Permalänk
Medlem

Köpråd stationär dator 6-7000

Jag kan ingenting om datorer. Jag har egentligen inga krav men gissar på att man kan handla en vettig dator runt 6-7000. Jag vill ha en ssd hårdisk och minst 8gb RAM-minne. Den ska klara av att spela cs på och ett plus är om den är relativt tyst.

Hälsning Stig

Permalänk
Medlem

Spela cs i hur många fps och hur bra grafik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kissekotten4:

Spela cs i hur många fps och hur bra grafik?

Inte så noga. 250 kanske? Lagom grafik känner jag då jag inte vill lägga stora pengar på ett grafikkort:)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av kissekotten4:

tack men det är för dyrt för mig, speciellt processorn och grafikkortet. Kanske jag tog i fpsen för mycket.

Permalänk
Medlem

@Stigoboy: kan begagnat vara intressant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sale94:

@Stigoboy: kan begagnat vara intressant?

Det kan det vara

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

@Stigoboy: duger helt ok men du måste nog lägga ner 6-8k nypris för att få en decent PC. Skulle mer sasta på begagnat

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stigoboy:

Jag kan ingenting om datorer. Jag har egentligen inga krav för det hela men jag vill ha prisvärda komponenter så priset är viktigt. Jag vill ha en ssd hårdisk och minst 8gb RAM-minne. Den ska klara av att spela cs på och ett plus är om den är relativt tyst.

Hälsning Stig

konkreta svar kräver en budget, vad du anser är prisvärt kanske är något helt annat mot vad vi tycker.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sale94:

Den verkar inte dum. Ska fundera och prata med en kompis om detta.

Permalänk
Medlem

@Stigoboy: gör så! Ha det sålänge!

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

konkreta svar kräver en budget, vad du anser är prisvärt kanske är något helt annat mot vad vi tycker.

Eftersom jag är okunnig så har jag ingen budget. Jag vill bara inte ha överdrivet bra grejer då det blir onödigt dyrt. Dock vet jag att för att spela cs behöver datorn inte kosta 15k.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stigoboy:

Eftersom jag är okunnig så har jag ingen budget. Jag vill bara inte ha överdrivet bra grejer då det blir onödigt dyrt. Dock vet jag att för att spela cs behöver datorn inte kosta 15k.

likväl är det omöjligt att rekommendera något utan en angiven budget. Sen tycker jag inte du ska köpa datorn som sale94 föreslog, det är en alldeles för kraftig prislapp. Speciellt för att säljas på Sweclockers.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

@Peppar2014: är väl medveten om det har fått min del priskritik hehe. Lite jobbigt att man ej kan redigera annonsen efter 24h...

Permalänk
Medlem

@Peppar2014: ok peppar, ändrade lite i texten.