Vad "Kör" ni för H-Talare till PC´n??

Permalänk
Medlem

Jag kör med Cambridge Soundworks Megaworks 510d.

Funkar mycket bra till det dom är avsedda för dvs. datorn.

Visa signatur

- Det var tamejtusan det vackraste jag hört sen jag konfirmerades! Vill du ha ett fikon?

Permalänk
Medlem

Terratec 6Fire LT kopplat till en X-Can v2 som driver ett par HD580

Funderar starkt på att byta kabeln på HD580orna till någon bättre, nån som har något tipps (förutom Clou Cables kablar)?

Permalänk
Medlem

Kablar kostar så löjligt mycket med tanke på vad man får att man lika gärna kan sälja hörlurarna och skaffa ett annat par om man är missnöjd.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Två helt vanliga jäkla Yamaha h-talare sitter jag här med
Vet inte vad dom heter exakt, men dom är riktigt bra. Men jag letar dock efter något bra 2.1 system till ett rimligt pris. Någon som kan bistå mig med tips på den punkten?

Permalänk
Medlem

4 Audiopro stage sateliter
1 sub nova bas 100w
1 jamo center

detta genom en denon förstärkare 1603
tycker det funkar bra har även dvd, satelittv, cd, tvout kopplat till detta system,

det låter bra också, för att vara relativt billigt!

Visa signatur

Datateknik på Kungliga Tekniska Högskolan.

Permalänk
Medlem

Högtlare

humm ja du Altec Lansing ADA-995, Dom duger väll

BILD:

http://store6.yimg.com/I/shoptronics_1733_4508548

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB

Permalänk
Medlem

Ingen som har likadana högtalare som jag? Jag använder inte ens min stereo längre...

Ni som kör med hörlurar, vilka har ni? Nattetid kör jag med mina Sony MDR-P180 (budget, men rätt schysst ljud)

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Kablar kostar så löjligt mycket med tanke på vad man får att man lika gärna kan sälja hörlurarna och skaffa ett annat par om man är missnöjd.

Ser inte det löjliga med att lägga ut runt en tusing för en bättre kabel till HD580 lurarna....
Enda anlednign till att jag inte redan köpt någon från Clou Cables är att dom är för styva. Man tvingas sitta helt stilla med den kabel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gaaaaaa

Ser inte det löjliga med att lägga ut runt en tusing för en bättre kabel till HD580 lurarna....
Enda anlednign till att jag inte redan köpt någon från Clou Cables är att dom är för styva. Man tvingas sitta helt stilla med den kabel...

Som jag skrev innan, lika bra att skaffa ett par lurar inkl. kabel som man blir nöjd med istället. Skaffar man en kabel som passar HD580 så är det inte alls säkert den kabeln passar ett annat par hörlurar man skaffar i framtiden.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Ni som kör med hörlurar, vilka har ni? Nattetid kör jag med mina Sony MDR-P180 (budget, men rätt schysst ljud)

Just nu är det ett par nyligen importerade Sony D66 som gäller, något av en födelsedagspresent till mig själv. Små ihopfällbara hörlurar perfekt för portabelt bruk, men de låter såpass bra att jag ofta sitter och lyssnar på dom hemma också.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gaaaaaa
Terratec 6Fire LT kopplat till en X-Can v2 som driver ett par HD580

Funderar starkt på att byta kabeln på HD580orna till någon bättre, nån som har något tipps (förutom Clou Cables kablar)?

Det finns inte så många kablar till Sennheiser att köpa vad jag vet. Red Jaspis/ Blue Jaspis från Clou Cable finns att köpa i flera butiker i Sverige. Jag har ett par HD600/X-CAN V2 men Red Jaspis och visst låter de bra. Kabeln är dock lite styv och en del retar sig på detta. Men jag sitter för det mesta still så jag kan leva med det.

När det gäller andra kablar så finns det alltid Equinox-kablen från Stefan Audioart. Den har fått fin kritik och skall vara mindre styv än Red Jaspis. Kostar dock typ 200 dollar dvs betydligt mer än Red Jaspis. Finns även en kabel från Cardas som har fått fin kritik den med. Kostar typ 150 dollar. Jag har inte sett dessa i Sverige vilket betyder att man skall beställa från USA vilket innebär en ytterligare fördyring.

Hoppas att det gav något. Lycka till med letandet.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toastmaster
Creative Cambridge SoundWorks Digital.

Det är ett 2.1-system med helt okej ljud.

samma här ^_^

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

jag kör med
högtalre:
1. 2st genexxa 3 vägs lådor med 2 tior pris:3000 kanske
2. 2st mds power fanatic 10" subbar pris: 2000
3. 1st boston accoustics bandpasslådamed plexiglas 10" pris: 3700
Förstärkare: sonab komma inte ihåg va d e för någon..en jävla best iaf

ljudkort soundblaster pci 128

d låter jävligt bra kan jag lova!!!

Visa signatur

Vi Kabelapor Vet Bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BwR
jag kör med
högtalre:
1. 2st genexxa 3 vägs lådor med 2 tior pris:3000 kanske
2. 2st mds power fanatic 10" subbar pris: 2000
3. 1st boston accoustics bandpasslådamed plexiglas 10" pris: 3700
Förstärkare: sonab komma inte ihåg va d e för någon..en jävla best iaf

ljudkort soundblaster pci 128

d låter jävligt bra kan jag lova!!!

Du borde verkligen fundera på att skaffa ett bättre ljudkort, som det är nu får du knappast ut det mesta ur högtalarna.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Ok jag kör med:

Reciever: Kenwood KRF-V7020 5x100 w
med eltax AV-100 högtalarna men jag använder bara fronthögtalarna som har dubbla 8:or det systemet fick bäst i test i nån hifi tidning när jag köpte det för några år sen.

Sen har jag en 150w yamahaa subwoofer så det är inget problem att störa grannarna om man vill det!

Visa signatur

“Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we.” - President Bush - August 5, 2004

Permalänk
Hedersmedlem

Altec lansing ACS48 (2.1) framför mig och ett par Wharfedale 70:th Anniversary bakom, eller rättare sagt tillfälligt uppställda på skrivbordet och en hurts bredvid.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Dali Suite 2.5 frontar, Suite Center + Rear.

http://www.dali.com.au/suite.html

eller...

http://www.dali.dk/Page.asp?MMID=1&MID=3&UMID=7&PID=68

samt en Audio Pro Ego Sub

http://www.audiopro.se/products/egosub.htm

Drivs av en H/K AVR 2550 och får signal från en H/K DVD-25 och ljudkortets digitalutgång (kör med det inbyggda på Soyo Dragon Ultra moderkortet).

Permalänk
Medlem

2 st 6.5" Audio Pro-högtalare, dubbla 12" no-name.are, en 8" Audio Pro-sub, allt drivet i stereo-läge av en Pioneer 5x85 watt just nu, men snart blir det en H/K 670/690

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av gabbax
Momo:Nu vill vi se lite FETA stativ juh;)

nu har du fått det oxå

Visa signatur

CoolerMaster Silencio 550 650watt, Asrock Z68 Extreme3 gen3, i5 2500k 3,3ghz, Coolermaster hyper TX3, G.skill Ripjaws 2133mhz 8gb, MSI GTX580 OC TWIN FROZR II 1,5gb, Intel520 SSD 120gb, Western digital caviar black 1tb,
Logitech G700, K800, Momo Force.

Permalänk
Medlem

Bockar, bugar o tackar!!:p

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk

så litte såååå!

Visa signatur

CoolerMaster Silencio 550 650watt, Asrock Z68 Extreme3 gen3, i5 2500k 3,3ghz, Coolermaster hyper TX3, G.skill Ripjaws 2133mhz 8gb, MSI GTX580 OC TWIN FROZR II 1,5gb, Intel520 SSD 120gb, Western digital caviar black 1tb,
Logitech G700, K800, Momo Force.

Permalänk
Medlem

Creative Högtalare Inspire 5.1 5100
Funkar klockrent för mitt datorspelande......

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem

Där är mina högtalare. Dom är specade till 180w men förstärkaren som man ser en skymt av ger bara 2x100w + 2x80w + 1x80w.

Permalänk
Medlem

Mafnus:Ett litet tips bara:D .Om du vill uppnå bästa stereo känsla så skall du ställa "Frontarna" ca 1.5 meter i från Centrum på center h-talaren;)

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy

Jag tycker folk missuppfattar ordet "hemmabio". 5 satteliter och en baslåda köpta på SIBA är definitivt ingen "hemmabio". När jag hör ordet tänker jag på en anläggning med projje/plasma, fina högtalare/sub med en _bra_ reciever, helst ihopsatta i ett ljussvagt rum med rätta känslan..

Själv kör jag på några sunkiga datorhögtalare från H/K, men jag tror jag skall köpa Creatives Inspire Digital 5500 eller vad de heter, kan vara lite skojj med sourround..

Hehe..Det är ju inget skit från Siba men det är ju inga värsting grejjer heller Det är en Panasonic SA-HT80 och den låter helt okej Jag har dock kopplat in två andra frontar för orginalen var lite små

Permalänk
Medlem

Jag kör med min hemmabio.
Kör en digitalkabel från mitt A7N8X deluxe till min anläggning som består av:

AVR reciver : h/k AVR5500
Front högtalare: Delta 60
Surrond -"- : Reference 61
Center : Reference 100
Subba : Vågar inte ha en i lägenheten, mina 8st 8" som sitter i front och surround spelar rätt tung bas endå

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem

Creative Inspire5300

Ingick i ett paket ihop med Audigy, helt ok pris och duger gott o väl åt mig

Permalänk
Medlem

Creative DTT2200...

Duger hur fint som helst för mig...

Permalänk

Till dator:
Audio Pro *nåt* 414 Stativ
6.5" Bas/Mellanregister