Köpte fiskespö, fick ett nästan dubbelt så dyrt som jag beställde.

Permalänk
Medlem

Köpte fiskespö, fick ett nästan dubbelt så dyrt som jag beställde.

Beställde ett fiskespö för ca 850kr. I dag var jag och hämtade ut det och när jag packade upp det märker jag att jag fick den dyrare modellen av samma spö som kostar 1400 egentligen. Väd händer nu, måste jag vänta tills imorgon och kontakta företaget? Kan dom kräva att jag skickar tillbaka det och så byter dom till det billigare eller?

Var ju sugen på att dra ut och fiska ikväll

Permalänk
Avstängd

Det som kan hända när de kommer på dig om du inte meddelar felet är att de skickar ut en faktura på resterande summa.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Meddela butiken så klart att du har fått en felaktig vara, är det enda rätta.
Har du tur kanske dom låter dig behålla spöet, goodwill av butiken som tack för ärlighet från kunden
Är väl dock inget man ska räkna med, men det ske, har hänt mig ett fåtal gånger. Fast då har summan varit lägre än i detta fallet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Blir att ringa dom imorgon då.... Hoppas dom är schysta och låter mig behålla det, annars vettefan om jag hellre betalar mellanskillnaden än skickar tillbaka det bara för att slippa ordna med returen och vänta på ett nytt.

Permalänk
Medlem

Jag hade nog sagt att du är beredd att betala halva mellanskillnaden då du t.ex. räknade med att du kunde fiska i helgen.

Permalänk
Medlem

är bara att säga att du hade färdiga planer på fiske till helgen och det blir till STORT besvär för dig som kund om du måste returnera varan och vänta på ett nytt.
Från 1400 till 850 känns som en rimlig prutnivå också. 550:- är ingen jätte summa för butiken skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Be de komma och hämta det av dig om de vill ha tillbaka det, hade aldrig orkat bemöda mig med att packa det och åka till en butik för att skicka tillbaka det för att butiken har gjort fel när det skiljer typ en femhundring.

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid dra en vals också... -Bokat fiskehelg med polarna, hyrt stuga, bla bla... och nu... vad ska du göra... lämnat alla gamla spön på ÅVC..

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Ringde och snackade med dom idag, först var dom jätte snabba på att säga att dom skickar ut spöt jag faktiskt beställde direkt sen får jag skicka in de som jag fick fel nästa vecka. Jag frågade om det gick att pruta på det jag redan fått hem och han lät mig behålla det för samma summa som det billigare spöt. Jävligt bra service (bortsett från att dom skicka fel )

Permalänk
Medlem

Vilken butik var det du beställde ifrån?

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem

Blir också nyfiken på butik. Handlar gärna där för att stötta när man hör att dom är så pass schyssta (om det finns något av intresse).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Söder Sportfiske (sportfiskeprylar.se) var det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon^L:

Ringde och snackade med dom idag, först var dom jätte snabba på att säga att dom skickar ut spöt jag faktiskt beställde direkt sen får jag skicka in de som jag fick fel nästa vecka. Jag frågade om det gick att pruta på det jag redan fått hem och han lät mig behålla det för samma summa som det billigare spöt. Jävligt bra service (bortsett från att dom skicka fel )

Ett typexempel på billig reklam där de slipper en del extrahantering och får en (antagligen) permanent kund istället för att få sålt ett spö, och en kund som antagligen väljer en annan butik vid nästa leverans om priserna är likvärdiga, så får de en kund som handlar fler gånger och rekommenderar till sina vänner. Något fler butiker borde lära sig av.

Det är ett riktigt bra gäng grabbar där och de kan sin sak, därför de blivit störst i sverige.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare