Permalänk
Medlem

Pico psu problem

Tjena!
Jag har nyss köpt en pico psu kopia på ebay men datorn vägrar starta.
Jag byggde om en xbox nätdel på 203w att använda till picon men den visar röd lampa så fort du startar med grafikkortet i. Fläktarna rör sig och någon led på moderkortet skiner upp i inte mer än 0.5sek utan grafikortet men sen är det inte så mycket mer spännande än så förutom att xbox agget stannar i det gröna läget. Jag lyckades få igång en Amd 1055t med ett asus moderkort utan grafikkort men då gick det bara om jag inte hade 8pins kontakten till processorn på moderkortet i. Allt funkade med ett vanligt nätagg.

Tror ni att det kan ha å göra med att picon i själva verket inte är på sina 180w eller att xbox agget inte pallar?

Setup:
Intel 2500k
Msi p67A-c43
2x4gb ram
ssd
Ati 4650
Pico psu kopia 180w
Xbox 203w nätdel

Sam

Glömde att förklara en grej.
Permalänk
Medlem

@Gargamel:
Min första gissning är att det inte är tillräckligt med kräm i den. Det är inte totala watten som är viktigt. Det är även på vilken spänning du kan få ut viss effekt. 180 W med 60W på 5v och 120W på 12v, är inte samma sak som 120W på 5v och 60W på 12v. Även om totala effekten är den samma. Beror på vart strömmen behövs som mest. Ett grafikkort drar rätt mycket ström.
Och att det är en kopia gör ju inte saken bättre

Visa signatur

.