Apple lanserar Iphone 6S och Iphone 6S Plus

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av MauseRR:

De som vill ha 16gb köper 16gb, de som vill ha mer köper en tele med mer. Frågor på det?

Ja, verkar vara jobbigt med val möjligheter.... fattar inte seriöst köp inte 16GB bara !!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av MauseRR:

Är så grymt trött på fanboys som ska racka ner på "det andra lagets" produkter bara för att man är för fattig för att skaffa en själv.

dock att säga att apples mobiler är prisvärda är ju inte direkt sant. kostar lika mycket som en dator gör.
nu har ju dock många android mobiler börjat med samma extremt överprisade mobiler så det argumentet gör sig inte lika starkt hört längre.
speciellt då s6 och iphone 6 nästan kostar lika mycket

jag är dock fundersam på vad 6s och 6s plus går på, 8000 och 10000?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Huawei Mate S har också tryckkänslig skärm, dock "Force touch" som marknadsföringsnamn istället för Apple 3D touch...
Säkert en trevlig funktion när man får använda det, har aldrig känt att jag behöver det bara.

Absolut, men Apples fördel är att de har integrerat det i OS:et överallt från dag 1. Hur är mjukvarustödet för Mate S?

Permalänk
Medlem
Skrivet av All3z:

Borde vara förbjudet att släppa ett flaggskepp med mindre än 32gb intern lagring.

Skrivet av tvelander:

Ja, verkar vara jobbigt med val möjligheter.... fattar inte seriöst köp inte 16GB bara !!

Varför? Min telefon har 8 GB internt som jag har expanderat med 64 GB lagring. Funkar prima.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderjo4:

Suck det är verkligen bara Apple som fattat att det är någon meningen att gå upp i högre upplösningar än 1080p. Bra jobbat ni andra nu blir ni överkörda igen.

Eeeh va?

Visa signatur

Chassi:Define R6 Moderkort:ASUS B450 STRIX Processor:Ryzen 3600Ram: 16GB vengeance 3600MhzHårddiskar: 256 GB SSD 850 PROGrafikkort GTX 1070ti

Skärm: XL2411Z
Zowie EC2-A
HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Det har vart nödvändigt på minnesätande operativsystem ja.
Mer ram har inte behövts. Jag undrar på vilket sätt hade en iPhone 6 blivit bättre med mer RAM? Är du en sån där geek som benchar din telefon och automatiskt tror att den är bra för att den har bra specs?
Operativsystemet är 70% av en telefon och hur telefonen fungerar i praktiken.

Skickades från m.sweclockers.com

Du slipper ladda om flikar o appar lika ofta. Blir helt enkelt mycket bättre.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MauseRR:

De som vill ha 16gb köper 16gb, de som vill ha mer köper en tele med mer. Frågor på det?

Frågor på det, är att man får betala närmare 8000kr för en Iphone om man ska ha mera än 16. Dom borde uppatt bottenläget
ifrån 16 till 32 tycker man. Speciellt när du behöver helt galna mängder fri utrymme för att uppdatera din enhet. Du kan inte ens halvfylla din Iphone 16gb om du ska uppdatera den till nytt IOS. Det borde vara lag på enligt EU (som f.ö kan tydligen lägga sig i vad som helst) att lagringen som står på kartongen är FRITT minne, till användaren.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AkUs:

Frågor på det, är att man får betala närmare 8000kr för en Iphone om man ska ha mera än 16. Dom borde uppatt bottenläget
ifrån 16 till 32 tycker man. Speciellt när du behöver helt galna mängder fri utrymme för att uppdatera din enhet. Du kan inte ens halvfylla din Iphone 16gb om du ska uppdatera den till nytt IOS. Det borde vara lag på enligt EU (som f.ö kan tydligen lägga sig i vad som helst) att lagringen som står på kartongen är FRITT minne, till användaren.

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3139165/Apple-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

dock att säga att apples mobiler är prisvärda är ju inte direkt sant. kostar lika mycket som en dator gör.
nu har ju dock många android mobiler börjat med samma extremt överprisade mobiler så det argumentet gör sig inte lika starkt hört längre.
speciellt då s6 och iphone 6 nästan kostar lika mycket

jag är dock fundersam på vad 6s och 6s plus går på, 8000 och 10000?

