Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av ackwell:

Det moderkort och CPU jag har tittat på ett tag finns nu prisnedsatt på Dustin. ASUS Z-170 Pro Gaming för 1399kr och Intel i7-6700K för 3299kr. Värt ett köp, eller kommer priserna sjunka ytterligare de kommande 2-3 månaderna tro?

6700k gick för 2999kr för några dagar sen. Så om du inte har bråttom vänta in några veckor. Knappast så att dollarkursen blir högre.

Om 2-3 månader kommer den säkert att sjunka ner till 2700-2800kr.

Visa signatur

"Den som sätter skräck i andra är själv ständigt skräckslagen"

Permalänk
Medlem

Den gick på 2999 eftersom det var Dustin expo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Xbox One med FIFA 16 Bundle - 1999 kr (endast 30 st)

http://images.webhallen.com/files/metro_pask_160324_liljeholmen.jpg

Gäller endast i Webhallens nyöppnade butik i Liljeholmen, Stockholm.

Någon som var där närmare stängningsdags och kan upplysa om hur det ser ut med lagersaldo? Gissar att allt blev slutsålt redan idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Någon som var där närmare stängningsdags och kan upplysa om hur det ser ut med lagersaldo? Gissar att allt blev slutsålt redan idag?

Det står ju på hemsidan att det finns 16st i lager och statusen uppdateras i realtid. Jag vet inte hur många exemplar de hade från start men det verkar rimligt att de har samma antal som de utannonserar.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det står ju på hemsidan att det finns 16st i lager och statusen uppdateras i realtid. Jag vet inte hur många exemplar de hade från start men det verkar rimligt att de har samma antal som de utannonserar.

Tycker du? Jag tycker inte det låter rimligt, brukar vara zoo på dessa butiksöppningar.

Xbox nedsatt 1000kr säljer 14st.
Iphone 6 plus nedsatt 2200kr säljer 23st.
Gtx 970 för 2900kr säljer mindre än 50st.
G700s för halva priset säljer 7st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Tycker du? Jag tycker inte det låter rimligt, brukar vara zoo på dessa butiksöppningar.

Xbox nedsatt 1000kr säljer 14st.
Iphone 6 plus nedsatt 2200kr säljer 23st.
Gtx 970 för 2900kr säljer mindre än 50st.
G700s för halva priset säljer 7st.

Ingen aning men hur många Webhallenbutiker har egentligen 100st GTX970 och 50st iPhone 6+ i lager? Det verkar som att det som står i annonsen är det som finns i lager och när det väl är slut så gäller ordinarie pris igen.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Ingen aning men hur många Webhallenbutiker har egentligen 100st GTX970 och 50st iPhone 6+ i lager? Det verkar som att det som står i annonsen är det som finns i lager och när det väl är slut så gäller ordinarie pris igen.

Det kan vara så, jag köper det helt enkelt inte, därav frågan. Har varit på Webhallens öppningsevent förr, och då kunde kön ringla 100-tals meter, man kom inte in innan vissa grejer var slut. 14 xbox till det priset, på en hel dag, det låter löjligt lite, det måste du hålla med om.

Permalänk
Medlem

Jag var där vid kl 17 på torsdagen och handlade, då fanns det ett antal Galaxy S6or kvar iallafall.
@kronwalled:

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Skrivet av kronwalled:

Synd att det bara gällde den butiken. Microsoft har ju 500kr cashback på Xbox one nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats76:

Jag var där vid kl 17 på torsdagen och handlade, då fanns det ett antal Galaxy S6or kvar iallafall.
@kronwalled:

Tack tack, kanske värt att undersökas.

Skrivet av fiskmasen_99:

Synd att det bara gällde den butiken. Microsoft har ju 500kr cashback på Xbox one nu.

Ja, det var ju den bästa dealen, men gissar på att den är slutsåld iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Ja, det var ju den bästa dealen, men gissar på att den är slutsåld iaf.

