Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

nvm

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem

Utan moms 1599kr med moms 1999kr inga konstigheter alls. Välj bara privatperson och säg åt honom att också göra det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Utan moms 1599kr med moms 1999kr inga konstigheter alls. Välj bara privatperson och säg åt honom att också göra det...

Var bara jag som tog för givet att en person som inte har företag klickar på privat person. Men återigen så överskattar jag folks intelligens

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke83:

Var bara jag som tog för givet att en person som inte har företag klickar på privat person. Men återigen så överskattar jag folks intelligens

Hehe ja så kan det vara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mlakhar:

Massdrop x AKG K7XX Limited Red Edition för 199 dollar på Massdrop.
https://www.massdrop.com/buy/akg-x-massdrop-k7xx-limited-edit...

Svenskt pris: ca 1975:- ink frakt, ex eventuell tullavgift!

Man får nog räkna med att det blir en kostnad på ytterligare 650kr med tull & moms. Dock inte ett dåligt pris för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

@anders190: Känns bra.
Kylskåp, bilar, möbler, fiskeutrustning mm är ju nyttigt att få reda på när det säljs billigt men inte på Swec. Kanske passar bättre under tråden övrigt?

Tillbaka till ordningen

Valde också bild före Smart TV.
Hur tänker ni andra, vilket är viktigast: Pris, smartfunktioner eller bild? Bästa är ju en billig TV med bra smart och underbar bild, men om man nu måste välja i butiken mellan de tre kriterierna ?

Bild helt klart. Köpte min tv för snart 18 månader sen och känner mig absolut inte lurad. Bäst bild för pengarna var just då Sonys w805. Jag gav 11 K för 55 tum inkl ljudlimpa med trådlös sub. Smart-delen och 3D-funktionen finns men används sällan. De följde liksom med på köpet.
Bäst hade varit en tv med bra bild utan att behöva betala för alla extra funktioner. Tänk vad billiga tv hade varit då?
Svärfar köpte tv samtidigt som mig. Fast 4k med massa lull-lull. Fräck tv, men bilden grå och trist i svärtan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

MSI GeForce GTX 980Ti Gaming 6G Golden Edition för $674.99 inklusive frakt vilket blir ca 5 738 kr eventuellt tull och moms tillkommer

https://www.massdrop.com/buy/msi-geforce-gtx-980ti-gaming-6g-...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3337329&o=inkfrakt

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DWDW:

Rena Swecklockers Inet Rean! Så ni som missade den. Eller börjar de komma ut i affärerna och lägga sig på rätt prisnivå?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

6700K för 3k hos CDON <.< Får man hoppas någon annan matchar det för jag vägrar handla från CDON nu för tiden. Kom igen nu NetonNet eller Webhallen. Prismatcha!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chrisism8:

6700K för 3k hos CDON <.< Får man hoppas någon annan matchar det för jag vägrar handla från CDON nu för tiden. Kom igen nu NetonNet eller Webhallen. Prismatcha!

Jag kan köpa den åt dig ,så köper du den av mig istället ,då slipper du ju Cdon! hehe

Permalänk
Skrivet av Chrisism8:

6700K för 3k hos CDON <.< Får man hoppas någon annan matchar det för jag vägrar handla från CDON nu för tiden. Kom igen nu NetonNet eller Webhallen. Prismatcha!

Och där togs erbjudandet bort.

Visa signatur

"Den som sätter skräck i andra är själv ständigt skräckslagen"

Permalänk

man kanske skulle köpa ett 970 asus strix från cdon nu är 2500kr ett bra pris? Kommer de börja droppa priserna nu inför Pascal?
Känner att jag skulle vilja köpa ett Pascal kort men undrar ifall priset kommer vara bättre än på ett 970 för den prestanda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 6600k@Stock | Corsair H110i GTX | Asus Z170-A | Samsung EVO 250gb x3 | Fratcal Design Define S | 32GB DDR4 2666Mhz |Evga geforce gtx 1070 ftw

Permalänk
Medlem
Skrivet av jespergrund:

man kanske skulle köpa ett 970 asus strix från cdon nu är 2500kr ett bra pris? Kommer de börja droppa priserna nu inför Pascal?
Känner att jag skulle vilja köpa ett Pascal kort men undrar ifall priset kommer vara bättre än på ett 970 för den prestanda

Skickades från m.sweclockers.com

970 för 2500? Vart?

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jespergrund:

man kanske skulle köpa ett 970 asus strix från cdon nu är 2500kr ett bra pris? Kommer de börja droppa priserna nu inför Pascal?
Känner att jag skulle vilja köpa ett Pascal kort men undrar ifall priset kommer vara bättre än på ett 970 för den prestanda

Skickades från m.sweclockers.com

2500kr?

Permalänk
Skrivet av Stefan94:

970 för 2500? Vart?

Förlåt skrev fel....
Menade 3000kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 6600k@Stock | Corsair H110i GTX | Asus Z170-A | Samsung EVO 250gb x3 | Fratcal Design Define S | 32GB DDR4 2666Mhz |Evga geforce gtx 1070 ftw

Permalänk

Haha
@Stefan94,
@DWDW,
Köpte mitt Asus strix 970 för 2390kr nytt under BF

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASeagreen:

Haha
@Stefan94,
@DWDW,
Köpte mitt Asus strix 970 för 2390kr nytt under BF

Fanns för 2500kr år netonnet för över ett år sedan. Men nu var ju inte det relevant..

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av ASeagreen:

Haha
@Stefan94,
@DWDW,
Köpte mitt Asus strix 970 för 2390kr nytt under BF

Helt sjukt du kan ju typ sälja det med vinst....

Visa signatur

i5 6600k@Stock | Corsair H110i GTX | Asus Z170-A | Samsung EVO 250gb x3 | Fratcal Design Define S | 32GB DDR4 2666Mhz |Evga geforce gtx 1070 ftw

Permalänk
Medlem
Skrivet av jespergrund:

Helt sjukt du kan ju typ sälja det med vinst....

Har haft en känsla utav att en del gkort, såsom GTX 970 har gått upp en hel del istället för ner. Stämmer detta? Vad kostade tex GTX 970 normalt ett tag efter det kom? Någon prisexpert här?
Det är lätt att se den eller den modellen, men den allmänna prissättningen som stormsense gör med den där I7 6700K här ovanför? Hur gör man när det är flera som gör gkort ?

Kanske har fel med priset och förväxlar det.

Tillägg.
Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte precis av en slump att Cooler Master nu har gratis frakt på sin sida där dom säljer tillbehör och reservdelar.

https://www.cmstore.eu

Jag har sneglat på tillbehör till mitt Mastercase 5 flera ggr, men backat p.g.a att fraktkostnaden varit lika hög eller högre än priset på de delar jag velat ha.
Nu kunde jag plocka på mig flera delar eftersom frakten är gratis!

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Har haft en känsla utav att en del gkort, såsom GTX 970 har gått upp en hel del istället för ner. Stämmer detta? Vad kostade tex GTX 970 normalt ett tag efter det kom? Någon prisexpert här?
Det är lätt att se den eller den modellen, men den allmänna prissättningen som stormsense gör med den där I7 6700K här ovanför? Hur gör man när det är flera som gör gkort ?

Kanske har fel med priset och förväxlar det.

Stämmer absolut, jag köpte mitt Gigabyte när det kom på netonnet för 2699.

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeeJay1:

Jag upptäckte precis av en slump att Cooler Master nu har gratis frakt på sin sida där dom säljer tillbehör och reservdelar.

https://www.cmstore.eu

Jag har sneglat på tillbehör till mitt Mastercase 5 flera ggr, men backat p.g.a att fraktkostnaden varit lika hög eller högre än priset på de delar jag velat ha.
Nu kunde jag plocka på mig flera delar eftersom frakten är gratis!

Verkar endast gälla master case serien

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

@anders190: Känns bra.
Kylskåp, bilar, möbler, fiskeutrustning mm är ju nyttigt att få reda på när det säljs billigt men inte på Swec. Kanske passar bättre under tråden övrigt?

Personligen så uppskattar jag tips för sånt inte direkt är datorrelaterat. Däremot stör det mig en hel del med bildhysterin. Av nån anledning så läggs det in rätt stora bilder på saker, typ exemplet med soffbilden ovan. Om det tipsas om en soffa till fyndpris är helt ok för mig, men om den läggs in med bilden ovan så stör det mig en hel del. Av någon anledning så verkar tips om hörlurar och förstärkare ofta ha stora bilder bifogade.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

@Jocke83: Aha! Jag missade den detaljen!

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Personligen så uppskattar jag tips för sånt inte direkt är datorrelaterat. Däremot stör det mig en hel del med bildhysterin. Av nån anledning så läggs det in rätt stora bilder på saker, typ exemplet med soffbilden ovan. Om det tipsas om en soffa till fyndpris är helt ok för mig, men om den läggs in med bilden ovan så stör det mig en hel del. Av någon anledning så verkar tips om hörlurar och förstärkare ofta ha stora bilder bifogade.

Det är en viss användare som postar duktigt med mindre prissänkningar inom den sistnämnda kategorin. Alltid med stor bild på produkten, vilket man i trådstarten skulle kunna ändra med riktlinje om att ha mindre bilder när det ens behövs en bild och vid bild använd SPOILERS. Grejen med fyndtråden är att man ska dela med sig av fynd och låta dem prata för sig själv i viss mån.

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hurtigbullen:

Personligen så uppskattar jag tips för sånt inte direkt är datorrelaterat. Däremot stör det mig en hel del med bildhysterin. Av nån anledning så läggs det in rätt stora bilder på saker, typ exemplet med soffbilden ovan. Om det tipsas om en soffa till fyndpris är helt ok för mig, men om den läggs in med bilden ovan så stör det mig en hel del. Av någon anledning så verkar tips om hörlurar och förstärkare ofta ha stora bilder bifogade.

Soffan var satir
Och den stora bilden helt medvetet för jag är inte heller en fan av dessa.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Har haft en känsla utav att en del gkort, såsom GTX 970 har gått upp en hel del istället för ner. Stämmer detta? Vad kostade tex GTX 970 normalt ett tag efter det kom? Någon prisexpert här?

Skrivet av LuCkY21:

Stämmer absolut, jag köpte mitt Gigabyte när det kom på netonnet för 2699.

970 och 980 släpptes precis före den Amerikanska Dollarn började öka i värde. Allt har blivit dyrare de senaste åren pga det.
Sedan så började Nvidia dominera ännu mer tack vore 970 och 980 så de har inga anledningar till att sänka priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuCkY21:

Stämmer absolut, jag köpte mitt Gigabyte när det kom på netonnet för 2699.

Tackar för svaret, kommer jag ihåg rätt.

Skrivet av Terrell:

970 och 980 släpptes precis före den Amerikanska Dollarn började öka i värde. Allt har blivit dyrare de senaste åren pga det.
Sedan så började Nvidia dominera ännu mer tack vore 970 och 980 så de har inga anledningar till att sänka priset.

Jo, att dollarkursen ändrats märker vi alla men det är en rejäl höjning på GTX 970 som kan kosta en tusenlapp mer idag. Vilket innebär att Nvidia har passat på att ta mer betalt iomed detta.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Inaktiv

Minns ni verkligen priserna rätt på GTX 970? De har mer eller mindre alltid legat en bit över 3000kr. När de varit vid 3000kr eller under har det handlat om någon kampanj i butik.

Dra tillbaks tidsreglaget så långt det går på dessa två exempelvis:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2809941
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2809955

Permalänk
Medlem

Två frågor:

1. Är Modmic 4.0 ett bättre val än Samson Meteor för spel/occasional streaming i en liten, tyst lägenhet?

2. Går det att få fri frakt på denna med någon kod för Sweclockare?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII