hjälp med köp utav nytt grafikkort

Permalänk
Medlem

hjälp med köp utav nytt grafikkort

tänkte att det är dags att uppgradera mitt grafikkort då jag får fps drops när jag spelar cs go när jag tex kommer nära en smoke eller något liknande. den datorn jag har nu är en Acer aspire m5810 med grafikkortet NVIDIA GeForce gt230 1.5gb.
jag undrar vilket grafikkort som passar och funkar till min dator då jag ej är så kunnig om det.

Permalänk
Medlem

Finns dock ett flertal modeller av just den datorn så lite mer specifik får du vara.
Behöver även veta resterande delar, cpu, moderkort, nätagg, mängden minne osv. och söker man efter den modellen på nätet så får man som sagt upp flera olika alternativ att välja på. Så det är lite svårt att avgöra vad man ska kolla på då.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Om du vill köra csgo laggfritt rekommenderar jag nVidia GeForce GTX 1050ti. Det fungerar perfekt med din dator och är inte så dyrt.

Permalänk
Medlem

@Elghinnarisa: står såhär på sidan utav datorn
CPU= Intel Core i5 processor 750
Storage=1tb
Memory= 8GB DDR3
https://www.cnet.com/products/acer-aspire-m5810-ei5750a-core-... Det borde vara denna dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av punglan:

@Elghinnarisa: står såhär på sidan utav datorn
CPU= Intel Core i5 processor 750
Storage=1tb
Memory= 8GB DDR3
https://www.cnet.com/products/acer-aspire-m5810-ei5750a-core-... Det borde vara denna dator

Den har dock ett AMD kort och inte ett Nvidia kort, så den är det inte. Eventuell skillnaden är grafikkortet då.

Men vi vet fortfarande inte vad det sitter för nätagg i burken. Vilket man måste veta om man ska byta ut något. Annars är det svårt att veta vilka möjligheter det finns.

Som sagt, moderkort, nätaggregat.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

@Elghinnarisa: hittar det ingenstans