Permalänk
Medlem

Betala på nätet under 18

Är under 18 och får helst inte köpa Spel, skins osv på internet alltså typ OPskins och steam.
Funderar på Paysafecard grej. Men kan nån förklara hur? Går man bara till närmaste butik som har det och säger att det är det man vill köpa eller? (Har ett Maestro card)
Tack //Rimoo

Tråd flyttad /moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rimoo:

Går man bara till närmaste butik som har det och säger att det är det man vill köpa eller?

Ja, vad jag förstod, är det är ingen skillnad mot att köpa typ ett värdebevis till ett kontant kort.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

T.ex. på gamestop o många affärer kan du köpa 5£ kort eller 10£ till steam sen kan du handla skinns.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem

Paysafecard fungerar bra, de tar en liten extra kostnad men ganska enkelt. Bara att gå in på 7-Eleven eller Pressbyrån och säga att du vill ha ett Paysafecard, 100, 250 eller 500 kronor. Dock har vissa butiker infört att man måste vara 16 vad jag vet men om du är det så lär det inte vara några problem.

Mvh Fredrik

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Man får enligt lag köpa saker för egentjänade pengar när man är 16 om jag minns det rätt. Dock kan det vara problem vid köp online då många företag kräver att du är 18. Detta för att de inte ska få massa problem. Paysafe hade jag skippad eftersom att det är så himla dyrt...

Tänk på att om du ska handla på exempelvis OP skins så kan de begära leg för att du ska få ut dina skins.

Jag antar att dina föräldrar inte tillåter dig att handla online efter som att de annars skulle kunnat fixa ett onlinekort till dig. Därför avråder jag dig från att göra det. Vad ska du göra med det du köper? Spela med i spelen eller gambla?

Permalänk
Medlem

Du behöver bara ett kort som i större omfång kan användas online, ex Mastercard eller Visa. Kommer dock antagligen med någon form av avgift.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

Om du har du Swedbank kan du testa e-kort. Vet inte om andra banker erbjuder nåt liknande.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Ja, vad jag förstod, är det är ingen skillnad mot att köpa typ ett värdebevis till ett kontant kort.

Tack så himla mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

Man får enligt lag köpa saker för egentjänade pengar när man är 16 om jag minns det rätt. Dock kan det vara problem vid köp online då många företag kräver att du är 18. Detta för att de inte ska få massa problem. Paysafe hade jag skippad eftersom att det är så himla dyrt...

Tänk på att om du ska handla på exempelvis OP skins så kan de begära leg för att du ska få ut dina skins.

Jag antar att dina föräldrar inte tillåter dig att handla online efter som att de annars skulle kunnat fixa ett onlinekort till dig. Därför avråder jag dig från att göra det. Vad ska du göra med det du köper? Spela med i spelen eller gambla?

Tack! du nämnde att det var dyrt. Är det på alla butiker? Och hur mycket mer kostar dom? alltså en 100kr kod kostar vadå?

Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FZL:

Paysafecard fungerar bra, de tar en liten extra kostnad men ganska enkelt. Bara att gå in på 7-Eleven eller Pressbyrån och säga att du vill ha ett Paysafecard, 100, 250 eller 500 kronor. Dock har vissa butiker infört att man måste vara 16 vad jag vet men om du är det så lär det inte vara några problem.

Mvh Fredrik

TACK!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rimoo:

Är under 18 och får helst inte köpa Spel, skins osv på internet alltså typ OPskins och steam.
Funderar på Paysafecard grej. Men kan nån förklara hur? Går man bara till närmaste butik som har det och säger att det är det man vill köpa eller? (Har ett Maestro card)
Tack //Rimoo

Du går in på närmaste pressbyrå/kiosk och köper valfri valuta.
Du kan se vart närmaste finns här https://www.paysafecard.com/sv-se/

Tänk på att kolla så att sidan du vill köpa från tar emot paysafecard, vissa sidor tar ut avgift för att betala med paysafecard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kujo:

Om du har du Swedbank kan du testa e-kort. Vet inte om andra banker erbjuder nåt liknande.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1487924-swedbank-stange...
E-kort är ju det absolut säkraste men tyvärr så vill swedbank troligen inte fortsätta med dom.
Det finns ett par anledningar tror jag.
1, flash är ju döende numera (äntligen) och dom vill ej lägga pengar på att ta fram en html5 lösning (som troligen skulle ta väldigt kort tid).
2, mastercard tar nog lite betalt för att utfärda e-korts nummerna och swdbank är ju så fattiga och ska därmed spara in på detta.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!