Permalänk
Medlem

Tragisk inställning, inget i livet är inslaget i sten mera än att man ska dö.
Ta dagen som den kommer och ha lite "backup" planer så löser sig allt

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Avstängd

Allt handlar om maten! Jag och min sambo firar jul genom god mat, inga klappar.

Imorgon ska jag träffa min stora släkt, ska bli skoj..men bara småbarnen som ska få klappar.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Den 24 Dec blev lite tråkigare än vad den brukar vara, jag måste nämligen åka ner till mitt postombud och fråga varför brevet jag skickade den 19e inte har kommit fram. En hårddisk som jag sålde på tradera :/

Fö så ser jag den 24 Dec som vilken annan dag som helst, förutom att många människor beter sig väldigt underligt och irrationellt.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Gillar ändå julafton lite, lugnt på jobbet och schysst OB.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk

Julen är för mig, bara en till dag, samma som nyårsafton eller (amatörernas afton) den dag då alla som normalt sett aldrig går ut för att fira, helt plötsligt är ute, och vet inte hur man uppför sig bland folk, då de aldrig fått öva (amatörernas afton)

Har i nästan, INTE alltid jobbat både jul och nyår, för mig ungefär lika irriterande som sommar och vintertids omställningen, låt det bli måndag och back to normal igen....är min endaste önskan till tomten.

Men respekt åt alla er, som tycker det är trevligt, fint, mysigt och kul , och hoppas att ni får en underbar sådan...glad jul och gott nytt år på er alla

see you on the other side.....

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Dell lyckades tappa bort den dator som skulle levererats till mig idag och som var en julklapp. Som tur är var den till mig själv så det drabbade ingen annan men lite snopet när man sitter hemma och väntar på leveransen och själv tvingas upptäcka på nätet att den inte som utlovat kommer levereras. Att Dell lyckas med en beställning är väl ung lika troligt som att Tomten finns...

Nyfiken fråga. Om man köper "julklapp till sig själv", varför inte lika gärna ge en sen "julklapp" i mellandagarna?

Nåja. God Jul

Permalänk

Vi skulle åkt till säfsen stugby med familjen men syrran skaffade katt nyss och har inte orndat med kattvakt så vi fick avboka. Så nu sitter man här i en lägenhet istället.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentagram:

Dell har ju iofs inget med transporten att göra.

Nä för det är postmord. .. Blev en dator till min lillebror från inet. Men såklart så skulle postnord fraktskada den. Får hålla tummarna att den klarade sig.

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

Nä för det är postmord. .. Blev en dator till min lillebror från inet. Men såklart så skulle postnord fraktskada den. Får hålla tummarna att den klarade sig.

Inet är ju totalt värdelösa på att paketera sina grejer också de brukar ju bara köra två wellpapp bitar lite hastigt ihopvikta och paketband runt det. Har flera gånger fått paket med stora hål som småprylar (ramminnen eller pingvinstänger) lätt kan ramla ur eller kanske en skum posten arbetare som fiskar ur det när de ser vad det är.

De är sämre på att paketera än vissa säljare på tradera.
Inte ens tomten skulle leverera dom.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Nyfiken fråga. Om man köper "julklapp till sig själv", varför inte lika gärna ge en sen "julklapp" i mellandagarna?

Nåja. God Jul

Var ju i praktiken det jag gjorde

Tiden var viktigare än kostnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentagram:

Dell har ju iofs inget med transporten att göra.

Jo, för problemet är att Dell inte klarar att hålla ihop beställningar på mer än en vara och dessutom förser Schenker med felaktig information.

Permalänk
Medlem

Vi har slutat med julklappar i hela vår släkt sedan ett par år tillbaka och det är så _otroligt_ skönt att slippa! Alla är numera vuxna och det innebar bara en massa onödig stress.

Så jo, julen blev precis som jag tänkt mig

Permalänk
Medlem

Jahapp... Min julafton slutade med att min bror blev helt vit i ansiktet och fick åka ambulans på julafton

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Vi skulle åkt till säfsen stugby med familjen men syrran skaffade katt nyss och har inte orndat med kattvakt så vi fick avboka. Så nu sitter man här i en lägenhet istället.

Syrran kan ju sitta hemma med sin katt istället för att förstöra för er andra

Permalänk

För någon månad sedan trodde jag inte att jag skulle behöva surfa genom mobilen på julafton. det är en besvikelse

Permalänk
Avstängd

Firade lugn trevlig jul som vanligt med familjen. Blev inte besviken för jag vägrar umgås med delar av släkten som jag ogillar, många tvingar sig till att umgås med släktingar som dom inte vill umgås med och det är onödigt energislukande dumt. God jul på er.

Permalänk
Medlem

Var en julafton helt enligt planerna. God mat, julklappar och nu sitter jag här full och tittar op Dum och Dummare.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av 900-Mange:

Det är väl ändå en vettig inställning och anledning till att avstå från att "fira jul"?
Riktigt trist att det gått så långt dock. Vet inte vad mer man kan säga om det?
God Jul 🎄

Det finns väl inte så mycket mer att säga om saken egentligen?
God fortsättning

Skrivet av Spidey:

Hej,

Jag förstår dig. Men julen är så mycket mer än bara alkohol.

Jag länkar till Wikipedia och läs och kom ihåg att det är kristenhögtid.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Jul

Jo, ursprungliga julfirandet handlade om Jesus födelse och allt annat däromkring t ex de tre vise männen som följde en stjärna som uppenbarade sig på himlen och visade vägen till Jesu födelseplats. De hade med sej presenter till den nyfödde; mynta, rökelse, det tredje minns jag inte men jag anar det kan ha varit (oliv)olja. Jag läste inte på länken utan återgav det som jag minns det.Numera är det nästan bara dom som tror på Kristus ( och Gud så klart ) som minns det. Allt annat kring jul tycks handla om att spendera enligt mottot "Köp, slit och släng", gärna med inslag av dryckerna som jag gör mitt bästa för att undvika.
Religion är inte alls min grej, men funkar det för andra så är det toppen.

Skrivet av chipw00t:

Bra jobbat @Techs

Vi hade aldrig alkohol hemma när jag var liten men tyckte att det var trevligt med akvavit och lite julöl till julmaten här i Sverige. Kan föreställa mig hur det kan spåra ur för vissa. Är det ungar inblandade i julfesterna också?

Brorsan har småttingar, men till skillnad från mej så kan han hantera drickat. Jag vet att han dricker ytterst lite när han är ledig och har småttingarna, om han ska köra bil eller jobba dagen efter. Ansvarsfull, helt enkelt. Själv har jag inga kids.

Tack förresten

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Här håller vi alltid vit jul, har en tradition att köpa julmusten på bolaget, dock alkoholfri. God jul på er

Väldigt bra inställning tycker jag. God fortsättning

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

Den blev ungefär som jag tänkt mig, men jag börjar inse att mina barn inte bryr sig om presenter. Eller de vill öppna presenter men de bryr sig inte om vad som är i dem. Nästa år tror jag att det blir många billiga julklappar så de får öppna många paket. Kvantitet framför kvalitet verkar vara ledordet för barn i sex års åldern...=)

Förövrigt var vår jul också vit, men det har den varit i många år. Vem dricker sig berusad när man har småbarn att ta hand om? (Vet att en del gör det men de är dåliga människor eller åtminstone dåliga föräldrar)

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Vill inte gå in för mycket på detaljer eller så nu, skriver bara lite kort.

Det här är nog den sämsta julen för mig, ingenting som gått som tänkt och allt jag gjort har bara blivit dåligt. Saker som jag vanligtvis är ganska bra på gick istället totalt skit, precis som jag tappat allt. Jag vet hur man gör, vad man ska göra, när man ska göra osv men ändå så lyckas jag inte göra det bra ändå. Få se om de kommande dagarna blir bättre.

Aja, så kan det väl bli ibland

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Så här kan jag sammanfatta min jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Nyfiken fråga. Om man köper "julklapp till sig själv", varför inte lika gärna ge en sen "julklapp" i mellandagarna?

Nåja. God Jul

Visst kan man. Varför betala mer än nödvändigt?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte att vara med familjen. Alla ska vara så himla glada och social, medans jag bara inte orkar med allt. Separerad sen 4 år tillbaka, med dotter 5 år varannan vecka. Firar julen bara för hennes skull. För mig skulle det lika gärna kvitta.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Är inte vanligtvis så super exalterad av traditioner från så man växt upp, så spenderar stora dagar oftast själv och normalt brukar det gå bra, men för ett tag sedan träffade man en tjej och med det så började vi dejta ( trodde jag) gick oerhört fort egentligen.

Men iaf, planen var att vi skulle spendera julhelgen tillsammans och bara hänga.
Men när hon vaknade på juldagen så ville hon som ha en paus med det hela för att tänka igenom saker o ting.

Vet inte riktigt var "vi" befinner oss nu, men jag har varit ensam alldeles för länge, tror inte jag klarar ifall hon kommer fram till det jag tror hon kommer att komma fram till.

Visa signatur

i7 3770k @ 4.2, 16gb dominator platinum @ 1866, 2x 780Ti Classified, FT02, Corsair m65 vit, Ducky Shine 3 MX Brown vita keycaps, Asus Xonar STX, Sennheiser HD650, Asus Rog Swift PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentagram:

Jag förväntar mig ingenting och ändå blir jag besviken.

Dags att omvärdera kraven kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Dags att omvärdera kraven kanske.

Skall jag förvänta mig mindre än ingenting?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

hade planer men sen blev både jag å sambon sjuka så det blir en lugn dag hemma med massa näsdukar

Jag frugan och våra 2 ungar blev förkylda, så vi hade en jätte mysig jul själva utan en massa julstress. Så skönt att bara vara. Slippa bry sig vad man ska ha på sig osv. osv.

Visa signatur

FD pop air xl svartt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Fick en konstig jul. Allt var frid å fröjd, sitter å umgås med syskonen å föräldrarna. Då av alla stunder får man för sig att berätta att en släkting har fått cancer å ska in på strålning. Tack för den passen. Kunde de inte har tagit detta någon annan stund än under Kalle...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jul är bra för butikerna och affärsmän som tjänar pengar under perioden samt barn och gamla som känner sig som barn. Tycker det är för mycket måste måste!!