[NFS problem] Går inte att starta filmer i själva mappen. [FreeNAS 11] [Windows 7]

Permalänk
Avstängd

[NFS problem] Går inte att starta filmer i själva mappen. [FreeNAS 11] [Windows 7]

Tjo,

Har pillat med det ett tag nu har nästan fått allt att funka men när jag försöker att starta upp filmer så funkar det inte.

Har mount den med denna kod.

C:\Users\testing>mount \\10.6.0.1\mnt\Store\Filmer N: -o nolock,casesensitive,rx,anon

Någon som har någon ide hur man löser detta lila problem?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Tjo,

Har pillat med det ett tag nu har nästan fått allt att funka men när jag försöker att starta upp filmer så funkar det inte.

Har mount den med denna kod.

C:\Users\testing>mount \\10.6.0.1\mnt\Store\Filmer N: -o nolock,casesensitive,rx,anon

Någon som har någon ide hur man löser detta lila problem?

Jag har själv problem med permissions när jag mountar NFS på min laptop (Arch Linux) från FreeNAS 11.1-RC3. Vet inte om våra problem är relaterade, men det fungerade bra för FreeNAS 9.10.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GLaDER:

Jag har själv problem med permissions när jag mountar NFS på min laptop (Arch Linux) från FreeNAS 11.1-RC3. Vet inte om våra problem är relaterade, men det fungerade bra för FreeNAS 9.10.

Jag kan skriva till den och sånt men just att spela upp saker funkar inte och visa program kan inte läsa därifrån då den används av en annan process.

Får väl testa SMB och se om den funkar bättre har inte orkat att testa det då jag måste ändra lite över allt.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg: Ah. Då har vi helt olika problem. Lycka till!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GLaDER:

@superegg: Ah. Då har vi helt olika problem. Lycka till!

Tack. Jag kör med Root då det inte spelar så mycket roll då ingen kan komma åt det via den nätverkskortet.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666