förtom K-enb jag ville testa praktiskt inledningsvis, men lyckades förtås slarva bort länken i förrgår så att jag måste göra om allt research arbete igen... *sukk* tog mig en hel dag enbart att gå igenom recensioner och filmer på ENB alternativen...)

Jo, det är ju det, eller egentligen inte. Det är realistiskt men, vill man att det ens ska existera i verkligheten? Det är en annan femma

Oja, inte tittar man på sådant snusk inte!
Jag tror att du skulle gilla True Vision, den är rätt bra oavsett vad man har för mods, till skillnad från många andra som kräver särskilda mods för att se bra ut. Air ENB är jävligt härlig om du inte gillar natt och vill ha lite mer fantasy utseende. Personligen älskar jag Air ENB men den är värdelös med vissa mods, som jag såklart ska envisas att använda..

Permalänk
Avstängd

Mmm... Kollade litet mer igårkväll, måste nog säga att jag tyckte även de mer milda moddarna var a bit of to much ibland även de som inte innefattade sådant...

Slutade med att jag bara bytte några skin och mesh för ökad realism så att man får bort de skitfula underkläderna med snyggare resultat än förut, men saknar möjligheten att kunna byta kallingar till nya frecha som man kunde på morrowind, Nords är äckliga jämfört med oss kultiverade öbor!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Någon som testat
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/59547/?

Transparent wave spray?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/57353/? Sådant kan nog hjälpa en aning, annars som nämnt på sidan kan du även kika på DDSopt som är till för att optimera. Finns många småknep men det är lite utav en vetenskap att få till det..
ENB är knepigt, finns många saker som käkar rätt duktigt, vatten och väder är väl det värsta. Jag fick drops från 50fps till 1fps när det började regna med vissa ENBs, tror att det var K ENB eller RealVision, var dock när jag hade CoT Supreme Storms i kombination med detta. Rekommenderar att du skaffar något som helt enkelt tar bort eller minskar regn, löv, små sten och liknande.

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/12801/?
Fungerade över förväntan faktiskt. (:

Skrivet av tartin5:

Har ägt Skyrim väldigt länge nu men har aldrig spelat det, varje gång jag tänkt tanken har jag lessnat när jag försöker läsa på om vilka moddar man skall ha. Vill ju såklart att spelet skall vara så snyggt som möjligt men att det ändå skall flyta på bra på datorn i 1080p! Finns det någon bundle som är lättinstallerad med de bästa moddarna samt snygg grafik? Pallar inte sitta och installera 80st moddar en och en.
Dator: 4790K @ 4,6ghz, 16gb ram, 280x OC gpu

Nja några enstaka men bästa resultat är helt klart manuellt.

Skrivet av Mizzarrogh:

Någon som testat
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/59547/?

Transparent wave spray?

Ja kanske bättre än RW men inte tillräckligt enligt mig, var dock ett tag sedan jag testade den.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB