Hej!
Har bestämt mig för att skänka bort min stackars burk till farsgubben och tänkte istället köpa på mig lite nytt.
Kör två urgamla 24"-skärmar i 144hz och 1080p som jag behåller ett år till eller så. I framtiden blir det nog 1st 32/34" och 1440p.
Spelar stundvis Overwatch, men i andra fall Final Fantasy, War of Warships, Elden Ring och Star Wars Jedi: Fallen Order/Survivor.
I övrigt kan jag få för mig att skapa alldeles för många VM:ar då jag brukar lattja med Intune-deployments, därav den stora mängden RAM nedan.
Jag har glanat runt bland de senaste trådarna men önskar bara dubbelkolla om det är något som jag bör ändra på, vill tro att allt skall vara kompatibelt. Såg t.ex. en ASUS ROG Strix B850-A i någon tråd med fantastiskt fin rabatt, oklart för mig om det är värt de extra kronorna dock.
Kommer nog primärt beställa från Amazon och Webhallen där allt verkar finnas i lager, endast PSU:n blir ComputerSalg och/eller CDON, antar att det är vilket som i det fallet?
I övrigt inga superspecifika krav eller önskemål.. RGB är inte supercoolt.
Kundagn - Prisjakt
Phanteks XT Pro Ultra (Svart/Transparent)
Gigabyte B650 EAGLE AX
Kingston Fury Beast DDR5 6000MHz 2x32GB (KF560C30BBEK2-64)
AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7GHz Socket AM5 Box
Thermalright Phantom Spirit 120 SE
Thermaltake Toughpower GT ATX 3.1 80Plus Gold 850W
Sapphire Radeon RX 9070 XT Pulse 2xHDMI 2xDP 16GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB (har en extra 4TB NVMe liggandes någonstans också).
Allt gott och tack för input!