Nu kollade jag visserligen inte just xbox-saldot när rean började men kollade lite andra saldon och allt verkade vara typ rea-antalet +2-5. Eftersom det står att de har 16 Xbox kvar just nu skulle jag tippa på att åtminstone 10st är reapris. Men som sagt, ingen vetenskaplig uträkning precis.

Edit: om någon är intresserad av att handla nåt Liljeholmen-specifikt men inte har möjlighet att göra det just nu så kan jag erbjuda mig att gå dit och köpa då jag bor nära, bara att PMa.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / EVGA RTX 3070 8GB FTW3 ULTRA / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q + PG258Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Tipsades om AVG i fyndtråden. Använd gärna AVG ,men inte PC Tuneup som det tipsas om. Det ställer ofta till mera problem än det löser. Största problemet är att det brukar fylla systemdisken med kopior av andra mappar. https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/3w3o4x/do_not_...
AVG själva rekommenderar att man inte använder PC tuneup, iallafall på Windows 10. Övriga versioner av Windows vet jag inte säkert.

Permalänk
Medlem

Måste AVG-erbjudandet aktiveras inom en viss tid? Skulle vara intressant att prova, men har just nu en NOD32-licens tills i augusti.
Fast det kommer kanske liknande erbjudanden ofta?

Permalänk
Medlem

Bra deal på S7 Edge ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

PS Plus ett år 360:- hos Sony själva:
PS Plus
Promotional price valid from 10.00 GMT 16/03/2016 to 10.00 GMT 31/03/2016.

Kikade på detta erbjudandet här om dagen och tänkte slå till..
Det visade sig dock att jag inte kan ta del av erbjudandet då jag redan är PS+ kund.

Snacka om surt då min prenumeration går ut 3/4 -16 och detta erbjudande upphör 31/3.
Visst, det rör sig om småpengar men onödigt då man lika ska ha det och köper det om 3 dagar.

Att gå in i shoppen och betala fullpris för att förlänga prenumerationen går naturligtvis för sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

PS Plus ett år 360:- hos Sony själva:
PS Plus
Promotional price valid from 10.00 GMT 16/03/2016 to 10.00 GMT 31/03/2016.

Bara jag som inte kan utföra ett köp med mastercard?? Det står bara att transaktionen ej kan genomföras och att jag ska prova senare. Har för övrigt inte haft PS plus innan..

EDIT: Efter några hundra försök så lyckades jag genomföra köpet med paypal verkar det som (y) Verkar bra jäkla buggat

Visa signatur

AMD 7800X3D | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+/FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Magnum:

Huawei Mobile WiFi E5377 olåst 4g pocketrouter för 499kr, halva priset mot nästa butik på prisjakt! Har stöd för 4G kategori 4 vilket ger en nedladdningshastiget på upp emot 150Mb/s.

http://www.icahemma.se/mobilt-bredband-wifi-e5377s32-huawei-p...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2941968

Denna har sim-kort inbyggt så som jag uppfattat det?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad menar ni med "inbyggt sim"? Jag satte i ett sim-kort i min.

Köpte den för att bli mobil med min platta som saknar LTE, funkar bra.

Permalänk
Skrivet av effo:

Vad menar ni med "inbyggt sim"? Jag satte i ett sim-kort i min.

Köpte den för att bli mobil med min platta som saknar LTE, funkar bra.

Vanligtvis brukar man förrutom routern och sim även behöva ett modem. Den här routern har modem inbyggt, så man behöver inte lägga en femhundralapp på det.
Således är det bara att trycka in simkortet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Synd att det är den gamla Compute Stick som Webhallen har sänkt priset på. Hur är det nu med den, går den att köra utan att vara inkopplad till en monitor?

Permalänk

ang western digitaldisken.

Sub-Total 104,99 €

Om man väljer euro istället för sek, blir ytterliggare en hundring skillnad

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem
Skrivet av Richard_J:

Visst är dagens Sweclockers-exklusiva erbjudande från elgiganten rätt ok i pris?

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Bra pris, men en "speldator" med HDD istället för SSD är lite meh. Kanske slår till ändå dock

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan83:

ang western digitaldisken.

Sub-Total 104,99 €

Om man väljer euro istället för sek, blir ytterliggare en hundring skillnad

Skynda på, jag har tömt halva lagret

Permalänk
Medlem

Gäller Lenovo IdeaPad Y700.

Säkert en bra dator för priset men det kan vara bra för potentiella köpare att notera att datorn för nuvarande inte kan nyttja sin fulla kapacitet då GPU av Lenovo är satt till att throttla ned om temperaturen överstiger 66 grader. Detta är givetvis hellöjligt eftersom kortet utan svårigheter kan hantera temperaturer mellan 95-100 grader.

Jag var i kontakt med Lenovo efter att jag köpt denna datorn till min lillasyster i julas och dom är medvetna om problemet men väljer att inte göra något åt det, så en ska nog inte räkna med att det fixas. Om ni vill så går det att läsa mer om problemet i min tråd på Lenovos forum.

https://forums.lenovo.com/t5/Lenovo-P-Y-and-Z-series/Y700-the...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gire:

Gäller Lenovo IdeaPad Y700.

Säkert en bra dator för priset men det kan vara bra för potentiella köpare att notera att datorn för nuvarande inte kan nyttja sin fulla kapacitet då GPU av Lenovo är satt till att throttla ned om temperaturen överstiger 66 grader. Detta är givetvis hellöjligt eftersom kortet utan svårigheter kan hantera temperaturer mellan 95-100 grader.

Jag var i kontakt med Lenovo efter att jag köpt denna datorn till min lillasyster i julas och dom är medvetna om problemet men väljer att inte göra något åt det, så en ska nog inte räkna med att det fixas. Om ni vill så går det att läsa mer om problemet i min tråd på Lenovos forum.

https://forums.lenovo.com/t5/Lenovo-P-Y-and-Z-series/Y700-the...

Vill man verkligen att en bärbar dator ska gå över en ~70 grader ?
I mina öron låter det mest som att du pratar om att denna lenovo har problem med kylning - och det är allvarligt.

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke83:

Vill man verkligen att en bärbar dator ska gå över en ~70 grader ?
I mina öron låter det mest som att du pratar om att denna lenovo har problem med kylning - och det är allvarligt.

Ja det är absolut inga problem att temperaturen går över! Temperaturen är endast lokalt avmätt från sensorn vid just GPU och den komponenten är ju designad för att klara höga temperaturer.

Det finns inga bärbara speldatorer som klarar av att hålla sin dGPU kyld under 70 vid längre spelsessioner, inte utan häftiga och grova modifikationer. Med Maxwell arkitekturen (i kombination med effektivare fläktsystem) så kan en se att temperaturerna har minskat något hos bärbara speldatorer men för ett par år sedan var standardtemperaturen hos mobila dGPU i drift omkring ~90-95 grader och dom datorerna fungerar än idag.

Lite extra info :).
Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Jonas h:

400 kr rabatt på Audioquest Dragonfly 1.2 DAC:

Hifiklubben: 998 kr
Har fått många bra betyg runt omkring.
Ljud och Bild

Ser bra ut!
Vet någon om den går att använda med mobilen (Oneplus One) med typ denna?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/163711-d...

Permalänk
Skrivet av PuMaH:

Ser bra ut!
Vet någon om den går att använda med mobilen (Oneplus One) med typ denna?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/163711-d...

Tror det skulle kunna gå, men kommer dra rejält med ström.

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av farnebr1nk:

Tror det skulle kunna gå, men kommer dra rejält med ström.

Tänkte om det var någon mjukvara som krävdes eller så. Klart det drar ström, någon uppfattning om hur mycket det drar jämfört med bara hörlurar? Mer än att använda telefonens högtalare?
Vet att det är en svår fråga, men rätt intressant annars!