Skyrim Mods (Bra mods här)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Run4life:

nu när det äntligen fungerar som det ska, tack wille93 :D, så passade jag på att ta några bilder.
Inget märkvärdigt och det ser väl bättre ut när det rör på sig men känslan är liksom helt rätt hela tiden!

http://imgur.com/a/trNip#pcx9nvQ

Inte så tokigt. Använder du nå enb? (behövs för att få parallax texturer ska funka som det ska)

Permalänk
Medlem

Den här hammaren ser ju inte klok ut. Skulle man slå med en sån i verkligheten så lär man knäcka ryggen av sig http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/64628/?

Använder ni Mod Organizer 1.3.4? Törs man installera den utan strul? den räknas inte som den senaste på sidan

Har nån testat Insignificant Object Remover? ska förbättra fps lite genom att ta bort lite stenar http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/64611/?

Dom borde fixa en mod som täpper till alla hål i grafiken som Bethesda inte fixat. Den personen som gjorde landskapet ska fan ha sparken. Inte ens Oblivion är så illa skapt som Skyrim är

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Den här hammaren ser ju inte klok ut. Skulle man slå med en sån i verkligheten så lär man knäcka ryggen av sig http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/64628/?

http://static-6.nexusmods.com/15/mods/110/images/64628-5-1428...

Använder ni Mod Organizer 1.3.4? Törs man installera den utan strul? den räknas inte som den senaste på sidan

Har nån testat Insignificant Object Remover? ska förbättra fps lite genom att ta bort lite stenar http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/64611/?

Dom borde fixa en mod som täpper till alla hål i grafiken som Bethesda inte fixat. Den personen som gjorde landskapet ska fan ha sparken. Inte ens Oblivion är så illa skapt som Skyrim är

Tackar för hammarn (blev sugen på att lira vanilla WoW nu dock..)

Nope, jag väntar med en officiell utgåva, särskilt då uppdateringen inte kändes så nödvändig.

Inte provat den, annars kan jag länka några liknande som jag använder.
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/56112/?
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/6387/?tab=2&navtag=http%...
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/55240/?

Sant, men det är en aning knepigt att hitta alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Tackar för hammarn (blev sugen på att lira vanilla WoW nu dock..)

Nope, jag väntar med en officiell utgåva, särskilt då uppdateringen inte kändes så nödvändig.

Inte provat den, annars kan jag länka några liknande som jag använder.
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/56112/?
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/6387/?tab=2&navtag=http%...
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/55240/?

Sant, men det är en aning knepigt att hitta alla

Under knappen Tools i MO så finns det nåt som heter Configurator. När jag trycker på Configurator så kommer denna ruta upp. Händer det för dig också? btw, tack för länkarna. Stenarna ser förjävliga ut när dom ligger på vägen. Dock den där som tar bort gräset under vatten skippar jag, det ser så kalt ut

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon186252:

Inte så tokigt. Använder du nå enb? (behövs för att få parallax texturer ska funka som det ska)

Använder din favorit enb, RealVision, med allt på max. Sedan du fixade min load order har jag aldrig under 40fps inne i Whiterun, något som tidigare varit notoriskt tungdrivet och ofta ned mot 11-15fps, och då är jag i 2560x1600 istället för standard 1080p

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Under knappen Tools i MO så finns det nåt som heter Configurator. När jag trycker på Configurator så kommer denna ruta upp. Händer det för dig också? btw, tack för länkarna. Stenarna ser förjävliga ut när dom ligger på vägen. Dock den där som tar bort gräset under vatten skippar jag, det ser så kalt ut

http://i.solidfiles.net/6b3bdbf5dd.jpg

Nope, den funkar som den ska för min del. Verkar som att det är några filer som fattas i din installation eller liknande :/
Nemas.
Tja alla de där moddarna faller inte alla i smaken. Jag diggar dem för att de ändå inte är något jag märker av, t ex simmar jag inte så ofta, och vem sitter och undersöker små sten? De med löven och snön och liknande är rätt härliga på sitt sätt, men det är ändå något man kan sakna, dock rätt sjuk fps dipp när sådant pågår, så det får man väl överväga lite extra.

Skrivet av Run4life:

Använder din favorit enb, RealVision, med allt på max. Sedan du fixade min load order har jag aldrig under 40fps inne i Whiterun, något som tidigare varit notoriskt tungdrivet och ofta ned mot 11-15fps, och då är jag i 2560x1600 istället för standard 1080p

Visst ja, så var det Låter bra det, kommer inte ihåg vad du hade för gpu, men jag brukar väl ligga stabilt på 60fps utom när vram tar slut på mitt 970. Du kan prova att lägga till:
" [HAVOK]
iNumThreads=5 "
i skyrim.ini, då får processorn jobba ordentligt, höjde min fps med typ 10-20 när jag hade 270x kortet.

Edit: Visst ja, det jag ville att du skulle kolla med din ENB är hur det ser ut i enblocal.ini, där finns 2 rader som är intressanta, FixParallaxBugs=, FixParallaxTerrain=. Jag är inte säker på hur Tamriel Reloaded vill ha det men "FixParallaxBugs" bör vara på "true" och sedan kan du prova att byta på den andra och se vilket som blir bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Nope, den funkar som den ska för min del. Verkar som att det är några filer som fattas i din installation eller liknande :/
Nemas.
Tja alla de där moddarna faller inte alla i smaken. Jag diggar dem för att de ändå inte är något jag märker av, t ex simmar jag inte så ofta, och vem sitter och undersöker små sten? De med löven och snön och liknande är rätt härliga på sitt sätt, men det är ändå något man kan sakna, dock rätt sjuk fps dipp när sådant pågår, så det får man väl överväga lite extra.

Visst ja, så var det Låter bra det, kommer inte ihåg vad du hade för gpu, men jag brukar väl ligga stabilt på 60fps utom när vram tar slut på mitt 970. Du kan prova att lägga till:
" [HAVOK]
iNumThreads=5 "
i skyrim.ini, då får processorn jobba ordentligt, höjde min fps med typ 10-20 när jag hade 270x kortet.

