3070 beställningar, vem hann?

Permalänk
Skrivet av johansjg:

Samma här, var det någon som lyckades få tag i denna modellen från Webhallen?

Jag fick tag på den modellen men beställde prick 14:00.

Permalänk
Medlem

Nu är jag besviken på Webhallen. Jag beställde ett ASUS GeForce RTX 3070 Dual direkt efter lanseringen då det var det kort som låg närmast MSRP. Jag får dock se att statussidan säger att det kortet inte är prioriterat av ASUS (samma som alla andra icke OC kort från ASUS just nu). Snabbt byter jag då beställning till ett ASUS GeForce RTX 3070 Dual OC som visserligen är 200kr dyrare men jag orkar inte vänta i limbo på ett kort till. Det finns över 20 kort i lager när jag gör min beställning och 15:07 får jag ett mail att mitt kort kan hämtas i butik. Jag berättar detta för min son (som ska ha kortet efter att han jobbat ett år för att spara pengar) och allt är fröjd.

Vi är dock bortresta på höstlov men så fort vi kommer hem hoppar vi in i bilen och åker till Webhallen för att hämta kortet. När vi pratat med killen i kassan ser han förvirrad ut och försvinner sedan in på lagret. Efter ett långt tag kommer han och säger att dom tyvärr inte har något kort. Det var tydligen fel i systemet, ett fel som inte upptäckts på två dagar. Killen beklagar och säger att det bara är att vänta. Hur länge? Ja, det vet nog bara ASUS...

Jag blev väldigt besviken och frågade då om Webhallen kan kompensera oss för detta på något sätt. Men tyvärr var det helt omöjligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinwa:

Nu är jag besviken på Webhallen. Jag beställde ett ASUS GeForce RTX 3070 Dual direkt efter lanseringen då det var det kort som låg närmast MSRP. Jag får dock se att statussidan säger att det kortet inte är prioriterat av ASUS (samma som alla andra icke OC kort från ASUS just nu). Snabbt byter jag då beställning till ett ASUS GeForce RTX 3070 Dual OC som visserligen är 200kr dyrare men jag orkar inte vänta i limbo på ett kort till. Det finns över 20 kort i lager när jag gör min beställning och 15:07 får jag ett mail att mitt kort kan hämtas i butik. Jag berättar detta för min son (som ska ha kortet efter att han jobbat ett år för att spara pengar) och allt är fröjd.

Vi är dock bortresta på höstlov men så fort vi kommer hem hoppar vi in i bilen och åker till Webhallen för att hämta kortet. När vi pratat med killen i kassan ser han förvirrad ut och försvinner sedan in på lagret. Efter ett långt tag kommer han och säger att dom tyvärr inte har något kort. Det var tydligen fel i systemet, ett fel som inte upptäckts på två dagar. Killen beklagar och säger att det bara är att vänta. Hur länge? Ja, det vet nog bara ASUS...

Jag blev väldigt besviken och frågade då om Webhallen kan kompensera oss för detta på något sätt. Men tyvärr var det helt omöjligt...

Alla butiker verkar ha problem eftersom det är så många som köprr på så kort tid. Jag tror inte något system är uppbyggt kring sådant högt tryck. Min order på inet står fortfarande leveransdag 30 oktober men de kan inte svara på när det kan komma. Webhallen har åtminståne skrivit ut antal ordrar och sådant på korten men inet har inget sådant så vet inte hur populärt just min modell är.

Ser ut som samma problem för mig beställde vanligs Eagle och står ingen ETA på webhallen där de till skillnad mot Inet visar sådant men OC versionen står att de har på väg in. ASUS är inte ensamma med att prioritera OC versionerna.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinwa:

Låter nästan som dom lämnat ut ditt kort till annan person, oavsett så är det ju inte bra om kortet inte finns då du fått mail om leverans.
Kanske @Webhallen kan sprida lite ljus över detta?

Permalänk
Medlem

Jag fick tag i ett Gainward 3070 GS Phoenix på Webhallen igår.

Funkar riktigt bra! Kortet känns faktiskt mycket bättre än förväntan. Grym kylare.

Visa signatur

folding@sweclockers
Gaming: AMD RYZEN 9800X3D @ 5.4GHz, AORUS X870 ELITE ICE, , 2x16GB 6000MHz DDR5 BEAST, 1x 2TB SN850X, ASUS TUF 4080 SUPER 16GB

Permalänk
Skrivet av martinwa:

Dom lämnade ut erat kort till någon annan, men varför åker ni bort innan ni hämtat ut kortet, inte så smart gjort...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av Aja82:

Slutsatsen efter att ha gått igenom denna tråden måste bli att Nvidia lyckades med konststycket att göra om samma misstag med dessa kort som med 3080 och 3090 korten. Vilken shitshow....

