Trött på MSI rödsvarta tema på deras gaming grafikkort - Titta hit!

Permalänk
Medlem

Trött på MSI rödsvarta tema på deras gaming grafikkort - Titta hit!

Hej Alla,

Jag har precis beställt en ny rig där jag skall byta ut moderkort,cpu,chassi,minnen,kylare,diskar och allt däremellan.

Men jag har ett MSI 1080 Gaming X som jag sedan tidigare haft på flytande metall (Thermal Grizzly Conductonaut) och kortet klockar riktigt bra då kylaren som kommer med grafikkortet är suverän dock så passar inte det rödsvarta temat som MSI vägrar ge upp på så jag gav min artistiska sida (bare with me, jag har ingen öht) och gjorde kortet svart så det skall passa i den nya riggen jag skall bygga inom kort.

Det jag gjorde var helt enkelt att montera isär hela grafikkortet och separera alla delar jag ville ha svart och maskerade delarna som inte fick bli övermålade. Därefter körde jag 2 lager grundfärger/primer och sedan 4 lager färg ovanpå. För en novis som mig själv så blev resultat inte alls så pjåkigt! Så detta var för er som kanske sitter med eget grafikkort som ni funderat på att måla om men aldrig vågat göra det.

Ni kan kika på nedan bilder för att se resultatet.

Orginalkortet(tog aldrig en bild på detta.. smart)

Kortet nedmonterat

Första lagret med primer

Färdiglackade plastdetaljer

Resultat

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem

Mycket, mycket snyggare än hur det såg ut från början!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt, tummen upp.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Avstängd

Bra lackerat! Ser professionellt ut.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Ja det är sjukt hur de envisas med dessa tramsiga designval.. Vilken 11 årig pojke köper ett 1080 lixom?

Permalänk
Medlem

Snyggt som tusan! Håller med om det rödsvarta temat... Börjar bli aningen uttjatat, MSi får börja variera sig lite mer!

Permalänk
Medlem

Det är målat med sprayfärg från Clas ohlsson och jag har verkligen inte en aning om vad jag sysslar med, så det var t.o.m över min förväntan på finishen.

Hoppas också att MSI slutar göra rödsvarta drakar inom kort, för deras grafikkort och kylare är fantastiskt bra.

Detta tog mig över en halv dag och bli klar med och man voidar garantin också, vilket inte är helt rimligt.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||