Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Det är redan en 92mm-radiator, det finns inte så mycket utbud att välja på tyvärr. Fördelen med att ha en tjockare radiator är att jag har kunnat fälla in radiatorfläkten nästan helt, så den bygger inte på något extra på måtten.

Jaha, jag visste inte att du hade en 92mm rad, förlåt för det. Tog för givet att det var en 120mm... Då förstår jag att du behöve ta en tjockare .

Visa signatur

En dator

Permalänk
Proffsmobbare

Tjo! Tillbaka med lite mer att visa upp.

Spenderade kvällen med att löda, sleeva och plastsvetsa, det sista sker inte så ofta så passade på att dokumentera lite extra.

Börjar med en sata-sleeve över batteriet, värmer och klämmer ändarna.

Fortsätter att smälta sleeven till en rund hylsa.

Ta fram fil eller sandpapper, slipa ner ytan tills den blir slät.

Slipade lite till och monterade på moderkortet.

Glömde fota när jag satte lödpennan i pumpen, men såhär ser det ut väl sleevat.

Hela PWM-kabeln.

Permalänk
Medlem

Helt otroligt bygge!

Permalänk
Medlem

Blir alltid lika imponerad när man ser hur mycket tid du lägger ner på dina byggen!
Ska bli grymt kul att se slutresultatet.

Permalänk
Proffsmoddare

Mumsigt bygge, snyggt sätt att dölja batteriet.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Sick! Oerhört imponerande, ska bli roligt att se slutresultatet.
Blir också sugen på att bygga litet igen.. dock inte fullt så litet kanske.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av hardly:

Helt otroligt bygge!

Tack så mycket, roligt att du tycker om det!

Skrivet av August L:

Blir alltid lika imponerad när man ser hur mycket tid du lägger ner på dina byggen!
Ska bli grymt kul att se slutresultatet.

Förhoppningsvis dröjer det inte länge. Tack August!

Skrivet av C4B12:

Mumsigt bygge, snyggt sätt att dölja batteriet.

Du kan va mumsig! Tack för färgen till vattnet.

Skrivet av hag.com:

Sick! Oerhört imponerande, ska bli roligt att se slutresultatet.
Blir också sugen på att bygga litet igen.. dock inte fullt så litet kanske.

Tack så jättemycket! Det tycker jag absolut att du ska göra, vore roligt att följa.

Fick lite färger på posten idag, blandade till något som ska likna "amber" eller cognac.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Laine:

Fick lite färger på posten idag, blandade till något som ska likna "amber" eller cognac.

http://oi57.tinypic.com/1zw10nr.jpg

Blev ju riktigt mysigt de där!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE

Permalänk
Medlem

Snyggt! Bra jobbat! Ser ut att vara rätt pilligt, det skulle nog trigga min klaustrofobi direkt om jag skulle göra något liknande.

Visa signatur

Projekt: QB / Skadi

Permalänk
Discokungen

Jag älskar verkligen det här bygget. Laine, du är en fantastisk konstnär som vanligt. Alltid underbart att se dina kreationer! Keep up the fantastic work!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Avstängd

Håller med föregående Grymt intressant att följa dina projekt! Du är riktigt duktig!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av C4B12:

Blev ju riktigt mysigt de där!

Tack så mycket, Johan!

Skrivet av sdb:

Snyggt! Bra jobbat! Ser ut att vara rätt pilligt, det skulle nog trigga min klaustrofobi direkt om jag skulle göra något liknande.

Tack! Om mina klumpiga händer kan få ihop det så kan nog vem som helst! Tycker absolut att du ska ge det ett försök om du känner dig sugen.

Skrivet av Flamso:

Jag älskar verkligen det här bygget. Laine, du är en fantastisk konstnär som vanligt. Alltid underbart att se dina kreationer! Keep up the fantastic work!

Superroligt att höra, tack så mycket!

Skrivet av SeF.Typh00n:

Håller med föregående Grymt intressant att följa dina projekt! Du är riktigt duktig!

Tack så jättemycket, vilken energi man får av att höra detta!

Kan inte bidra med en update på Luna denna dag, men istället kan jag dela med mig av vad som skett under veckan.

Fick tillgång till en verkstad och en "verkstadsförening" i veckan, med väldigt kreativa projekt och medlemmar. Passade då på att lära mig arbeta med trä.

Lägger lite fler bilder på annat projekt i spoiler för er som är intresserade.

Dold text

Grymt rolig hobby, ska bli kul att se om man kanske kan kombinera det med datorer någon gång i framtiden.

Permalänk
Medlem

Åeeeeeåååååå flyyyygplaaaaaaan :3 Snitsigt!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Hiraeth:

Åeeeeeåååååå flyyyygplaaaaaaan :3 Snitsigt!

Luftens hjältar hela dan i våra flygplan!

OT: Saknar dig @Laine

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Grymt rolig hobby, ska bli kul att se om man kanske kan kombinera det med datorer någon gång i framtiden.

Ser ju riktigt fint ut även detta

För att leta inspiration för att kombinera de två så behöver du ju inte leta långt, för du har väl inte missat @quizz_kid s episka verk?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmobbare

Yå! Äntligen tillbaka med lite nytt igen. Fixade lite saker som legat i bakhuvudet och stört länge nu, bl.a. ny tystare pump och ett nytt rör mellan pump och block.

Förhoppningsvis ännu mer inom kort! Kan inte vara mycket kvar nu.

Permalänk
Proffsmoddare

Så ballt!

Vad mäter ett BRIX-kort egentligen?

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Så jäkla sexigt!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: JMCD-12S4 \ 96GBRAM \ i5 12500 \ 20TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Har precis läst hela tråden, riktigt imponerad av ditt bygge! Kommer definitivt följa den sista biten!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 2500 Mobo: MSI Z87-G55
Cpu: Intel Core i5 4690K @3,9GHz Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO
Gpu: Gigabyte AMD Radeon R9 290X Ram: Crucial Ballistix Sport XT 8GB
SSD: Kingston HyperX FURY 240GB HDD: 1TB WD Blue PSU: Fractal Design Integra M 550W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Kör på Laine!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Suktar efter update nu!!

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av timpelay:

Så ballt!

Vad mäter ett BRIX-kort egentligen?

Tack så mycket! Detta mäter 100mm på bredd och 105mm på djup.

Skrivet av Eldritzh:

Så jäkla sexigt!

Roligt att du gillar det!

Skrivet av Shokzy:

Har precis läst hela tråden, riktigt imponerad av ditt bygge! Kommer definitivt följa den sista biten!

Kul att du tog dig tiden att läsa genom allt, mycket uppskattat! Tack så mycket!

Skrivet av Marticus:

Kör på Laine!

Meep meep!

Skrivet av hardly:

Suktar efter update nu!!

Nu så!

Jag har inte en aning om vilken del detta blir längre, men nu är jag tillbaka efter ett kort specialbygge mellan.

http://www.sweclockers.com/galleri/13480-laines-aestrial

Iallafall, spenderade natten i verkstaden och det resulterade i en ny paneldesign.

Efter att ha jobbat med en mer aggresiv design i förra bygget kändes denna lite passerad och mesig, ville ha mer karaktär i linjerna.
Jag har bestämt mig för att köra lite mer Art Deco-stuk över bygget den sista biten, sidopanelerna är inspirerade av en 1936 Auburn Roadster custom.

Tanken bakom designen är att det ska ge ett vintage aeronautiskt intryck.

Tack för att ni kikar in!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Laine:

Tack så mycket! Detta mäter 100mm på bredd och 105mm på djup.

Roligt att du gillar det!

Kul att du tog dig tiden att läsa genom allt, mycket uppskattat! Tack så mycket!

Meep meep!

Nu så!