HAVOK grejen hade ingen större effekt på min dator. Tyckte att det snarare sänkte frameraten en del

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

HAVOK grejen hade ingen större effekt på min dator. Tyckte att det snarare sänkte frameraten en del

Konstigt, det gör ju så att alla kärnor används.. Aja, det sägs ju att den är lite hit n miss så det är väl möjligt att man får lite olika resultat, även om jag inte förstår hur det går till

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon186252:

Visst ja, så var det Låter bra det, kommer inte ihåg vad du hade för gpu, men jag brukar väl ligga stabilt på 60fps utom när vram tar slut på mitt 970. Du kan prova att lägga till:
" [HAVOK]
iNumThreads=5 "
i skyrim.ini, då får processorn jobba ordentligt, höjde min fps med typ 10-20 när jag hade 270x kortet.

Edit: Visst ja, det jag ville att du skulle kolla med din ENB är hur det ser ut i enblocal.ini, där finns 2 rader som är intressanta, FixParallaxBugs=, FixParallaxTerrain=. Jag är inte säker på hur Tamriel Reloaded vill ha det men "FixParallaxBugs" bör vara på "true" och sedan kan du prova att byta på den andra och se vilket som blir bäst.

Hade ingen Havok alls min skyrim.ini. Lägger till den nu så får vi se, men tror nog det är gpu som stoppar mig. 100% gpu användning hela tiden. Får visserligen 60fps i 1080p men sån baby upplösning kan man ju inte lira i Har ett 290X som grafikkort.

Finns det mer saker att kladda med där? Det stör mig fortfarande att gräset renderas så nära karaktären, det är trist att se gräs och träd laddas in, träd kan jag acceptera, men just gräset stör mig....

Jag har FixparallaxBugs=True och FixParallaxTerrain=False. Ändrar till True och testar

Edit:

Ändrade till True men ser ingen direkt skillnad.
Ser ingen ökning av FPS heller med HAVOK=5 men det är nog för att grafikkortet hämmar
http://imgur.com/a/uM9HT

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Konstigt, det gör ju så att alla kärnor används.. Aja, det sägs ju att den är lite hit n miss så det är väl möjligt att man får lite olika resultat, även om jag inte förstår hur det går till

Kanske har större effekt på datorer som har sämre grafikkort, jag vet inte. Det är bara en gissning. Jag har ju R9 290 4GB kort. Konstiga med t ex Oblivion så får jag klart sämre fps med mitt nya grafikkort än mitt gamla 5870 1GB. Säkert inte optimerat för så nya grafikkort

Skrivet av Run4life:

Hade ingen Havok alls min skyrim.ini. Lägger till den nu så får vi se, men tror nog det är gpu som stoppar mig. 100% gpu användning hela tiden. Får visserligen 60fps i 1080p men sån baby upplösning kan man ju inte lira i Har ett 290X som grafikkort.

Finns det mer saker att kladda med där? Det stör mig fortfarande att gräset renderas så nära karaktären, det är trist att se gräs och träd laddas in, träd kan jag acceptera, men just gräset stör mig....

Jag har FixparallaxBugs=True och FixParallaxTerrain=False. Ändrar till True och testar

Edit:

Ändrade till True men ser ingen direkt skillnad.
Ser ingen ökning av FPS heller med HAVOK=5 men det är nog för att grafikkortet hämmar
http://imgur.com/a/uM9HT

Vad är det för mod med en gorilla som sällskap?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Dawnguard City Guards

Placerar ut Dawnguard vakter, inkl troll, i städer och byar som ett komplement till vanliga vakter. Funkar rätt bra då jag gärna ser en stor närvaro av dessa i vampyrtider

Permalänk
Medlem

Lade in MO v1.3.4. Verkar som overwrite funktionen i botten av listan är väck. Vet inte hur dom har tänkt sig nu faktiskt. Men det där jäkla felet är kvar med Configurator felet. Versionsnumret på moddarna är också borta

Edit:
Nej, overwrite var inte borta. Den hade bara hamnat överst med v1.3.4

När man klickar på en mod så ser man vilka mods som den kommando över och vilka som andra mods tar kommando över denna mod (står still i skallen, vet inte vad jag ska skriva istället för kommando)

Edit:
Hittat ett fel i mitt skyrimprefs.ini Under [General] så stod det så här som troligen har orsakats av copy/paste klanteri. Nu funkar i alla fall Configurator

Fel
iBlurDeferredShadowMask[General]
fBrightLightColorB=1.0000
fBrightLightColorG=1.0000
fBrightLightColorR=1.0000
iStoryManagerLoggingEvent=-1
bEnableStoryManagerLogging=0

Rätt
[General]
fBrightLightColorB=1.0000
fBrightLightColorG=1.0000
fBrightLightColorR=1.0000
iStoryManagerLoggingEvent=-1
bEnableStoryManagerLogging=0

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Run4life:

Hade ingen Havok alls min skyrim.ini. Lägger till den nu så får vi se, men tror nog det är gpu som stoppar mig. 100% gpu användning hela tiden. Får visserligen 60fps i 1080p men sån baby upplösning kan man ju inte lira i Har ett 290X som grafikkort.

Finns det mer saker att kladda med där? Det stör mig fortfarande att gräset renderas så nära karaktären, det är trist att se gräs och träd laddas in, träd kan jag acceptera, men just gräset stör mig....

Jag har FixparallaxBugs=True och FixParallaxTerrain=False. Ändrar till True och testar

Edit:

Ändrade till True men ser ingen direkt skillnad.
Ser ingen ökning av FPS heller med HAVOK=5 men det är nog för att grafikkortet hämmar
http://imgur.com/a/uM9HT

Dold text

Kan mycket väl vara så att det är gpun, tänkte bara att det kan göra det lite bättre.

Finns massor men jag kommer verkligen inte ihåg vad som gör vad atm. Satt o pillade med sådant för nå vecka sedan och det är ett riktigt hlvete.. Kan posta mina inis igen så kan du ju kika lite, om något är högre i mina inis.
skyrim.ini:

[General]
sLanguage=ENGLISH

uExterior Cell Buffer=100
uGridsToLoad=7
sIntroSequence=
fFlickeringLightDistance=8192.0000

bBorderRegionsEnabled=0
bUseThreadedParticleSystem=1
bUseThreadedTempEffects=1
bMultiThreadMovement=1
bUseThreadedMorpher=1
bUseHardDriveCache=1
uStaticNeverFade=1
iPostProcessMillisecondsLoadingQueuedPriority=5

[Display]
fShadowLODMaxStartFade=1000.0
fSpecularLODMaxStartFade=2000.0
fLightLODMaxStartFade=3500.0
iShadowMapResolutionPrimary=2048
bAllowScreenshot=1
iPresentInterval=0
fSunShadowUpdateTime=0.25 ;Transition time of sun-shadow movement
fSunUpdateThreshold=1.5 ;Time between sun-shadow movement
fDefaultWorldFOV=85
fDefault1stPersonFOV=85
fdefaultfov=85
fNearDistance=20.0000

[BackgroundLoad]
bBackgroundLoadLipFiles=1
bLoadBackgroundFaceGen=1
bUseMultiThreadedFaceGen=1
bBackgroundCellLoads=1
bLoadHelmetsInBackground=1
bUseMultiThreadedTrees=1
bUseBackgroundFileLoader=1

[Animation]
bMultiThreadBoneUpdate=1

[HAVOK]
iNumThreads=5

[Decals]
bDecalMultithreaded=1
fDecalLifetime=300

[Audio]
fMusicDuckingSeconds=6.0
fMusicUnDuckingSeconds=8.0
fMenuModeFadeOutTime=3.0
fMenuModeFadeInTime=1.0

[Grass]
b30GrassVS=1
bAllowCreateGrass=1
bAllowLoadGrass=0
iMinGrassSize=70
iMaxGrassTypesPerTexure=7
bDrawShaderGrass=1
bGrassPointLighting=1

[GeneralWarnings]
SGeneralMasterMismatchWarning=One or more plugins could not find the correct versions of the master files they depend on. Errors may occur during load or game play. Check the "Warnings.txt" file for more information.

[Archive]
sResourceArchiveList=Skyrim - Misc.bsa, Skyrim - Shaders.bsa, Skyrim - Textures.bsa, Skyrim - Interface.bsa, Skyrim - Animations.bsa, Skyrim - Meshes.bsa, Skyrim - Sounds.bsa
sResourceArchiveList2=Skyrim - Voices.bsa, Skyrim - VoicesExtra.bsa

[Combat]
fMagnetismStrafeHeadingMult=0.0
fMagnetismLookingMult=0.0

[Papyrus]
fPostLoadUpdateTimeMS=500
bEnableLogging=0
bEnableTrace=0
bLoadDebugInformation=0
bEnableProfiling=0
fUpdateBudgetMS=1.2
fExtraTaskletBudgetMS=1.2
iMinMemoryPageSize=128
iMaxMemoryPageSize=512
iMaxAllocatedMemoryBytes=76800

[Water]
bReflectLODObjects=1
bReflectLODLand=1
bReflectSky=0
bReflectLODTrees=1

[Camera]
;Place the camera just above the character's head in third-person view, and correct the camera angle in third-person view while on horseback (from "Third Person Horse Camera")
//fOverShoulderAddY=0.0
//fOverShoulderPosZ=18.0
//fOverShoulderPosX=0.0
//fOverShoulderCombatAddY=0.0
//fOverShoulderCombatPosZ=24.0
//fOverShoulderCombatPosX=0.0
//fOverShoulderHorseAddY=-72.0
//fOverShoulderHorsePosZ=50.0
//fOverShoulderHorsePosX=35.0
//fActorFadeOutLimit=-100
//fMouseWheelZoomSpeed=60.0
;instant camera-angle switching when switching view types or when mounting/dismounting horse (from "Instant Camera POV Switching")
//f1st3rdSwitchDelay=0.95
//iHorseTransitionMillis=001

[Interface]
;move the HUD elements closer to the borders of the screen
fSafeZoneX=10
fSafeZoneY=10
fSafeZoneXWide=10
fSafeZoneYWide=10

[VATS]
;Increase ranged killcam frequency (or disable killcams)
fVATSCastingAfterKillDelay=1.2000
uVATSRangedPercentSneak=100
uVATSRangedPercentGlobal=100
bVATSMultipleCombatants=1
bVATSForceRanged=1
bVATSDisable=1 ;enable(0) or disable (1) killcams

[MapMenu]
uLockedObjectMapLOD=8
bWorldMapNoSkyDepthBlur=1
fWorldMapNearDepthBlurScale=0
fWorldMapDepthBlurScale=0
fWorldMapMaximumDepthBlur=0
fMapWorldYawRange=3600.0000
fMapWorldInitialPitch=90.0000
fMapWorldMaxHeight=200000.0000
fMapWorldMinHeight=1000.0000
fMapWorldZoomSpeed=0.0750
fMapLookMouseSpeed=3.0000
fMapZoomMouseSpeed=15.0000

[Actor]
fVisibleNavmeshMoveDist=14000.0000

Dold text

skyrimprefs.ini:

[General]
fBrightLightColorB=1.0000
fBrightLightColorG=1.0000
fBrightLightColorR=1.0000
iStoryManagerLoggingEvent=-1
bEnableStoryManagerLogging=0

bUseThreadedParticleSystem=1
bUseThreadedBlood=1
bUseThreadedMorpher=1
bUseThreadedTempEffects=1
bUseThreadedTextures=1
bUseThreadedMeshes=1
bUseThreadedLOD=1
bUseThreadedAI=1
bUseThreadedMorpher=1
bRunHighLevelProcess=1
bUseHardDriveCache=1

[BackgroundLoad]
bBackgroundLoadLipFiles=1
bLoadBackgroundFaceGen=1
bUseMultiThreadedFaceGen=1
bBackgroundCellLoads=1
bLoadHelmetsInBackground=1
bUseMultiThreadedTrees=1

[Imagespace]
bDoRadialBlur=0
iRadialBlurLevel=1
bDoDepthOfField=1

[Display]
bDeferredShadows=1
iBlurDeferredShadowMask=3
fInteriorShadowDistance=3000.0000
fShadowDistance=4000.0000
iShadowMapResolutionSecondary=1024
iShadowMapResolutionPrimary=1024
iShadowSplitCount=2
iMaxAnisotropy=0
fLeafAnimDampenDistEnd=4600.0000
fLeafAnimDampenDistStart=3600.0000
fTreesMidLODSwitchDist=5000.0000
fGamma=1.0000
fDecalLOD2=1500.0000
fDecalLOD1=1000.0000
fSpecularLODStartFade=1000.0000
fShadowLODStartFade=1000.0000
fLightLODStartFade=2500.0000
iTexMipMapMinimum=0
iTexMipMapSkip=0
iWaterMultiSamples=0
iMultiSample=0
iShadowMode=4
bTreesReceiveShadows=1
bDrawLandShadows=1
bFull Screen=1
iSize H=1080
iSize W=1920
fMeshLODFadePercentDefault=1.2000
fMeshLODFadeBoundDefault=256.0000
fMeshLODLevel2FadeTreeDistance=2048.0000
fMeshLODLevel1FadeTreeDistance=2844.0000
fMeshLODLevel2FadeDist=4096.0000
fMeshLODLevel1FadeDist=8192.0000
iScreenShotIndex=2
bShadowMaskZPrepass=0
bMainZPrepass=0
iMaxSkinDecalsPerFrame=10
iMaxDecalsPerFrame=30
bFloatPointRenderTarget=1
bFXAAEnabled=0
iShadowMapResolution=1024
fShadowBiasScale=0.2500
iShadowFilter=3
iActorShadowCountInt=6
iActorShadowCountExt=6
sD3DDevice="AMD Radeon R9 200 Series"
iShadowMaskQuarter=4
bShadowsOnGrass=1
bTransparencyMultisampling=0
bDrawShadows=1

[Grass]
bShadowsOnGrass=1
iMaxGrassTypesPerTexure=7
bAllowLoadGrass=0
bAllowCreateGrass=1
bDrawShaderGrass=1
iMinGrassSize=70
b30GrassVS=1
fGrassStartFadeDistance=15000.0000
fGrassMaxStartFadeDistance=15000.0000
fGrassMinStartFadeDistance=10000.0000

[MAIN]
bGamepadEnable=0
bCrosshairEnabled=1
fHUDOpacity=1.0000
bSaveOnPause=0
bSaveOnTravel=0
bSaveOnWait=0
bSaveOnRest=0
fSkyCellRefFadeDistance=150000.0000

[GamePlay]
bShowFloatingQuestMarkers=1
bShowQuestMarkers=1
iDifficulty=0

[Interface]
bDialogueSubtitles=1
bGeneralSubtitles=1
fMouseCursorSpeed=1.0000
bShowCompass=1

[Controls]
fGamepadHeadingSensitivity=1.0000
fMouseHeadingSensitivity=0.0180
bAlwaysRunByDefault=1
bInvertYValues=0
bGamePadRumble=0
bMouseAcceleration=0
bUseKinect=0

[Particles]
iMaxDesired=1750

[SaveGame]
bAllowProfileTransfer=1
bUseSaveGameHistory=1
fAutosaveEveryXMins=0
bDisableAutoSave=1

[AudioMenu]
fAudioMasterVolume=0.3000
fVal7=1.0000
uID7=3171098805
fVal6=1.0000
uID6=3171098802
fVal5=1.0000
uID5=3171100184
fVal4=1.0000
uID4=3171098806
fVal3=1.0000
uID3=94881
fVal2=0.4000
uID2=466532
fVal1=1.0000
uID1=554685
fVal0=0.8000
uID0=1007612

[Clouds]
fCloudLevel2Distance=262144.0000
fCloudLevel1Distance=32768.0000
fCloudLevel0Distance=16384.0000
fCloudNearFadeDistance=9000.0000

[TerrainManager]
fTreeLoadDistance=40000.0000
fBlockMaximumDistance=150000.0000
fBlockLevel1Distance=40000.0000
fBlockLevel0Distance=25000.0000
fSplitDistanceMult=1.1000
bShowLODInEditor=0
bKeepLowDetailTerrain=0

[NavMesh]
fObstacleAlpha=0.5000
fCoverSideHighAlpha=0.8000
fCoverSideLowAlpha=0.6500
fEdgeFullAlpha=1.0000
fEdgeHighAlpha=0.7500
fEdgeLowAlpha=0.5000
fTriangleFullAlpha=0.7000
fTriangleHighAlpha=0.3500
fTriangleLowAlpha=0.2000
fLedgeBoxHalfHeight=25.0000
fEdgeDistFromVert=10.0000
fEdgeThickness=10.0000
fPointSize=2.5000
bUseThreadedMeshes=1

[Trees]
bRenderSkinnedTrees=1
uiMaxSkinnedTreesToRender=20
bAllowLoadTree=0
bUseMultiThreadedTrees=1

[Decals]
uMaxDecals=250
bDecals=1
bSkinnedDecals=1
uMaxSkinDecals=50
uMaxSkinDecalsPerActor=40
bDecalsOnSkinnedGeometry=1
iMaxDecalsPerFrame=512
bDecalMultithreaded=1

[Launcher]
bEnableFileSelection=1
bShowAllResolutions=0

[LOD]
fLODFadeOutMultObjects=7.5000
fLODFadeOutMultItems=4.5000
fLODFadeOutMultActors=6.0000
fLODFadeOutMultSkyCell=1.0000

[Water]
iWaterReflectHeight=1024
iWaterReflectWidth=1024
bUseWaterDisplacements=1
bUseWaterRefractions=1
bUseWaterReflections=1
bUseWaterDepth=1
bUseWaterReflectionBlur=1
bReflectExplosions=1
iWaterBlurAmount=4
bAutoWaterSilhouetteReflections=0
bForceHighDetailReflections=1

[Archive] * Needed for correct load-order
sResourceArchiveList=Skyrim - Misc.bsa, Skyrim - Shaders.bsa, Skyrim - Textures.bsa, HighResTexturePack01.bsa, HighResTexturePack02.bsa,
Skyrim - Interface.bsa, Skyrim - Animations.bsa, Skyrim - Meshes.bsa, Skyrim - Sounds.bsa

Dold text

Aja, då kan du köra på false om det inte gjorde någon skillnad.

Skrivet av AMD-FX:

Kanske har större effekt på datorer som har sämre grafikkort, jag vet inte. Det är bara en gissning. Jag har ju R9 290 4GB kort. Konstiga med t ex Oblivion så får jag klart sämre fps med mitt nya grafikkort än mitt gamla 5870 1GB. Säkert inte optimerat för så nya grafikkort

Nja, det bör väl ha att göra med hur mycket scripts o liknande man har, skulle jag tro. Jupp, jag fick stabilare fps i t ex 1.6 med mitt 4890 än med 270x, ansåg att det var näst intill ospelbart med 270x

Skrivet av AMD-FX:

Lade in MO v1.3.4. Verkar som overwrite funktionen i botten av listan är väck. Vet inte hur dom har tänkt sig nu faktiskt. Men det där jäkla felet är kvar med Configurator felet. Versionsnumret på moddarna är också borta

Edit:
Nej, overwrite var inte borta. Den hade bara hamnat överst med v1.3.4

http://i.solidfiles.net/a87fbae6d0.jpg

När man klickar på en mod så ser man vilka mods som den kommando över och vilka som andra mods tar kommando över denna mod (står still i skallen, vet inte vad jag ska skriva istället för kommando)

http://i.solidfiles.net/bf4cd583a1.jpg

Edit:
Hittat ett fel i mitt skyrimprefs.ini Under [General] så stod det så här som troligen har orsakats av copy/paste klanteri. Nu funkar i alla fall Configurator

Fel
iBlurDeferredShadowMask[General]
fBrightLightColorB=1.0000
fBrightLightColorG=1.0000
fBrightLightColorR=1.0000
iStoryManagerLoggingEvent=-1
bEnableStoryManagerLogging=0

Rätt
[General]
fBrightLightColorB=1.0000
fBrightLightColorG=1.0000
fBrightLightColorR=1.0000
iStoryManagerLoggingEvent=-1
bEnableStoryManagerLogging=0

Dold text

Ja jag skippar nog uppdateringen ett tag till, verkar bara krångligt att vänja sig vid en ny :p.

Jaha, låter ju lite lustigt att config skulle knasa utav det men det var ju sköt att det var lätt löst :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Kan mycket väl vara så att det är gpun, tänkte bara att det kan göra det lite bättre.

Finns massor men jag kommer verkligen inte ihåg vad som gör vad atm. Satt o pillade med sådant för nå vecka sedan och det är ett riktigt hlvete.. Kan posta mina inis igen så kan du ju kika lite, om något är högre i mina inis.
skyrim.ini:

[General]
sLanguage=ENGLISH

uExterior Cell Buffer=100
uGridsToLoad=7
sIntroSequence=
fFlickeringLightDistance=8192.0000

bBorderRegionsEnabled=0
bUseThreadedParticleSystem=1
bUseThreadedTempEffects=1
bMultiThreadMovement=1
bUseThreadedMorpher=1
bUseHardDriveCache=1
uStaticNeverFade=1
iPostProcessMillisecondsLoadingQueuedPriority=5

[Display]
fShadowLODMaxStartFade=1000.0
fSpecularLODMaxStartFade=2000.0
fLightLODMaxStartFade=3500.0
iShadowMapResolutionPrimary=2048
bAllowScreenshot=1
iPresentInterval=0
fSunShadowUpdateTime=0.25 ;Transition time of sun-shadow movement
fSunUpdateThreshold=1.5 ;Time between sun-shadow movement
fDefaultWorldFOV=85
fDefault1stPersonFOV=85
fdefaultfov=85
fNearDistance=20.0000

[BackgroundLoad]
bBackgroundLoadLipFiles=1
bLoadBackgroundFaceGen=1
bUseMultiThreadedFaceGen=1
bBackgroundCellLoads=1
bLoadHelmetsInBackground=1
bUseMultiThreadedTrees=1
bUseBackgroundFileLoader=1

[Animation]
bMultiThreadBoneUpdate=1

[HAVOK]
iNumThreads=5

[Decals]
bDecalMultithreaded=1
fDecalLifetime=300

[Audio]
fMusicDuckingSeconds=6.0
fMusicUnDuckingSeconds=8.0
fMenuModeFadeOutTime=3.0
fMenuModeFadeInTime=1.0

[Grass]
b30GrassVS=1
bAllowCreateGrass=1
bAllowLoadGrass=0
iMinGrassSize=70
iMaxGrassTypesPerTexure=7
bDrawShaderGrass=1
bGrassPointLighting=1

[GeneralWarnings]
SGeneralMasterMismatchWarning=One or more plugins could not find the correct versions of the master files they depend on. Errors may occur during load or game play. Check the "Warnings.txt" file for more information.

[Archive]
sResourceArchiveList=Skyrim - Misc.bsa, Skyrim - Shaders.bsa, Skyrim - Textures.bsa, Skyrim - Interface.bsa, Skyrim - Animations.bsa, Skyrim - Meshes.bsa, Skyrim - Sounds.bsa
sResourceArchiveList2=Skyrim - Voices.bsa, Skyrim - VoicesExtra.bsa

[Combat]
fMagnetismStrafeHeadingMult=0.0
fMagnetismLookingMult=0.0

[Papyrus]
fPostLoadUpdateTimeMS=500
bEnableLogging=0
bEnableTrace=0
bLoadDebugInformation=0
bEnableProfiling=0
fUpdateBudgetMS=1.2
fExtraTaskletBudgetMS=1.2
iMinMemoryPageSize=128
iMaxMemoryPageSize=512
iMaxAllocatedMemoryBytes=76800

[Water]
bReflectLODObjects=1
bReflectLODLand=1
bReflectSky=0
bReflectLODTrees=1

[Camera]
;Place the camera just above the character's head in third-person view, and correct the camera angle in third-person view while on horseback (from "Third Person Horse Camera")
//fOverShoulderAddY=0.0
//fOverShoulderPosZ=18.0
//fOverShoulderPosX=0.0
//fOverShoulderCombatAddY=0.0
//fOverShoulderCombatPosZ=24.0
//fOverShoulderCombatPosX=0.0
//fOverShoulderHorseAddY=-72.0
//fOverShoulderHorsePosZ=50.0
//fOverShoulderHorsePosX=35.0
//fActorFadeOutLimit=-100
//fMouseWheelZoomSpeed=60.0
;instant camera-angle switching when switching view types or when mounting/dismounting horse (from "Instant Camera POV Switching")
//f1st3rdSwitchDelay=0.95
//iHorseTransitionMillis=001

[Interface]
;move the HUD elements closer to the borders of the screen
fSafeZoneX=10
fSafeZoneY=10
fSafeZoneXWide=10
fSafeZoneYWide=10

[VATS]
;Increase ranged killcam frequency (or disable killcams)
fVATSCastingAfterKillDelay=1.2000
uVATSRangedPercentSneak=100
uVATSRangedPercentGlobal=100
bVATSMultipleCombatants=1
bVATSForceRanged=1
bVATSDisable=1 ;enable(0) or disable (1) killcams

[MapMenu]
uLockedObjectMapLOD=8
bWorldMapNoSkyDepthBlur=1
fWorldMapNearDepthBlurScale=0
fWorldMapDepthBlurScale=0
fWorldMapMaximumDepthBlur=0
fMapWorldYawRange=3600.0000
fMapWorldInitialPitch=90.0000
fMapWorldMaxHeight=200000.0000
fMapWorldMinHeight=1000.0000
fMapWorldZoomSpeed=0.0750
fMapLookMouseSpeed=3.0000
fMapZoomMouseSpeed=15.0000

[Actor]
fVisibleNavmeshMoveDist=14000.0000

Dold text

skyrimprefs.ini:

[General]
fBrightLightColorB=1.0000
fBrightLightColorG=1.0000
fBrightLightColorR=1.0000
iStoryManagerLoggingEvent=-1
bEnableStoryManagerLogging=0

bUseThreadedParticleSystem=1
bUseThreadedBlood=1
bUseThreadedMorpher=1
bUseThreadedTempEffects=1
bUseThreadedTextures=1
bUseThreadedMeshes=1
bUseThreadedLOD=1
bUseThreadedAI=1
bUseThreadedMorpher=1
bRunHighLevelProcess=1
bUseHardDriveCache=1

[BackgroundLoad]
bBackgroundLoadLipFiles=1
bLoadBackgroundFaceGen=1
bUseMultiThreadedFaceGen=1
bBackgroundCellLoads=1
bLoadHelmetsInBackground=1
bUseMultiThreadedTrees=1

[Imagespace]
bDoRadialBlur=0
iRadialBlurLevel=1
bDoDepthOfField=1

[Display]
bDeferredShadows=1
iBlurDeferredShadowMask=3
fInteriorShadowDistance=3000.0000
fShadowDistance=4000.0000
iShadowMapResolutionSecondary=1024
iShadowMapResolutionPrimary=1024
iShadowSplitCount=2
iMaxAnisotropy=0
fLeafAnimDampenDistEnd=4600.0000
fLeafAnimDampenDistStart=3600.0000
fTreesMidLODSwitchDist=5000.0000
fGamma=1.0000
fDecalLOD2=1500.0000
fDecalLOD1=1000.0000
fSpecularLODStartFade=1000.0000
fShadowLODStartFade=1000.0000
fLightLODStartFade=2500.0000
iTexMipMapMinimum=0
iTexMipMapSkip=0
iWaterMultiSamples=0
iMultiSample=0
iShadowMode=4
bTreesReceiveShadows=1
bDrawLandShadows=1
bFull Screen=1
iSize H=1080
iSize W=1920
fMeshLODFadePercentDefault=1.2000
fMeshLODFadeBoundDefault=256.0000
fMeshLODLevel2FadeTreeDistance=2048.0000
fMeshLODLevel1FadeTreeDistance=2844.0000
fMeshLODLevel2FadeDist=4096.0000
fMeshLODLevel1FadeDist=8192.0000
iScreenShotIndex=2
bShadowMaskZPrepass=0
bMainZPrepass=0
iMaxSkinDecalsPerFrame=10
iMaxDecalsPerFrame=30
bFloatPointRenderTarget=1
bFXAAEnabled=0
iShadowMapResolution=1024
fShadowBiasScale=0.2500
iShadowFilter=3
iActorShadowCountInt=6
iActorShadowCountExt=6
sD3DDevice="AMD Radeon R9 200 Series"
iShadowMaskQuarter=4
bShadowsOnGrass=1
bTransparencyMultisampling=0
bDrawShadows=1

[Grass]
bShadowsOnGrass=1
iMaxGrassTypesPerTexure=7
bAllowLoadGrass=0
bAllowCreateGrass=1
bDrawShaderGrass=1
iMinGrassSize=70
b30GrassVS=1
fGrassStartFadeDistance=15000.0000
fGrassMaxStartFadeDistance=15000.0000
fGrassMinStartFadeDistance=10000.0000

[MAIN]
bGamepadEnable=0
bCrosshairEnabled=1
fHUDOpacity=1.0000
bSaveOnPause=0
bSaveOnTravel=0
bSaveOnWait=0
bSaveOnRest=0
fSkyCellRefFadeDistance=150000.0000

[GamePlay]
bShowFloatingQuestMarkers=1
bShowQuestMarkers=1
iDifficulty=0

[Interface]
bDialogueSubtitles=1
bGeneralSubtitles=1
fMouseCursorSpeed=1.0000
bShowCompass=1

[Controls]
fGamepadHeadingSensitivity=1.0000
fMouseHeadingSensitivity=0.0180
bAlwaysRunByDefault=1
bInvertYValues=0
bGamePadRumble=0
bMouseAcceleration=0
bUseKinect=0

[Particles]
iMaxDesired=1750

[SaveGame]
bAllowProfileTransfer=1
bUseSaveGameHistory=1
fAutosaveEveryXMins=0
bDisableAutoSave=1

[AudioMenu]
fAudioMasterVolume=0.3000
fVal7=1.0000
uID7=3171098805
fVal6=1.0000
uID6=3171098802
fVal5=1.0000
uID5=3171100184
fVal4=1.0000
uID4=3171098806
fVal3=1.0000
uID3=94881
fVal2=0.4000
uID2=466532
fVal1=1.0000
uID1=554685
fVal0=0.8000
uID0=1007612

[Clouds]
fCloudLevel2Distance=262144.0000
fCloudLevel1Distance=32768.0000
fCloudLevel0Distance=16384.0000
fCloudNearFadeDistance=9000.0000

[TerrainManager]
fTreeLoadDistance=40000.0000
fBlockMaximumDistance=150000.0000
fBlockLevel1Distance=40000.0000
fBlockLevel0Distance=25000.0000
fSplitDistanceMult=1.1000
bShowLODInEditor=0
bKeepLowDetailTerrain=0

