När tråden startades hade jag noterat hur dåligt emballaget faktiskt var och ville meddela Inet så de kan förbättra rutinerna. Nu visar det sig istället att sådan paketering istället är normalt men att Inet verkar arbeta på att få till bättre passande lådor.
När det nu visar sig att man faktiskt riskerar att få så här dåligt emballerade försändningar från Inet så kommer jag, som jag redan uttryckt mig, att undvika att handla från den butiken den närmaste tiden.
Till skillnad från dig så ser du, om du faktiskt läser tråden, att många faktiskt bryr sig om hur produkterna skickas. I och med att Inet har ansvar för frakten till kund är det viktigt att försändelserna faktiskt håller hela vägen. Om du handlat från någon annan butik så vet du att de skickar stabila kartonger som klarar fraktbolagets ganska våldsamma hantering hela vägen. Insidan av ytterembalaget fylls upp för att stabilisera kartongen. Det har inte gjorts här.
Varför tog jag emot försändelsen? Jag får SMS om att försändelsen är levererad, jag hämtar den när jag slutat och är stressad men lång kö efter mig. Märker först när jag är klar och lyfter upp hur ranglig kartongen är men då jag faktiskt ser allt jag beställt i kartongen så tar jag emot den. Surfplattan ligger synlig i toppen, nätdelens tyngd känns i botten.
Försök inse hur irriterande det är om försändelsen är förstörd inklusive innehållet när det efterlängtade paketet kommit med posten. När ens order paketeras som i det här fallet så ökar risken rejält. Läser du tråden så ser du att någon dessutom arbetat med leveranser och själv vet hur hanteringen sker. Posten är inte direkt hemlig med deras hantering utan har riktlinjer man bör följa för att försändelserna ska överleva deras hantering. Ja, mina grejer överlevde men nu har jag påtalat problemet till Inet och förhoppningsvis behöver nästa kund, kanske rent av du, riskera att få din försändelse förstörd.