Troligen exakt samma som en iphone 6 / 6 plus kostar idag.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Mjo, kan inte klaga då QHD/UHD är rent idioti, sen är iOS rätt bra optimerad gällande RAM användning.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Troligen exakt samma som en iphone 6 / 6 plus kostar idag.

då blir frågan, vad kommer de gamla gå på?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

hhhahahahhahaha jag dör av "1920 x 1080 pixel 401 ppi" RIP 2015 +

Permalänk
Musikälskare

iPhone 6S plus here I come, ser grymt fin ut!

Bra jobbat Apple, igen!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Live Photos lär kräva en stor buffert och därför mer RAM. Finns ingen anledning att ha 3, 4 eller 128GB RAM så länge man inte har någon användning för det.

Jo, det finns det faktiskt. Det möjliggör att man hade kunnat göra vissa saker som man inte kan just nu p.g.a den begränsningen. All ökning av möjlig maxprestande gör att det kan släppas bättre saker.

Exempel: Om det inte hade funnits tävling mellan AMD och NVIDIA så hade det kanske inte funnits lika upp-specade grafikkort och därmed inte heller lika bra grafik i spel som det finns nu. Se bara på hur man har en minsta gemensamma nämnare som t.ex konsoller som påverkar hur spelen göra. Kanske en dålig liknelse.

Jag tycker att begränsningar inte är till denna typen av hårdvara. De är till billiga lowend telefoner.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

då blir frågan, vad kommer de gamla gå på?

6400:- // 7500:- på applestore

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Jo, det finns det faktiskt. Det möjliggör att man hade kunnat göra vissa saker som man inte kan just nu p.g.a den begränsningen. All ökning av möjlig maxprestande gör att det kan släppas bättre saker.

Exempel: Om det inte hade funnits tävling mellan AMD och NVIDIA så hade det kanske inte funnits lika upp-specade grafikkort och därmed inte heller lika bra grafik i spel som det finns nu. Se bara på hur man har en minsta gemensamma nämnare som t.ex konsoller som påverkar hur spelen göra. Kanske en dålig liknelse.

Jag tycker att begränsningar inte är till denna typen av hårdvara. De är till billiga lowend telefoner.

Så vad är det du vill kunna göra på din telefon som du anser att du inte kan idag? Vill du kunna ringa snabbare?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Live Photos och 3D Touch var ju lite fräckt. Bra uppdateringar med betydligt snabbare processor, bättre kamera, dubbelt så mycket minne och mer än dubbelt så starkt chassi. Annars inget direkt revolutionerande men det brukar det ju inte vara när det gäller S modellen.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Trevligt att de förstår att skärmupplösning handlar mer om PPI än att ständigt öka upplösningen och trycka in QHD/UHD på en telefon, kanske blir en 6S så småningom.

Permalänk
Medlem

Sköna specs om året hade varit 2013. Nej, snacka om skräp haha.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Inaktiv

Väntar tills oktober då Microsoft kommer visa upp nya premiumtelefoner med Windows 10 Mobile.

Permalänk
Medlem

folk babblade om retina hit och retina dit.. jag säger bara 577PPI.

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Jo, det finns det faktiskt. Det möjliggör att man hade kunnat göra vissa saker som man inte kan just nu p.g.a den begränsningen. All ökning av möjlig maxprestande gör att det kan släppas bättre saker.

Exempel: Om det inte hade funnits tävling mellan AMD och NVIDIA så hade det kanske inte funnits lika upp-specade grafikkort och därmed inte heller lika bra grafik i spel som det finns nu. Se bara på hur man har en minsta gemensamma nämnare som t.ex konsoller som påverkar hur spelen göra. Kanske en dålig liknelse.

Jag tycker att begränsningar inte är till denna typen av hårdvara. De är till billiga lowend telefoner.

För att kunna dra nytta av så mycket RAM så krävs också annan hårdvara som klarar såna uppgifter, och sån hårdvara finns än så länge inte för telefoner. Kan man höja prestandan så har man en god anledning till att utöka minnet, men har man ingen prestanda att vinna på att utöka så är det väl väldigt onödigt att göra det bara för att tillfredställa sifferkåta geeks? Min LG G4 har 3 GB RAM, och den har i stort sätt alltid 1.2 GB ledigt, vad jag än gör. För mig så känns det som att de där 3 GB bara är en penisförlängare. Den fyller ingen direkt funktion. Däremot om några år så kanske SoC:s har blivit så avancerade och 4K-displayer är standard så att det behövs 3 GB, kanske till och med 4 GB. Men med den hårdvara som finns tillgänglig idag så är det bara onödigt att slänga in 4 GB.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MauseRR:

De som vill ha 16gb köper 16gb, de som vill ha mer köper en tele med mer. Frågor på det?

Eller så skiter man i att köpa en apple överhuvudtaget. Att man släpper mobiler med 16gb är knappast för att ge kunden en angenäm upplevelse när mobilen är full efter i bästa fall ett par månader.

Ungefär som när de säljer datorer med 64gb hårddisk. Den som inte förstår hur lite plats det faktiskt är (vilket är många) lär få ett bryskt uppvaknande när han eller hon inser att de köpt något som aldrig kommer kunna fungera på det vis de hade förväntat sig.

Minns jag köpte en laptop en gång i tiden med 256mb ram. Det var lagom för att fylla ram minnet vid uppstart out of the box. Jag hade ju självfallet köpt en extra 256mb sticka, men hur många vet det och skulle våga skruva upp sin sprillans nya laptop? Lurendrejeri är vad jag kallar det.

Att sätta in 32gb istället för 16 skulle antagligen inte kosta apple mer än några tior.

Permalänk
Medlem

@Gilgamesh: Ja för gud, man ser ju sån skillnad. Vill ju lätt att min mobil ska ha sämre batteritid för att driva något som jag inte ens kan se.

Permalänk
Medlem

@anon56869: Jag har 16GB versionen och jag har inte ens fyllt hälften. Mycket beror dock på att jag inte laddar ner massa spel eller spelar in filmer eller liknande jag använder mer mobilen för vad det är skapt för. Förstår mig verkligen inte på alla som känner ett starkt behov av att ha 1000 bilder + filmer ständigt lagrat på mobilen.

Permalänk
Medlem

Telefonutvecklingen har verkligen stannat upp nu. Det har inte kommit speciellt mycket att vara upphetsad över på ett tag nu. De största framstegen har väl varit när företag täckt upp hål jämfört med konkurrenter, snarare än att komma med något helt nytt som känns speciellt.

Man blev väl helt enkelt bortskämd av att smartphones var ett nytt fenomen för inte så länge sedan, vilket gav en skarp utvecklingskurva initialt.

Permalänk
Medlem

Är det bekräftat att det blir 2 GB primärminne?

Primärminnesspecifikationerna går ej att finna här: Specifikationer (eller på något ställe annat än på ryktessajter).

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nombah:

@H_Bozz: Jag har 16GB versionen och jag har inte ens fyllt hälften. Mycket beror dock på att jag inte laddar ner massa spel eller spelar in filmer eller liknande jag använder mer mobilen för vad det är skapt för. Förstår mig verkligen inte på alla som känner ett starkt behov av att ha 1000 bilder + filmer ständigt lagrat på mobilen.

Problemet är väl bara att den hälft du har har kvar behöver du vid varje systemuppdatering. Kan vara rätt skönt att inte ligga på gränsen hela tiden.

Bra för dig att du inte behöver mer utrymme, men de flesta andra gör det.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nombah:

@H_Bozz: Jag har 16GB versionen och jag har inte ens fyllt hälften. Mycket beror dock på att jag inte laddar ner massa spel eller spelar in filmer eller liknande jag använder mer mobilen för vad det är skapt för. Förstår mig verkligen inte på alla som känner ett starkt behov av att ha 1000 bilder + filmer ständigt lagrat på mobilen.

Musik annars. Min gamla 4s med 16GB tog slut nästan direkt. Hade kanske 80 bilder och 2 videoklipp på den. Resten var musik.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Fade-swe:

Problemet är väl bara att den hälft du har har kvar behöver du vid varje systemuppdatering. Kan vara rätt skönt att inte ligga på gränsen hela tiden.

Bra för dig att du inte behöver mer utrymme, men de flesta andra gör det.

Men snälla uttala dig inte om saker du inte har koll på. Länkats några inlägg ovanför ditt: http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3139165/Apple-...

Apple gör fler saker för att utnyttja utrymmet mer effektivt, bl.a: http://arstechnica.com/apple/2015/06/app-thinning-will-be-a-m...
Så, då var det problemet löst? De absolut flesta behöver inte mer än 16GB. Sen kan jag hålla med om att det är dags att öka storleken på minsta modellen till 32GB, mest för att det som sagt inte kostar Apple någonting typ (eller det kostar de ju extrema summor totalt sett, men inte per telefon).

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