[NavMesh]
fObstacleAlpha=0.5000
fCoverSideHighAlpha=0.8000
fCoverSideLowAlpha=0.6500
fEdgeFullAlpha=1.0000
fEdgeHighAlpha=0.7500
fEdgeLowAlpha=0.5000
fTriangleFullAlpha=0.7000
fTriangleHighAlpha=0.3500
fTriangleLowAlpha=0.2000
fLedgeBoxHalfHeight=25.0000
fEdgeDistFromVert=10.0000
fEdgeThickness=10.0000
fPointSize=2.5000
bUseThreadedMeshes=1

[Trees]
bRenderSkinnedTrees=1
uiMaxSkinnedTreesToRender=20
bAllowLoadTree=0
bUseMultiThreadedTrees=1

[Decals]
uMaxDecals=250
bDecals=1
bSkinnedDecals=1
uMaxSkinDecals=50
uMaxSkinDecalsPerActor=40
bDecalsOnSkinnedGeometry=1
iMaxDecalsPerFrame=512
bDecalMultithreaded=1

[Launcher]
bEnableFileSelection=1
bShowAllResolutions=0

[LOD]
fLODFadeOutMultObjects=7.5000
fLODFadeOutMultItems=4.5000
fLODFadeOutMultActors=6.0000
fLODFadeOutMultSkyCell=1.0000

[Water]
iWaterReflectHeight=1024
iWaterReflectWidth=1024
bUseWaterDisplacements=1
bUseWaterRefractions=1
bUseWaterReflections=1
bUseWaterDepth=1
bUseWaterReflectionBlur=1
bReflectExplosions=1
iWaterBlurAmount=4
bAutoWaterSilhouetteReflections=0
bForceHighDetailReflections=1

[Archive] * Needed for correct load-order
sResourceArchiveList=Skyrim - Misc.bsa, Skyrim - Shaders.bsa, Skyrim - Textures.bsa, HighResTexturePack01.bsa, HighResTexturePack02.bsa,
Skyrim - Interface.bsa, Skyrim - Animations.bsa, Skyrim - Meshes.bsa, Skyrim - Sounds.bsa

Dold text

Aja, då kan du köra på false om det inte gjorde någon skillnad.

Nja, det bör väl ha att göra med hur mycket scripts o liknande man har, skulle jag tro. Jupp, jag fick stabilare fps i t ex 1.6 med mitt 4890 än med 270x, ansåg att det var näst intill ospelbart med 270x

Ja jag skippar nog uppdateringen ett tag till, verkar bara krångligt att vänja sig vid en ny :p.

Jaha, låter ju lite lustigt att config skulle knasa utav det men det var ju sköt att det var lätt löst :).

iBlurDeferredShadowMask hade inget värde och den hade hamnat på tok fel. Brukar ligga först under [DISPLAY] annars

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

iBlurDeferredShadowMask hade inget värde och den hade hamnat på tok fel. Brukar ligga först under [DISPLAY] annars

Jupp jupp. Det är nog snarare pga att man är mänsklig och därav kan göra sådana småfel som folk avråder från att pilla med inis

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

På nåt sätt så påminner det lite om vissa delar (ökenlandskapet) i Gothic 3. Har faktiskt lust och installera det spelet igen. Har aldrig spelat färdigt det

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

På nåt sätt så påminner det lite om vissa delar (ökenlandskapet) i Gothic 3. Har faktiskt lust och installera det spelet igen. Har aldrig spelat färdigt det

Aldrig lirat något i den serien, trots att jag tyckt att det ser rätt kul ut.. Kanske borde ta en paus från moddande och faktiskt spela, speciellt sådana spel som intresserar mig, men aldrig fått en chans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Aldrig lirat något i den serien, trots att jag tyckt att det ser rätt kul ut.. Kanske borde ta en paus från moddande och faktiskt spela, speciellt sådana spel som intresserar mig, men aldrig fått en chans.

Står du ut med alla buggar så

Jag kollade runt lite i Mod Organizer v1.3.4 och det finns visst så att man kan se versionsnumret på moddarna. Av nån anledning var den avstängd som default. Kanske blev lite knas när jag skrev över den äldre v1.2.18

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Står du ut med alla buggar så

Jag kollade runt lite i Mod Organizer v1.3.4 och det finns visst så att man kan se versionsnumret på moddarna. Av nån anledning var den avstängd dom default. Kanske blev lite knas när jag skrev över den äldre v1.2.18

Jadå, tycker att det är lite charmigt, i äldre spel

Konstigt, men men, jag väntar hur som, kanske inte uppdaterar alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Jadå, tycker att det är lite charmigt, i äldre spel

Konstigt, men men, jag väntar hur som, kanske inte uppdaterar alls.

Angående Gothic 3 så måste du köra community patchen (senaste 1.75.14) för att göra spelet någorlunda spelbart. Kan ju inte precis säga att det flyter som Oblivion\Skyrim gör. Men glöm att använda pilbåge mot skelett, pilarna går rakt genom kroppen :D. Om du smyger och försöker sno nåt och dom ser dig så blir dom misstänkta mot dig och säger "Du smyger omkring som en tjuv" (ungefär översättning)

Jag tycker personligen att MO v1.3.4 verkar bättre överlag mot v1.2.18

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Angående Gothic 3 så måste du köra community patchen (senaste 1.75.14) för att göra spelet någorlunda spelbart. Kan ju inte precis säga att det flyter som Oblivion\Skyrim gör. Men glöm att använda pilbåge mot skelett, pilarna går rakt genom kroppen :D. Om du smyger och försöker sno nåt och dom ser dig så blir dom misstänkta mot dig och säger "Du smyger omkring som en tjuv" (ungefär översättning)

Jag tycker personligen att MO v1.3.4 verkar bättre överlag mot v1.2.18

Så illa? Tror nog att man måste testa utan, bara för att se hur illa det är
Ähh, tycker att det är rätt rimligt att pilbåge inte funkar så bra på skelett, det är ju lite knepigt att pricka precis rätt. Testa i verkligheten och se om du kan pricka något som är 1-3cm brett, utan problem Det går såklart om man tränat ett tag men jag antar att tanken var att de skulle vara viss skillcap på detta, och sådant diggar jag rejält, även om det inte funkar Det är lite av den orsaken jag inte gillar så många nya spel, då det finns massor av saker som kan implementeras, och hade vart riktigt kul, men de avstår från av någon anledning.
Dom gör ju desamma i Skyrim i alle fall, när du smyger runt alltså.

Möjligt, men jag såg ingen förbättring som jag finner speciellt mycket nytta utav. Kommer något, jag saknar, med i någon uppdatering är det däremot en annan femma.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon186252:

Har den installerad men inte påbörjad. Är den bra?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Run4life:

Har den installerad men inte påbörjad. Är den bra?

Inte provat ännu, väntar lite tills den är fullt fungerande som allt annat. Men den verkar härlig, och väldigt annorlunda emot vanliga Skyrim, annat landskap, svåra pussel, osv. Såg den i någon Brodual tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Run4life:

Hade ingen Havok alls min skyrim.ini. Lägger till den nu så får vi se, men tror nog det är gpu som stoppar mig. 100% gpu användning hela tiden. Får visserligen 60fps i 1080p men sån baby upplösning kan man ju inte lira i Har ett 290X som grafikkort.

Finns det mer saker att kladda med där? Det stör mig fortfarande att gräset renderas så nära karaktären, det är trist att se gräs och träd laddas in, träd kan jag acceptera, men just gräset stör mig....

Jag har FixparallaxBugs=True och FixParallaxTerrain=False. Ändrar till True och testar

Edit:

Ändrade till True men ser ingen direkt skillnad.
Ser ingen ökning av FPS heller med HAVOK=5 men det är nog för att grafikkortet hämmar
http://imgur.com/a/uM9HT

Gräset borde gå ordna genom att öka uGridsToLoad i skyrim.ini samt öka fGrassStartFadeDistance, fGrassMaxStartFadeDistance och fGrassMinStartFadeDistance i skyrimprefs.ini vilket iofs kräver ännu mer prestanda Zzz. Vad du mer kan göra är att ordna en noise.dds (LOD textur) som passar bra tillsammans med den färg du har på ditt nuvarande gräs.

FixparallaxBugs aktiverar parallax om du har några sådana meshes. Jag tror förövrigt FixParallaxTerrain endast behöver ändras på vissa ENB's beroende på vilka meshes/textures som används och upptäcks lättast om du kollar rakt ner i marken på olika underlag då vissa texturer kommer att se ut att vara utsmetade om den är fel inställd, det är dock ganska svårt att missa.

HAVOK ska väl vara inställt på 4 om du t.ex har 4 kärnor?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kr0owe:

FixparallaxBugs aktiverar parallax om du har några sådana meshes. Jag tror förövrigt FixParallaxTerrain endast behöver ändras på vissa ENB's beroende på vilka meshes/textures som används och upptäcks lättast om du kollar rakt ner i marken på olika underlag då vissa texturer kommer att se ut att vara utsmetade om den är fel inställd, det är dock ganska svårt att missa.

HAVOK ska väl vara inställt på 4 om du t.ex har 4 kärnor?

Har inte att göra med vilken ENB, det har att göra med vilka Parallax moddar man har rakt av Vissa skriver att Terrain ska vara på medans andra inte nämner den, så jag brukar flippa mellan dem och se om det blir någon skillnad.

Yes, HAVOK skall vara på 4 om man har 4, 5 är max, men trådar ses som flera kärnor och jag är rätt säker på att den märker att det ej finns fler kärnor än 4 om så är fallet. Har själv 4 då trådarna är av men HAVOK på 5 utan problem

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kr0owe:

Gräset borde gå ordna genom att öka uGridsToLoad i skyrim.ini samt öka fGrassStartFadeDistance, fGrassMaxStartFadeDistance och fGrassMinStartFadeDistance i skyrimprefs.ini vilket iofs kräver ännu mer prestanda Zzz. Vad du mer kan göra är att ordna en noise.dds (LOD textur) som passar bra tillsammans med den färg du har på ditt nuvarande gräs.

FixparallaxBugs aktiverar parallax om du har några sådana meshes. Jag tror förövrigt FixParallaxTerrain endast behöver ändras på vissa ENB's beroende på vilka meshes/textures som används och upptäcks lättast om du kollar rakt ner i marken på olika underlag då vissa texturer kommer att se ut att vara utsmetade om den är fel inställd, det är dock ganska svårt att missa.

HAVOK ska väl vara inställt på 4 om du t.ex har 4 kärnor?

Undviker helst att uöka uGridsToLoad för att jag tycker det förstör spelet mer än hjälper. uGridsToLoad kickar även igång skript längre bort så tidigare när jag körde med det så drog konversationer och liknande igång innan jag kunde höra dem Däremot löste jag gräs och träd på ett ok sätt. Inställningarna blev som följande:

fTreesMidLODSwitchDist=10000000.0000
fGrassStartFadeDistance=14000.0000
fGrassMaxStartFadeDistance=14000.0000
fGrassMinStartFadeDistance=1100.0000

Sätter jag fGrassMinStartFadeDistance över 1400 så får jag inget gräs alls men det här duger fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Har inte att göra med vilken ENB, det har att göra med vilka Parallax moddar man har rakt av Vissa skriver att Terrain ska vara på medans andra inte nämner den, så jag brukar flippa mellan dem och se om det blir någon skillnad.

Yes, HAVOK skall vara på 4 om man har 4, 5 är max, men trådar ses som flera kärnor och jag är rätt säker på att den märker att det ej finns fler kärnor än 4 om så är fallet. Har själv 4 då trådarna är av men HAVOK på 5 utan problem

Konstigt att buggen då bara uppstår med vissa ENB's, bl.a Elder Blood ENB och aldrig utan ENB...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Avstängd

Jag har lagt till Dragon Shields (är en generell sucker för sköldar) men dessa är inte möjliga att lägga enchants på, trots att moddaren skriver att det i och med version två faktiskt ska gå. Är detta något som är lätt att ändra i Creation Kit?
Modden det gäller
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/57845/?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kr0owe:

Konstigt att buggen då bara uppstår med vissa ENB's, bl.a Elder Blood ENB och aldrig utan ENB...

Vilken av alla buggar syftar du på?
Men det kan väl kanske ha med ljuset att göra. Jag tycker att det låter lustigt men kanske.. Är som sagt inte säker på vilken bugg du menar men jag tippar på att vissa ENBs framhäver buggen snarare än att en särskild skulle skapa problem.