Följ Black Week på SweClockers

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Är det Elgiganten vi pratar om så skulle det iaf aldrig fungera där jag bor.

Elgiganten i Varberg har de mest pissiga anställda jag varit med om när det kommer till kundservice.

Jag: Det här mobilskalet har NetOnNet för 199kr, och ni tar 349kr - men ni kan väl matcha det iom er prisgaranti ?"
El-G: Nej NetOnNet ligger för långt bort.
Jag: Öhh...?"
El-G: Närmsta NetOnNet härifrån är 31km - vi har en gräns på 25km.

... Liksom hallå ?

En annan gång fick jag liknande svar, men om ännu mer uppkäftigt:
Jag: Den här saken kostar XXX :- där - kan ni matcha?"
El-G: Nej det kan vi inte.
Jag: Men... prisgaranti ?"
El-G: Det gäller inte för den typen utav produkter
Jag: "???, gäller väl allt?"
El-G: Nej inte XXX (minns inte vad det var, men det var elektronik-relaterat)
Jag: "Jaha... sedan när då ?"
El-G: Det står på våran hemsida någonstans du får leta där.
Jag: "Ok, så jag som kund skall leta upp era vilkor ?"
El-G: Ja, kan du leta priser, så kan du väl leta finstilt text ?
// vid detta laget blir jag riktigt irriterad //
Jag: Alltså vad håller du på med ?, jag är kund och vill köpa en sak här men ni tar mer än en konkurrent - samt att ni erbjuder prisgaranti.. ?"
El-G: Du, vi säger såhär - köp du din grej där då.
* Så går han iväg *

... Sedan dess handlar jag ALDRIG, AAAALDRIG mer på Elgiganten.
Över min döda kropp och grannens hund.

Tyckte det där var lite för intressant för att kunna låta bli att fråga dem själv. Kontaktade precis deras support för att fråga vad det är som gäller, det enda som står på deras webbsida är att det måste ske inom 30 dagar och vara hos en lokal konkurrent. Vad "lokal" innebär framgår inte.

Svaret jag fick var att det är upp till varje butik att bestämma. I teorin skulle de med andra ord kunna bestämma att lokalt innebär i samma byggnad. Det finns därmed heller inga regler om hur ofta de får ändra den begränsningen, ett effektivt sätt är ju att helt enkelt hålla gränsen till exakt det avstånd som är till närmaste konkurrent. Det finns ingen central dokumentation över vad varje butik har för bestämmelse och ingen reglering över hur ofta det får ändras. Eftersom "det finstilta" är upp till varje butik att sätta går heller inte det att få tag i på nätet.

Så kort och gott prisgarantin är helt meningslös och garanterar inget alls, däremot kan de mycket möjligt vara måna om sina kunder och väldigt tillmötesgående om du ställer frågan, det finns bara ingen garanti.

Permalänk
Medlem

Elgiganten butik ska det mycket till för att jag ska gå in i.

Sist jag var där för att köpa en väska till en av mina bärbara så fick jag åka tillbaka 3 gånger för att väskan jag hade köpt var trasig - garanti ärende, slutade upp med att jag behöll den minst trasiga väskan efter att ha fått ett förslag att byta ut min fake-skinnväska mot en som var tunn som ett papper och av något kasst tyg material.
Var in en sista gång och då kollade jag igenom dom andra väskorna som dom hade hängt upp på väggen igen -trots att dom var trasiga.

Sätter man det i relation till webbhallen eller komplett där dom fixar problemet på en gång och håller genomgående hög kvalitet i sitt arbete så är det bara helt enkelt inte värt det -tidsmässigt att köpa något alls från elgiganten (butik).

Internetbutiken är en helt annan 5:a

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNoNa:

Så kort och gott prisgarantin är helt meningslös och garanterar inget alls, däremot kan de mycket möjligt vara måna om sina kunder och väldigt tillmötesgående om du ställer frågan, det finns bara ingen garanti.

Så är det såklart, ser bra ut på pappret, men försöker dra sig för att matcha pga... *random*. Inte specifikt för EG, utan de flesta ÅF, man räknar med att få nyttjar den.

Däremot matchar i princip ingen öppningserbjudanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeBron:

Är detta prisvärt? Någon länkade i den andra tråden, blir ytterliggare 1000kr rabatt med Sweclockers rabattkod

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming/...

Vad är rabattkoden för SweC hos Elgiganten (tror jag missat det)?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jäger:

Philips Fidelio X2 finns återigen till riktigt bra pris på Elgiganten i helgen. 990 kr (Normalpris på 1789 kr (förutom när elgiganten sålde dem för 1111 kr under den förlängda mellandags/januari-rean)).

Utmärkta och bekväma öppna over-ear-lurar. Har dem själv.

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/horlurar/FIDELIOX2...

Och inte i min butik *cry*

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Vad är rabattkoden för SweC hos Elgiganten (tror jag missat det)?

SWECLOCKERS

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Inaktiv

XB271HUA något att ha?

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som kan se NetOnNets öppningserbjudanden för de nya lagershoparna? Jag kommer inte åt dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Någon som kan se NetOnNets öppningserbjudanden för de nya lagershoparna? Jag kommer inte åt dem.

Samma här.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Skrivet av UltraPro:

Samma här.

Kan inte heller se dem

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack som fan

..Högst mediokra erbjudanden dock

Permalänk
Medlem

@martinot: "Sweclockers"

Permalänk

@vompen

"När NetOnNet öppnar i Göteborgsområdet så kommer de ha Xbox One S 500Gb för 1490kr, men Bäckebol kommer ha samma produkt för så lite som 1290kr."

Vadå Bäckebol kommer ha Xbox One S för så lågt som 1295:- ?
Vilken kedja? Media Markt? Elgiganten?
Eller menar du NetOnNet i Hisings Backa?

Var hittar man länk/info om det?

Visa signatur

Alea Jacta Est

Permalänk

Asus laptop

Asus F541U-DM1097T
på CD-on för 3490, tror ni det kan vara något att ha? Kollar man på specifikationerna på Dustin så är det en ny processor, full HD, kanske dåligt batteri. Jag hittar inga test på laptopen. Något att ha?

Permalänk
Medlem

Lenovo Moto G4 1490 kr med kod på cdon http://cdon.se/mobiltelefoni/specialkampanjer/lenovo_g4/

Finns ju flera olika Moto G4 kan någon med kunskap upplysa mig vilka det finns och vilka man vill ha?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Lenovo Moto G4 1490 kr med kod på cdon http://cdon.se/mobiltelefoni/specialkampanjer/lenovo_g4/

Finns ju flera olika Moto G4 kan någon med kunskap upplysa mig vilka det finns och vilka man vill ha?

G4 Plus har bättre kamera och fingeravtrycksläsare mot vanliga G4, annars är dom identiska. Jag har ägt både G4 och G4 plus och dom är helt underbara telefoner, står sig lätt mot äldre flaggskepps modeller som galaxy s6. Finns en G4 play version också, som har lite mindre skärm samt något sämre processor.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Tycker att NetOnNet's erbjudande på deras lagershop's öppning var ganska dåliga.
Visst, någon guldklimp här och där men annars mest skit.

Elvisp och dammsugare liksom.. hej.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Tycker att NetOnNet's erbjudande på deras lagershop's öppning var ganska dåliga.
Visst, någon guldklimp här och där men annars mest skit.

Elvisp och dammsugare liksom.. hej.

Xbox one med något fifa för 1490 kr
Chromecast 2 för 199 kr
Onyx 3 för 990 kr

Hur kan man anse att detta är dåliga erbjudanden?!
All time low på alla tre vad jag vet samt att det är populära grejer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sekatorur:

G4 Plus har bättre kamera och fingeravtrycksläsare mot vanliga G4, annars är dom identiska. Jag har ägt både G4 och G4 plus och dom är helt underbara telefoner, står sig lätt mot äldre flaggskepps modeller som galaxy s6. Finns en G4 play version också, som har lite mindre skärm samt något sämre processor.

Tack för svaret, mycket uppskattat av mig

Ja, ungefär så jag fattat det, fast missade att play hade sämre processor.
Kamera bryr jag mig inte mycket om.
Se filmer gör man bättre på en vanlig tv/skärm där man inte behöver mikroskåp för att se.
Audio är viktigt.
Fingeravtrycksläsare...... är de så behändiga som det låter? kan jag logga in på konton med denna? typ SweClockers ? Bank?

Kommer inte överens med iphonen och tycker den känns bakvänd och behöver en billig backup mobil, bra att ha om shit happens.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vad säger experterna om Asus datorn hos CDON? Letar åt en bekant som ska surfa o köra chromecast typ..
finns det annat bättre i samma prisklass?

Visa signatur
Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av PlogarN97:

Xbox one med något fifa för 1490 kr
Chromecast 2 för 199 kr
Onyx 3 för 990 kr

Hur kan man anse att detta är dåliga erbjudanden?!
All time low på alla tre vad jag vet samt att det är populära grejer.

Jag sa att det fanns någon guldklimp, det är precis dem du nämner + chromecast'en för 199kr.
Men eftersom man måste sätta sig och åka dit (jag har 8mil enkel väg) så är det ovärt ändå.

Så jo, jag tycker det är en dålig invigning sett till hur de andra varit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag sa att det fanns någon guldklimp, det är precis dem du nämner + chromecast'en för 199kr.
Men eftersom man måste sätta sig och åka dit (jag har 8mil enkel väg) så är det ovärt ändå.

Så jo, jag tycker det är en dålig invigning sett till hur de andra varit.

Ja nu äre ju en fysisk butik som har lokala erbjudande. Att DU har långt till den butiken gör ju knappast erbjudande dåliga.

En butik i malmö säljer gtx1080 för 2399 så är inte erbjudandet dåligt bara för just du bor i en förort till jokkmokk.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av PlogarN97:

Ja nu äre ju en fysisk butik som har lokala erbjudande. Att DU har långt till den butiken gör ju knappast erbjudande dåliga.

En butik i malmö säljer gtx1080 för 2399 så är inte erbjudandet dåligt bara för just du bor i en förort till jokkmokk.

Tjaffs och tjaffs.

Jag tycker de erbjudanden de hade inte var så mycket att hänga i granen.
Du tycker jag har fel, jag tycker du har fel.

Och?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Webhallen

Någon som lyckades boka dji phantom 4 igår för 6999 och har ångrat sig. Var på jobbet och en kvart senare var erbjudandet slut, tar gärna över ordern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

XB271HUA något att ha?

ja

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk

Står själv mellan valet om jag ska köpa en Moto g4 till sambon eller Moto x style, någon som har testat båda ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Rokkoko:

Cdon+ för 49 kr. Lägg i varukorgen så sänks priset automatiskt. Om man redan har Cdon+ kan den ändå förlängas 12 månader innan det gamla löper ut.

http://cdon.se/cdon-plus/cdon-p24610370

Den nitlotten går jag inte på igen

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Den nitlotten går jag inte på igen

Hur menar du?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Står själv mellan valet om jag ska köpa en Moto g4 till sambon eller Moto x style, någon som har testat båda ?

Har själv liknande funderingar, de har ju bra pris på cdon nu (eller vet du bättre? )
Hur bra / nyttig är den där fingeravtrycksläsaren? Hade ju varit fint om man slapp knappa in och komma ihåg en massa coder bara man måste nysa, eller nått.

Visa signatur