Det sjuka är ju att dom sköt upp lanseringen, så att det skulle finnas fler 3070 kort, vad hjälpte det?

Hoppas 2080 ti säljs för 3999 på black friday ""

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Dom lämnade ut erat kort till någon annan, men varför åker ni bort innan ni hämtat ut kortet, inte så smart gjort...

De kanske beställde medans de var borta?

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Beställde ett Gigabyte Eagle för 5625:- kl 14.02 nöjd med priset Men som många andra ”delvis bokad”. Man får väl vänta och se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik12:

En enkel tråd för att sammanställa alla som lyckades slå till på ett 3070, vad köpte ni?

haha jag hann!
gick till webhallen hötorget för att köpa en 1660super för min andra dator, och beklagade mig till killen i kassan att 3000 serien vart en sådan flopp vid lansering iom brist på kort.. han tryckte lite i datorn o sa "jag har en zotac 3070 på lager, nån verkar ha avbeställt den".. jag bara "vaaaaaa"..

..blev en klarna faktura och gick med 3070 till min main dator hahaha

nu 2 dagar senare tillsammans med min ryzen 3700x inser jag att processorn flaskar grafikkortet. hade en annan dator med 10700k och 2666mhz 16gb ram.. provade kortet i den, och nu har jag stabil fps för min 144hz skärm 1080p... jag trodde verkligen en 3700x skulle klara kortet, men nej så är inte fallet.

.. jag är sjukt nöjd med min 3070 iaf, trodde inte jag skulle få chansen att köpa kortet detta år!

får ca 70c i spel max temp. ljudnivån är helt okay.

Zotac Gaming GeForce RTX 3070 Twin Edge 8GB

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Zotac rtx3070 8gb, 11900K, TR Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 180Hz MSI 1080p 24", 3060ti 8gb, Ryzen 5700X3D,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3600 corsair, 1tb P9a1 + mer lagring, Corsair vengeance 750w, phantek p400a
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem

Jag fick ett TUF OC 3070 webhallen, 7000 kr svindyr tycker jag men bättre vara utan nu när AMD Zen3 kommer nästa vecka. Den skickades 29:e och är på väg.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinwa:

Sällan jag blir förvånad hur Webbhallen behandlar sina kunder. Tips är att regga dig på evgas hemsida för att paxa ett kort så får du mail när kortet finns i lager. Inget köptvång heller

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Ni som köpt kort för runt 5k, vart har ni fått tag i det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Inet sålde 3070 Gigabyte Eagle för 5625 kr men det var nog bara dom första 20-30 innan priset höjdes

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Jag fick tag i mitt från inet för 5625kr som han över mig skrev.

Visa signatur

CPU:Ryzen 7 7800X3D | Moderkort:ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Ram:Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance | GPU:XFX Radeon RX 6950 XT| Chassi:Lian Li PC-O11 Air Mini | PSU:Corsair RM850 V2 850W | CPU kylning:Noctua NH-U12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av slAzh:

Jag fick tag i mitt från inet för 5625kr som han över mig skrev.

Grymt pris ju!

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag hade världens flyt eller inte, men bokade ett Gigabyte GeForce RTX 3070 GAMING OC 8GB klockan fyra på natten och hämtade ut det i butik samma dag. Väldigt nöjd även om priset kanske är lite väl saftigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Grymt pris ju!

Fick också för 5625kr men vet inte när kortet kommer. Om det inte hunnit komma nör radeonkorten kommer kanske man tar ett sådant istället om priset inter för dåligt.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Fick också för 5625kr men vet inte när kortet kommer. Om det inte hunnit komma nör radeonkorten kommer kanske man tar ett sådant istället om priset inter för dåligt.

Kan köpa ditt 3070 då

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett strix 3070 typ 1405 från Inet, då crashade sidan så jag lade en till beställning och fick i fredags 2 ST strix 3070...

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Gigabyte B550 S2H | Gskill Trident Z Neo 2x16 3600cl16-16 | Palit GameRock OC 3070 | Fractal design ion+ 650w | Lian li O11 mini | Samsung Odessy G7 | Sennheiser GSP-670 | ROG Claymore MX Red | ROG Chakram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geimvera:

Jag beställde ett strix 3070 typ 1405 från Inet, då crashade sidan så jag lade en till beställning och fick i fredags 2 ST strix 3070...