Jag har inte en aning om vilken del detta blir längre, men nu är jag tillbaka efter ett kort specialbygge mellan.

http://www.sweclockers.com/galleri/13480-laines-aestrial

Iallafall, spenderade natten i verkstaden och det resulterade i en ny paneldesign.

Efter att ha jobbat med en mer aggresiv design i förra bygget kändes denna lite passerad och mesig, ville ha mer karaktär i linjerna.
Jag har bestämt mig för att köra lite mer Art Deco-stuk över bygget den sista biten, sidopanelerna är inspirerade av en 1936 Auburn Roadster custom.

http://oi58.tinypic.com/72auci.jpg

http://oi59.tinypic.com/7139t0.jpg

Tanken bakom designen är att det ska ge ett vintage aeronautiskt intryck.

http://oi59.tinypic.com/1443d54.jpg

http://oi61.tinypic.com/9hjdp1.jpg

http://oi61.tinypic.com/wgrcdw.jpg

http://oi58.tinypic.com/xm93kz.jpg

http://oi57.tinypic.com/2s8fpdy.jpg

http://oi59.tinypic.com/vcdvn.jpg

Tack för att ni kikar in!

Ruskigt snyggt! Den börjar ju se färdig ut? Vad kvar att göra nu?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Äntligen tillbaks!
Blir ju helt klart mer intressant på det här viset, men känner nästan att kontrasten, iaf med de svarta skruvarna, blir överflödig. Skulle det inte bli ballare med skruvar som likar ytan på plåten?
Bara en tanke, anyways, sjukt bra bygge, längtar till slutresultatet!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snygg design på panelerna! Har du planer på att täcka över/lackera de svarta delarna på ressen eller ska det synas?

Hur som helst så ser det jävligt snyggt ut hittills!

Visa signatur

Projekt: QB / Skadi

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av C4B12:

Ruskigt snyggt! Den börjar ju se färdig ut? Vad kvar att göra nu?

Egentligen bara fylla loopen, men vill jobba fram mer detaljer innan dess. Inte redo att kalla det "klart" än.

Skrivet av hardly:

Äntligen tillbaks!
Blir ju helt klart mer intressant på det här viset, men känner nästan att kontrasten, iaf med de svarta skruvarna, blir överflödig. Skulle det inte bli ballare med skruvar som likar ytan på plåten?
Bara en tanke, anyways, sjukt bra bygge, längtar till slutresultatet!!

Jo men visst! Inte en dum tanke, samtliga svarta skruvskallar ska poleras upp vid slutmonteringen, just nu bara flyger det skruvar runt om när det byggs så riktigt än är det ingen idé.

Tack så mycket!

Skrivet av sdb:

Snygg design på panelerna! Har du planer på att täcka över/lackera de svarta delarna på ressen eller ska det synas?

Hur som helst så ser det jävligt snyggt ut hittills!

Vilken timing på dig! Du kommer förhoppningsvis uppskatta denna update.

Mer 1930-tal, mer Art Deco, mer retro-futurism!

Tanken bakom detta reservoarskydd är att det ska se ut som ett deluxe-tillval, något som är en påbultad lyx helt enkelt. Det krävs fortfarande en del pill med passformen.

Först bockade jag en plåt över ett runt bordsben, skar till med sticksåg och filade. Efter det borrade jag hål efter mönstret och bröt loss konturen med en tång, efter det bara massor med fil.

Permalänk
Medlem

Helt jävla seriöst, jag jobbar inom industrin och skulle knappt få fram med maskinerna jag har tillgängliga det du får fram med ett bordsben och en fil, du får mig nästan att känna mig dålig

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Helt jävla seriöst, jag jobbar inom industrin och skulle knappt få fram med maskinerna jag har tillgängliga det du får fram med ett bordsben och en fil, du får mig nästan att känna mig dålig

Beskriver Laines skicklighet väldigt bra!
Vart grymt bra tycker jag, gav det hela mer attityd!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Riktigt fint bygge! Alltid kul att se fina projekt när det kommer till små formfaktorer!

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt snyggt, galet bra jobbat!

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp