Permalänk
Medlem

Razer Blade 14 (2014)

Detta är nära vad jag anser vara den perfekta laptopen.
Nu har de fixat det som var dåligt på första versionen av blade 14, dvs TN panelen, samtidigt som de höjt upplösningen till 3200x1800. perfekt när man inte spelar, samt perfekt pixelmappning till 1600x900 när man spelar.

Dessutom ett nvidia 870m som grafikkort. Så ännu mer kraft än gamla versionen.

Lite länkar:
https://www.razerzone.com/gaming-systems/razer-blade
http://www.anandtech.com/show/7858/razer-announces-the-new-ra...
http://www.cnet.com/laptops/razer-blade-14-14/4505-3121_7-358...
http://www.youtube.com/watch?v=kpxfXOmAmIE

Går tydligen förbeställa i USA redan nu, med leveransstart om 2 veckor.

Frågan är, hur får man tag på en sån här ifrån Sverige???

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk

klarar dom inte av att göra fungerande möss, tangentbord, hur ska dom då kunna göra en hållbar dator?
OEM tillverkade datorer som sen "brandas" med Razors logga ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

De gör grymma möss

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wasp:

överprisat

Inte sett till prestanda per volymförhöjning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

klarar dom inte av att göra fungerande möss, tangentbord, hur ska dom då kunna göra en hållbar dator?
OEM tillverkade datorer som sen "brandas" med Razors logga ?

Man kan inte dömma ett företag efter en misslyckad produkt. Då är det väldigt mycket du aldrig kommer kunna köpa igen. Inkl AMD och Nvidia produkter.
Vad det gäller assembly så använder alla stora elektronik företag Kina fabriker. Då kan du inte heller köpa några Apple produkter.

Visa gärna en länk på en oem dator som razer slängt blade (14) brandingen på.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Skrivet av Cove:

Man kan inte dömma ett företag efter en misslyckad produkt. Då är det väldigt mycket du aldrig kommer kunna köpa igen. Inkl AMD och Nvidia produkter.
Vad det gäller assembly så använder alla stora elektronik företag Kina fabriker. Då kan du inte heller köpa några Apple produkter.

Visa gärna en länk på en oem dator som razer slängt blade (14) brandingen på.

antar att du vet att det bara finns några företag som gör egna datorer. varken HP lenovo. acer, toshiba gör eget dom låter andra göra datorerna efter deras specifikationer som sen "brandas" med rätt logga.
tror du Razer gör eget?

alla datorer görs praktisk taget i samma fabriker
varför ska ja leta upp en OEM dator som ser likadan ut som Razer ?
javisst om du letar upp bild på Razers egna produktion av deras datorer ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Original_Design_Manufacturer

Citat:

The vast majority of laptops on the market (94% in 2011) are manufactured by a small handful of Taiwan-based Original Design Manufacturers (ODM), although their production bases are located mostly in mainland China.[3]

Major relationships include:[4]

Quanta sells to (among others) HP, Lenovo, Apple, Acer, Toshiba, Dell, Sony, Fujitsu and NEC
Compal sells to (among others) Acer, Dell, Toshiba, Lenovo and HP/Compaq
Wistron (former manufacturing & design division of Acer) sells to Dell, Acer, Lenovo and HP
Inventec sells to Toshiba, HP and Lenovo
Pegatron sells to Asus, Toshiba, Apple, Dell and Acer
Foxconn sells to Asus, Dell, HP and Apple
Flextronics (former Arima Computer Corporation notebook division) sells to HP

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

klarar dom inte av att göra fungerande möss, tangentbord, hur ska dom då kunna göra en hållbar dator?
OEM tillverkade datorer som sen "brandas" med Razors logga ?

Jag och min närmaste krets har ägt mycket Razer produkter under vår spelkarriär och de enda produkterna jag inte skulle rekommendera som jag har ägt eller haft en egen uppfattning av är deras Kraken headset.
Tangentborden (Blackwidow) fungerar utmärkt för mig och skiljer sig inte mer än i stil från Corsiars och Steelseries tangentbord som jag även använt.
Även mössen fungerar väldigt bra och det har för oss aldrig varit problem med att de skulle gå sönder.
Att folk klagar på Razer har jag aldrig riktigt förstått då de ALLTID har fungerat bra för mig och för alla jag känner.

Permalänk
Skrivet av Ziddie:

Jag och min närmaste krets har ägt mycket Razer produkter under vår spelkarriär och de enda produkterna jag inte skulle rekommendera som jag har ägt eller haft en egen uppfattning av är deras Kraken headset.
Tangentborden (Blackwidow) fungerar utmärkt för mig och skiljer sig inte mer än i stil från Corsiars och Steelseries tangentbord som jag även använt.
Även mössen fungerar väldigt bra och det har för oss aldrig varit problem med att de skulle gå sönder.
Att folk klagar på Razer har jag aldrig riktigt förstått då de ALLTID har fungerat bra för mig och för alla jag känner.

aldrig tyckt deras möss varit nåt vidare.. har det inte varit att dom dött så kan det lika gärna va drivrutiner / program som måste vara på eller som hela tiden kraschar

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

klarar dom inte av att göra fungerande möss, tangentbord, hur ska dom då kunna göra en hållbar dator?
OEM tillverkade datorer som sen "brandas" med Razors logga ?

Razer DA för 500 spänn som har hållt i 4 år som är som ny förutom lite fingeravtryck och fläckar,
skulle ju se ny ut om man rengjorde. Aldrig haft problem heller. Det anser jag vara en bra mus för priset

Permalänk

Jo denna dator kommer inte ha några problem med värmen alls ...

De har kopierat cherry rakt av med sina brytare, razer blade är en svart macbook pro.

Apple-kopia till både utseende och pris.

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

aldrig tyckt deras möss varit nåt vidare.. har det inte varit att dom dött så kan det lika gärna va drivrutiner / program som måste vara på eller som hela tiden kraschar

Jag gillar Razer men jag kan absolut hålla med om att Razer Synapse 2.0 som kräver konstant inloggning för att bland annat macros ska fungera är åt skogen. Inbyggt minne ska det vara så att ens grejer bara fungerar utan att man behöver bry sig om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anitramane:

Jo denna dator kommer inte ha några problem med värmen alls ...

De har kopierat cherry rakt av med sina brytare, razer blade är en svart macbook pro.

Apple-kopia till både utseende och pris.

Den har samma design (sånär som på värmesystemet) som en mac book pro, men den är tunnare, och snabbare.
Nya versionen har även jämförbar skärm, så förstår inte vad nackdelen med denna design, eller dess komponentval är.

Kollar man tillbaks på första iterationen av Razer Blade 14 så verkar det inte vart något general outcry över värmeproblem, tvärtom så tycker jag i princip varenda review och site berömt Razer över deras excellenta värmehantering, tillomed toms hardware's 75 min värmestress test klarade den med bravur.

Som jag ser det så är det en svart macbook pro, med bättre hårdvara som är tunnare. Vad är problemet med att betala ett liknande pris ?

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

antar att du vet att det bara finns några företag som gör egna datorer. varken HP lenovo. acer, toshiba gör eget dom låter andra göra datorerna efter deras specifikationer som sen "brandas" med rätt logga.
tror du Razer gör eget?

alla datorer görs praktisk taget i samma fabriker
varför ska ja leta upp en OEM dator som ser likadan ut som Razer ?
javisst om du letar upp bild på Razers egna produktion av deras datorer ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Original_Design_Manufacturer

Det var ju precis det som var min poäng. Vad poängen med din första kommentar?

Vet inte om det var din mening, men lät på din kommentar som att det var en OEM noname dator som brandas och säljs av Razer.

Om det inte var din avsikt, utan du precis som jag menade var att det är en dator designad av razer, med outsourcad tillverkning precis som alla andra leverantörer så förstår jag fortfarande inte kommentaren jag citerade:

Skrivet av jonatan80:

klarar dom inte av att göra fungerande möss, tangentbord, hur ska dom då kunna göra en hållbar dator?
OEM tillverkade datorer som sen "brandas" med Razors logga ?

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Skrivet av Cove:

Det var ju precis det som var min poäng. Vad poängen med din första kommentar?

Vet inte om det var din mening, men lät på din kommentar som att det var en OEM noname dator som brandas och säljs av Razer.

Om det inte var din avsikt, utan du precis som jag menade var att det är en dator designad av razer, med outsourcad tillverkning precis som alla andra leverantörer så förstår jag fortfarande inte kommentaren jag citerade:

HP kan ju göra specifikationer till en dator som sen X tillverkar. samtidigt gör samma tillverkare datorer till andra märken som inte går sönder lika ofta.. allt hänger på beställaren.
om det nu finns märken som är kvalitet så kan man knappast skapa samma genom en dyr prislapp, erfarenhet av datormöss, eller att köpa nästan samma delar som macbook eller liknande. den sortens datorer kommer säkert ha barnsjukdommar / buggar som uppkommer när garantiperioden just har gått ut.

men visst den har flashigt tangentbord. lite nyfiken blir man dock på bloatware

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av jonatan80:

klarar dom inte av att göra fungerande möss, tangentbord, hur ska dom då kunna göra en hållbar dator?
OEM tillverkade datorer som sen "brandas" med Razors logga ?

Skrivet av jonatan80:

antar att du vet att det bara finns några företag som gör egna datorer. varken HP lenovo. acer, toshiba gör eget dom låter andra göra datorerna efter deras specifikationer som sen "brandas" med rätt logga.
tror du Razer gör eget?

Jag förstår inte riktigt dina inlägg... Du argumenterar emot dig själv?

Först avfärdar du datorn för att den är gjord av Razer... Sen avfärdar du att den skulle vara gjord av Razer och säger istället att den tillverkas i samma fabriker som alla andra.

Skrivet av Anitramane:

Jo denna dator kommer inte ha några problem med värmen alls ...

De har kopierat cherry rakt av med sina brytare, razer blade är en svart macbook pro.

Apple-kopia till både utseende och pris.

Nej.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Jag förstår inte riktigt dina inlägg... Du argumenterar emot dig själv?

Först avfärdar du datorn för att den är gjord av Razer... Sen avfärdar du att den skulle vara gjord av Razer och säger istället att den tillverkas i samma fabriker som alla andra.

det brukar ja göra.

ja litar inte på att en Tangentbords / datormus företag kan göra eller be nån annan att göra göra en dator som funkar speciellt bra.
även om det är andra som gör dom så får dom ju tillsagt att göra dynga så gör dom dynga. det är ju det dom får betalt för.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

*host*
Gissa vilket företag som inte gillar den designen...

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av jonatan80:

det brukar ja göra.

ja litar inte på att en Tangentbords / datormus företag kan göra eller be nån annan att göra göra en dator som funkar speciellt bra.
även om det är andra som gör dom så får dom ju tillsagt att göra dynga så gör dom dynga. det är ju det dom får betalt för.

Det känns dock väldigt skumt att avfärda en produkt helt innan man läst recensioner... Varför skulle de bara kunna göra möss/tangentbord?

De kan anställa kunniga precis som vilket annat företag som helst.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

kommer möjligen finnas på amazon uk

Det kanske inte är det billigaste alternativet men vet att den äldre Razer Blade 14 går att köpa via Amazon UK. Det är det enda stället jag sett inom EU som har den. Tyvärr har det ingen info just nu om nya 2014 modellen ännu.

Tror enda alternativen till en början är att åka över atlanten själv eller om man känner någon där som kan proxy köpa den från USA åt en och skicka.

.
Permalänk
Skrivet av Zaakessiron:

Det kanske inte är det billigaste alternativet men vet att den äldre Razer Blade 14 går att köpa via Amazon UK. Det är det enda stället jag sett inom EU som har den. Tyvärr har det ingen info just nu om nya 2014 modellen ännu.

Tror enda alternativen till en början är att åka över atlanten själv eller om man känner någon där som kan proxy köpa den från USA åt en och skicka.

Ja den finns på amazon.co.uk, MEN det är inte amazon som säljer datorerna utan det är som att köpa på ebay i stort.

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

Hade nog köpt en när jag ska till USA i Maj om det hade gått att lösa med tangentbords-layouten

Permalänk
Medlem

Någon som köpt en eller hittat någon bra säljare?

Permalänk

Kan nu köpas i Sverige!?

Nu verkar det som att det går att köpa Razer Blade i Sverige med nordisk layout på tangentbordet!! Eller missuppfattar jag något?

http://www.razerzone.com/eu-en/store/razer-blade

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Rickards82:

Nu verkar det som att det går att köpa Razer Blade i Sverige med nordisk layout på tangentbordet!! Eller missuppfattar jag något?

http://www.razerzone.com/eu-en/store/razer-blade

Det kom ju en nyhet för någon månad sen att det snart skulle gå att beställa även för oss, så visst borde det funka.
Från hemsidan:
FREE Express Shipping on orders over 59€ to Austria, Belgium, Denmark, Ireland, Luxembourg, Netherlands, Poland, Portugal and Sweden.

Du kanske skulle skapat en ny tråd istället för att återuppliva en gammal, det är väl inte 2014 årsmodellen som säljs?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.