Wow, jag beställde mitt runt 14:10 och inte fått leverans bekräftat. Kundservice sa att dessa kort tog slut på 20 sek.

Du får maila inet och be dom öronmärka din retur till mig ))

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vercadi:

Wow, jag beställde mitt runt 14:10 och inte fått leverans bekräftat. Kundservice sa att dessa kort tog slut på 20 sek.

Du får maila inet och be dom öronmärka din retur till mig ))

Vi får väl se Båda två ska tillbaka iallafall... Jag funderade länge på vilket jag skulle ha innan, men TUF OC korten fanns inte att beställa vid 14.00 så då fick det bli strix istället men jag glömde bort varför jag valde bort Strix:en som jag sen blev påmind om när jag väl skulle installera kortet

Men prestandamässigt så blev jag besviken iallafall, det gav mig inget märkbart prestanda lyft i något spel, över mitt 1070

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Gigabyte B550 S2H | Gskill Trident Z Neo 2x16 3600cl16-16 | Palit GameRock OC 3070 | Fractal design ion+ 650w | Lian li O11 mini | Samsung Odessy G7 | Sennheiser GSP-670 | ROG Claymore MX Red | ROG Chakram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geimvera:

Vi får väl se Båda två ska tillbaka iallafall... Jag funderade länge på vilket jag skulle ha innan, men TUF OC korten fanns inte att beställa vid 14.00 så då fick det bli strix istället men jag glömde bort varför jag valde bort Strix:en som jag sen blev påmind om när jag väl skulle installera kortet https://cdn.discordapp.com/attachments/615943017689252050/772570413543850024/DSC_1003.JPG

Men prestandamässigt så blev jag besviken iallafall, det gav mig inget märkbart prestanda lyft i något spel, över mitt 1070

Haha fan va litet chassi du hade då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geimvera:

Vi får väl se Båda två ska tillbaka iallafall... Jag funderade länge på vilket jag skulle ha innan, men TUF OC korten fanns inte att beställa vid 14.00 så då fick det bli strix istället men jag glömde bort varför jag valde bort Strix:en som jag sen blev påmind om när jag väl skulle installera kortet https://cdn.discordapp.com/attachments/615943017689252050/772570413543850024/DSC_1003.JPG

Släng ut den fläkten, problem solved?

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TM:

Släng ut den fläkten, problem solved?

Gjorde det men då överhettad grafikkortet snabbare än kvickt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geimvera:

Vad och hur spelar du? Måste vara något annat som flaskar ifall du inte får någon prestandaökning 1070->3070.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vad och hur spelar du? Måste vara något annat som flaskar ifall du inte får någon prestandaökning 1070->3070.

Min 8600k är ju inte den snabbaste i världen direkt men med min Samsung Odessy G7 och VRR på så syns knappast de 20 eller så FPSen jag får i AC Odessy, det mest krävande spelet jag spelar, så det känns rätt meningslöst att lägga 8090kr på ett graffe som inte syns men hörs och överhettar.... Jag tror jag låg på 93°c tDie i timespy extreme på PC biosen och jag kunde höra fläktarna på graffet genom musiken i hörlurarna med datorn på golvet

(8600k, 4.9 @1.408v, 4400 cache, 16gb 4000 cl19. Så cpun har inte mycket mer att ge heller)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mestadels blir det väl Grim Dawn, Grim Fandango nu, The Outer world's, AC Odessy, Serious Sam 4 mestadels äldre/ mer lätt drivna spel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick reda på att jag fick ett 3070 dual på komplett, beställdes 14:11

la en beställning på webhallen också tidigare(14:03) på ett MSI men fick det inte.

hoppas asus kortet får plats i lådan, mitt nuvarande MSI GTX970 får med nöd och näppe plats i mitt ITX chassi och hoppas det blir samma med Asus kortet.

har väldigt lite plats både på längden och höjden men vi får se om inget annat så kanske det är dags att byta chassi

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Beställde MSI 3070 Trio från Komplett som kommer imorgon och även ett från Webhallen som ligger reserverat för upphämtning i butik hötorget. La beställning på båda ställena 14:01 i fredags för att se om jag kunde få tag i ett. Blir det från komplett som kommer med posten imorgon så någon annan lycklig får det reserverade på webhallen som jag avbokar när jag har mitt i handen:)
Det verkar som 36st MSI 3070 Trio kom till Sverige då de flesta butiker hade det som saldo vid 14:00.